Musorujsag
Élő Eredmények

Nem cserélhet helyet Baku Isztambullal az F1-es programban

Nem cserélhet helyet Baku Isztambullal az F1-es programban

Motorsport, Racefans, Auto Motor und Sport
Nem tudja kisegíteni a bizonytalan helyzetű Török Nagydíjat Azerbajdzsán. Miközben az isztambuli verseny körül továbbra is sok a találgatás, egyes csapatok már előre háborognak, tartva a legrosszabb forgatókönyvtől.

A brit kormány a múlt héten tette az úgynevezett piros listájára a június 13-án Forma–1-es versenyt rendező Törökországot. E lépéssel bizonytalanná vált az isztambuli verseny sorsa, ami eleve az idén is a járványhelyzet miatt lefújt Kanadai Nagydíj helyetteseként került csak a programba. A britek szabályozása 10 napos karanténra kötelezi azon személyeket, akik Törökországból akarnak beutazni Nagy-Britanniába, és mivel az F1 csapatai közül 7-nek ez lenne a szándéka az isztambuli verseny után, az F1 most a megoldási lehetőségeket keresi.

Barcelonában fölmerült, Törökország talán helyet cserélhetne a versenynaptárban az egy héttel előtte rendezendő Azeri Nagydíjjal, ami jelentős könnyítés lenne, hiszen Isztambulból így nem Anglia felé kéne venniük az irányt a csapatoknak, hanem Baku felé, és ezzel a 10 nap nagy része máris letelne. A karanténkötelezettség tuniillik azokra vonatkozik, akik a beutazásuk előtt 10 nappal piros zónában tartózkodtak.

Fotó: XPB

Arif Rahimov, a bakui versenypálya ügyvezető igazgatója szerdán viszont egyértelművé tette, nekik eszükben sincs módosítani a versenyük időpontján, mivel Baku az eggyel későbbi hétvégén városuk már a futball Európa-bajnokság meccsének ad otthont.

„Zajlanak egyeztetések, de a versenyhétvégénkkel meg vagyunk kötve. Tulajdonképpen úgy zsúfoltuk be a városunkban helyet kapó egyéb rendezvények közé, hiszen kezdődik a futballesemény. A versenyt követő hétvége szombatján, június 12-én lesz az első meccs, szóval nem sokat tehetünk, nem vagyunk rugalmasak idén. Bármelyik másik évben lehetett volna opció ez, de idén nem”

– tette egyértelművé egy szerdai sajtótájékoztatón.

Az F1 tehát keresheti tovább a kiutat a koronavírus-járvány miatti megszorítások útvesztőjéből. Stefano Domenicali elnök Barcelonában azt mondta, még próbálnak egyezkedni a brit kormánnyal a szabályozás alóli esetleges mentességről, emellett a programmódosítás lehetőségét is latolgatják. A legfőbb szempont, hogy ne csökkenjen az idei évre tervezett versenyek száma 23 alá.

A beugró beugrójaként fölvetődött már Mugello, Hockenheim és a Nürburgring neve is, ám utóbbi pálya a 24 órás sportautóversenye miatt aligha jöhet szóba, és az Auto Motor und Sport szerint egyik német létesítményt sem kereste még az F1. Emellett fölmerült még, hogy Spielberg (Ausztria) vagy Le Castellet (Franciaország) tartson két versenyt egymás után, ám ebben az esetben túlzsúfolttá válna a nyári program.

A Racefans eközben azt írta, Törökország eleve azért lehetett Kanada beugrója, mert hajlandó volt fizetni a versenyért, így a kiesése esetén csakis akkor érné meg az F1-nek új pályára menni a Török Nagydíj időpontjában, ha az a helyszín is bevételt biztosítana a sportágnak.

Kevin Magnussen az Azeri Nagydíjon (Fotó: XPB)

Az F1 számára az is egy lehetőség, hogy az ország angliai vörös listára kerülése ellenére ellátogat Törökországba. Ebben az esetben a csapatok választhatnák azt is, hogy nem térnek haza a két héttel későbbi Francia Nagydíjig. Ez ellen viszont többen már előre tiltakoztak. A mercedeses Toto Wolff elmondta, előbb szeretne tisztán látni, és csak utána azon gondolkodni, a csapat tagjai közül ki legyen úton ezen időszakban, és ki térjen haza; Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke pedig ennél vehemensebben kijelentette, egyszerűen kegyetlenség lenne az F1-től, ha hat hét távollétre kötelezné a dolgozóikat.

„Van egy határ, hogy mit kérhetsz az emberektől. Tisztelnünk kell őket, mert ha ezek az emberek hat hétig nem mehetnek haza, az nem lenne fair velük szemben. Mármint jó dolgozni, de a program további része nem lesz túl könnyű. Tavaly is nehéz volt már, idén év végén is nehéz lesz, ha minden versenyt megtartunk. Nem szabad túlzásokba esni. Ez szerintem nem opció, nem lehetünk úton két hónapig, hogy csak utána mehessünk haza”

– mondta az olasz.

Az F1 az augusztusi nyári szünete után több triplahétvégét is tervez, így az év második fele meglehetősen zsúfoltnak ígérkezik. A Török Nagydíj későbbre halasztása már csak ezért is nehézkes feladat. A futam egyszerű lefújásával eközben egy nem várt három hetes szünet alakulna ki az Azeri Nagydíj előtt.

 

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak