Musorujsag
Élő Eredmények

„Jobb, mint az eredeti” – több retró festést akar az F1-ben a McLaren

„Jobb, mint az eredeti” – több retró festést akar az F1-ben a McLaren

McLaren, Racefans, The Race
Tetszik a McLaren versenyzőinek a Monacói Nagydíjra választott új festés, és nem bánnák, ha az F1-ben gyakrabban láthatnánk retró külsejű autókat.

„Pillanatnyilag csak Monacóban tervezzük használni. Ahhoz, hogy különlegessé tégy egy festést, különlegesnek is kell maradnia” – okozott csalódást Zak Brown a McLaren ügyvezető igazgatója a McLaren monacói speciális festésének bemutatóján azoknak, akik úgy vélik, csapata akár ki is tarthatna az év hátralévő részében a Gulf kék-narancs színvilága mellett. E táborba tartozik fiatal versenyzőjük, Lando Norris is, aki – félve ugyan, de – kimondta, a mostani különleges dizájn jobb az eredetinél…

„Megmondtam Zaknek, hogy ez még az aktuális festésünknél is jobban mutat. De nem úgy tűnt, hogy meg lenne győződve erről…”– mesélte Norris. „Szerintem elképesztő, és mind számunkra, mind Monaco számára klassz lehetőség, hogy mindez így összejön, és igazán különleges.”

A McLaren a mostani festés kapcsán elárulta, részben a szurkolók, a „közhangulat” inspirálta őket a Gulf-színek kipróbálására. Amikor a McLaren a télen bemutatta az idei autóját, kritikusaik fantáziátlannak tartották a megszokott festésüket, és voltak, akik kihasználatlan lehetőségnek vélték, hogy a dizájnjáról híres Gulf újra a támogatójuk lett, és ez nem köszön vissza a festésükben.

Fotó: McLaren

Habár Brown egyelőre kizárta, hogy a mostani külső Monaco után bárhol is feltűnjön, érdemes megjegyezni, hogy a McLaren az ő vezetése alatt éppen a szurkolók nyomására váltott át a régi papajaszínre. Amikor először dobták félre a korábbi fekete festésüket, szintén sokan kritizálták őket, mondván, nem voltak elég bátrak, nem mentek elég messzire azzal, hogy feketére és narancssárgára festették a kocsijukat. A következő évben átálltak a teljesen narancssárga dizájnra.

 

Retró eseményekről álmodoznak

Hogy a mostani dizájn fogadtatása hoz-e hosszabb távon hasonló váltást, az alighanem a szponzoraikon is múlik, Brown mindenesetre büszke arra, hogy csapata ennyire bátran viszonyul a festés kérdéséhez. Ő és a versenyzői is úgy vélik, többször kéne hasonlót látnunk a Forma–1-ben. Példaként a NASCAR-t említették, ahol nemrég amolyan retró hangulatú versenyt tartottak, melyen a mezőny autóira régi festések kerültek föl.

„Többször kéne ezt csinálnunk. Más sportágak is csinálják, és nem számít, hogy mindenki egyszerre csinálja-e, vagy akkor, amikor odahaza versenyzel vagy mondjuk egy évfordulót ünnepelsz. Nem szabad összezavarnunk a szurkolókat és elveszítenünk az identitásunkat, de ha párszor megléped ezt az évben, az extra érdeklődést jelent a szurkolók körében”

– vélekedett Brown, majd megjegyezte, már a 60. F1-es évfordulójuk sincs olyan messze, így lesz még alkalmuk különleges festésekkel kísérletezni.

Fotó: McLaren

Lando Norris támogatja a főnöke ötletét. „Az igazán régi vágású festések egészen elképesztőek lennének. Klassz érzés, hogy mi vagyunk az egyetlenek, akik ezt csinálják ezen a hétvégén. Nagyobb figyelem irányul majd ránk – kivéve, ha már az első kanyarban ütközünk… A verseny is izgalmasabb lesz.

Jó lenne látni, ha mások is hasonlóan csinálnák, főleg a Williams vagy a Ferrari – bár ők úgyis pirosak maradnának. Sok csapatnak volt már különleges festése az évek során, és klassz lenne, ha mindenki előállna a sajátjával.”

Daniel Ricciardo hozzátette: „Tudom, hogy az ilyesmi minden csapat számára költség. Szerintem viszont klassz lenne a múltidézés. És nemcsak az overallokkal, de a hétköznapi ruházatunkkal is, a csapatok sapkáival, és ha mindenki benne lenne” – mondta.

Hasonló maszkabált egyébként két éve a Mercedes már tartott Hockenheimben a márka születésnapját ünnepelendő. A csapat csúfosan le is szerepelt azon a versenyen, és Toto Wolff csapatfőnök utána kijelentette: soha többé jelmezbált!

A különleges és egyszeri festések egyébként nem is annyira ritkák az F1-ben, mint azt a McLaren gondolja. A Ferrari tavaly az 1000. futama alkalmából módosított autóinak megjelenésén, és az 1950-es években használt burgundi vörösre festette gépeit.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

A Mercedes eközben 2019-ben állt elő a fehér orrú autójával, mely az „Ezüstnyíl” születésének legendáját elevenítette meg.

Mercedes (Fotó: XPB)

Monacóban sem újdonság a különleges festés, de a beöltözés sem, hiszen a Red Bullokon korábban láttunk már Superman vagy Star Wars filmeket reklámozó megjelentést.

2005, Monaco (Fotó: XPB)

Elődjük, a Jaguar eközben még egy közel félmillió dollár értékű gyémántot is az autói orrára applikált, amikor az Oceans filmek egyikét népszerűsítette – el is vesztette aztán a gyémántját a versenyen történt balesetben.

Gyémánt a 2004-es Jaguar pirosra festett orrán (Fotó: XPB)

Emellett több résztvevő a teszteken is előállt már rendhagyó festésekkel, hiszen idén az Alpine, tavaly a Renault autóit láthattuk feketében, a Red Bull a rejtőszíntől kezdve a Honda érkezésekor használt különleges vöröses dizájnig már sok mindent kipróbált, és az Alfa Romeo is egyedi festéseket használt az előszezonban, például Valentin-nap alkalmából.

Honda (Fotó: Red Bull) Fotó: Red Bull
Borítókép: Fotó: McLaren

További tartalmak