Musorujsag
Élő Eredmények

Egymás jövőjét veszélyezteti a Mercedes és a Red Bull

Egymás jövőjét veszélyezteti a Mercedes és a Red Bull

F1-Insider, F1
Egyre nehezebb helyzetbe hozza a Mercedest és a Red Bull az F1-es nagy megújulására való felkészülésben a kiélezett bajnoki küzdelmük. Engedni egyikük sem hajlandó.

Egy normál szezonban nem lenne hasonlóan nagy a probléma. Az élcsapatok éveken át ezen a területen tudták a leginkább kihasználni helyzeti előnyüket: ha kellett, még mélyebben a zsebükbe nyúltak, hogy párhuzamosan több projekten dolgozzanak, pénzt és időt sem sajnálva. Idén viszont mások a feltételek. Életbe lépett a költségvetési plafon, és a fejlesztési, eszközhasználati korlátozások is gátat szabnak a költekezésnek, így a 2021-es bajnoki címekért versenyt futó Mercedes és Red Bull most nem ugorhat fejest csak úgy az idei fejlesztési versenybe, mert számolnia kell azzal, hogy minden dollárt és szélcsatorna-menetet a 2022-es új autótól von el.

Ki ereszti hamarabb? E kérdés mindkét csapat számára kényes, ám egyelőre egyikük sem mutat semmilyen hajlandóságot a föladásra.

„Nem fogjuk odadobni a bajnokságot, hogy korábban a jövő évre koncentrálhassunk”

– jelentette ki Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az F1-Insidernek.

„Abból indulok ki, hogy a Mercedes is ugyanígy viszonyul ehhez, hiszen Lewis a nyolcadik bajnoki címére vadászik. A Mercedesnél sem fogja senki sem azt mondani, hogy leállítják a fejlesztést, és minden 2022-ről szól mostantól.”

Max Verstappen és Lewis Hamilton csatája a Spanyol Nagydíj rajtja után (Fotó: MTI/EPA) Max Verstappen és Lewis Hamilton csatája a Spanyol Nagydíj rajtja után (Fotó: MTI/EPA)

Marko ebben nem téved. Toto Wolff, a csillagosok csapatfőnöke Barcelonában megerősítette, ők sem szívesen adnák föl az idei évet, és a 2022-est sem.

Kétlem, hogy bármelyikünk is elmegy a végletekig a 2021-es és 2022-es szabályok közötti egyensúlyozásban.  Egyszerűen nem engedheted el 2021-et, de közben minden egyes hét, amit elvesztegetsz 2022 kapcsán, óriási teljesítményveszteséget jelent, mivel ezeknél az autóknál a fejlődés görbéje sokkal meredekebb, mint a mostani szabályok mellett”

– magyarázta.

E patthelyzetben a kulcsot a hatékonyság jelentheti. „Az apró előnyök számítanak, az, hogy minden teljesítményre hatással lévő területet kiaknázz, és hogy minimálisra csökkentsd a kiesések, a hibák számát, valamint a maximumot hozd ki az autódból, az erőforrásodból. Ez végig így fog menni.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A Red Bull-os Christian Horner hozzátette: „Nyilvánvalóan folytatnunk kell a mostani autónk fejlesztését, de észben kell tartanunk, hogy tejesen új szabályok érkeznek 2022-ben. Itt a fejlesztés és annak hatékonysága lesz a döntő, annak kényszere mellett, hogy egy teljesen új autót kell terveznünk a következő évre. Ez tehát sajátos kihívás. Egy huszonhárom futamos bajnokság igazi maratoni, és nekünk biztosra kell mennünk, hogy a szezon második felére erősebbek leszünk, mivel általában akkor szoktunk erősebbek lenni” – fejtegette a csapatfőnök.

Marko előrebocsátotta, a Red Bull-lal ők a nyári szünetig mindenképpen fejleszteni tervezik az idei RB16B-t. Ha ezzel szoros marad a bajnokság, az egyszerre jó és rossz hír mindkét csapatnak. A róka fogta csuka és csuka fogta róka esetének pedig a fejlesztést már mostanság leállító vagy minimumon tartó riválisok lehetnek a legfőbb nyertesei.

Borítókép: Max Verstappen és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak