Musorujsag
Élő Eredmények

Mercedes: 15 emberrel az üres gyárában nem jut sokra a Red Bull…

Mercedes: 15 emberrel az üres gyárában nem jut sokra a Red Bull…

Racing News 365, Autosport, Motorsport
Lottónyereménnyel felérő fizetéseket kínál a Red Bull a Mercedes motorrészlegén dolgozó szakembereknek Toto Wolff szerint. Ahol csak tudott, odaszúrt az ellenfélnek, és jelezte, ők még jól is kijöhetnek a helyzetből…

Nagy ütemben szívja el a szakembereket a Mercedes motorrészlegéről a saját motorgyárát építgető Red Bull. A múlt heti Spanyol Nagydíj előtt jelentették be, hogy a technikai igazgatónak kinevezett Ben Hodgkinson után további 5 szakembert szerződtettek Brixworth-ből. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke Barcelonában aztán még az ellenfél további bejelentései előtt kikotyogta, összesen várhatóan 15 emberük hagyja el őket a Red Bull Powertrains kedvéért.

Az osztrák nem győzött odamondogatni a Red Bullnak a módszeres agyelszívás kapcsán. Nem győzte hangsúlyozni például, hogy riválisuk nem számít igazán sikeresnek a fejvadászattal, hiszen állítása szerint vagy száz emberüket környékezték meg, és ebből tudtak megnyerni csak 15-öt. „Elismerésre méltó, hogy a Red Bull nekivág ennek a projektnek, a Mount-Everestet kell megmászniuk. A HPP-nél semmi sem változott. Van kilencszáz alkalmazottunk, és vagy tíz-tizenötöt fogunk elveszíteni. Ez normálisnak tekinthető. És főleg a gyártórészleg alkalmazottairól van szó, így nálunk nem változtak a tervek. Jó, hogy lehet egy új konstruktőrünk a sportágban, akár a Red Bull lesz az, akár egy gyártó, aki átvenné a projektet. Nem látom ennek a negatív oldalát” – magyarázta.

Toto Wolff (Fotó: XPB)

Az olasz Motorsportnak eközben azt is kifejtette, szerinte a Red Bull önmagában nem sokra fog jutni a gyártórészlegükről igazolt szakemberekkel, mivel a motorok teljesítményével kapcsolatos területeken a dolgozók hűek maradtak a Mercedeshez. „Alkalmazni két maréknyi embert nem ugyanaz, mint egy teljes gőzzel működő és versenyképes motorgyárral rendelkezni. Odáig még hosszú út vezet. A Red Bull megcsinálhatja ezt azokkal a forrásokkal, amikkel rendelkezik, de a Mercedes és mások már évtizedek óta a sportágban vannak, kiépült struktúrával rendelkeznek.”

„Szóval ez a tizenöt fickó és az üres gyárépület nem lesz elég ahhoz, hogy versenyképes légy három éven belül egy új erőforrással. Nagyon komolyan vesszük őket, mert egy nagyszerű csapatról beszélünk, és megvannak a forrásaik ehhez. De egyvalamit megtanultunk a Forma–1-ről: időre van szükség benne. És nincs az a pénz, ami fölgyorsíthatná a tanulási folyamatot”

– figyelmeztetett Wolff.

A pénzt sem véletlenül említette. Szerinte a megnyert szakembereket a Red Bull elsősorban a magas fizetési ajánlataival tudta elcsábítani tőlük. Wolff ugyanakkor a 15 a 900-hoz arányt jónak tartja, és szerinte a Mercedes brixworth-i gyárát dicséri, hogy a többség hű maradt hozzájuk.

Fotó: Daimler Media

„Jó látni, hogy akiket megkerestek és maradnak nálunk, lojálisak. Jóval nagyobb az ő számuk, mint azoké, akik elmennek. Jó látni ezt a lojalitást és összetartást, ez megerősítése a csoportunk értékeinek.

Végső soron egészen jó szakembereket is megkörnyékeztek, lottónyereménnyel felérő fizetést ajánlva nekik, és még csak át sem gondolták a dolgot. Maradtak, mert szeretik ezt a közeget, azt, amit képviselünk. Bizonyítottuk, hogy jó munkaközeg vagyunk, és ez büszkévé teszi Brixworth szervezetét”

– ecsetelte a csapatfőnök büszkén.

Hozzátette, ők a mostani veszteséggel összességében akár még jól is járhatnak, hiszen sor kerülhet némi vérfrissítésre. „Vannak, akiket előléptetünk házon belül, és több esetben ez izgalmas. Kinyílnak az ajtók a fiatal mérnökök előtt. Most kapnak egy lehetőséget, változtathatunk a szervezetünkön, és ez mindig lehetőségeket rejt magában. A szervezetek dinamikusan változnak, nem statikusak. Van, hogy kényszerből kerülsz ilyen helyzetekbe, máskor saját döntésből. Összességében ez inkább lehet egy lehetőség, mint kockázat” – összegzett.

Borítókép: Toto Wolff és Christian Horner (Fotó: XPB)

További tartalmak