Musorujsag
Élő Eredmények

Räikkönen intelmei szerint versenyezne Schumacher Monacóban

Räikkönen intelmei szerint versenyezne Schumacher Monacóban

F1, Motorsport-Magazin, F1-Insider
Követni fogja főnöke és Kimi Räikkönen útmutatását Mick Schumacher élete első monacói versenyén, és igyekszik tisztelni az önbizalmat követelő pályát.

Nem lesz egyszerű az újoncok dolga idén Monacóban, hiszen 2021-ben az első két szabadedzés megkurtításával egy kerek órával kevesebb gyakorlási idő áll a rendelkezésükre. Mick Schumacheréket főnökük, Günther Steiner előre figyelmeztette is: jobb, ha távol tartják magukat a falaktól, mert egy rossz mozdulat, és máris odavesznek az önbizalom felépítése szempontjából fontos körök.

A mezőny legtapasztaltabb versenyzője, Kimi Räikkönen is hasonló tanáccsal látta el Schumachert és a fiatalokat, amikor szerdán megkérdezték, mire kell a leginkább figyelniük Monacóban. „Maradj a pályán, és használd az időt, ami az edzéseken a rendelkezésedre áll! Ne tedd tönkre az autót, mert ha ez megtörténik, és nem teljesíted a köröket, amikre az edzésidő lehetőséget adna, akkor nagyon könnyű lemaradni és onnan sosem fölzárkózni. Szóval körözni kell, valamint követni a pályát, ahogyan javul az állapota. Nagyobb ráhagyással kell menni az edzéseken, hogy körözhess és tanulhass” – hangzott a 2007-es bajnok útmutatása.

Kimi Räikkönen (Fotó: Moy / XPB Images)

Hogy mindezt Schumachernek is elmondta-e, azt nem tudjuk, ám a Haas versenyzője arra készül, hogy megfogadja e tanácsot.

„Lehet azt mondani, hogy valamivel óvatosabb leszek, ugyanakkor természetesen olyan adatokat akarunk gyűjteni, amik előrébb visznek minket. Nem segít, ha a legjobb időket hajszolom, és két körrel később a falban vagyok. Szóval a megközelítés kicsit más.”

„Emellett kevesebb időnk is lesz arra, hogy beállítsuk az autót és igazítsunk rajta. Ez azt jelenti, hogy nagyon sokat és folyamatosan kell körözni egész nap. Ez mindenképpen hektikusnak ígérkezik, és nagy kihívás lesz önbizalmat építeni.”

Mick Schumacher (Fotó: XPB)

Miközben csapattársa, a Haasszal bevallottan nehezebben boldoguló Nyikita Mazepin előre tart attól, hogy a VF-21 instabil hátuljával hogyan kerülheti el a hibákat, Schumacher úgy érzi, jobban úrrá tud lenni az autóján.

„Nyikitának stabil hátsó rész kell, míg én kedvelem, ha mozgékonyabb az autó hátulja. Nálam ez nem olyan probléma. Vannak eltérő stílusú versenyzők, egyesek jobban boldogulnak a túlkormányzással, mint mások. Nálunk ez a helyzet. Én könnyebben alkalmazkodok az autóhoz, mintsem próbálnám magamhoz igazítani azt. Nincs meg a tapasztalatom ahhoz, hogy tudjam, mik a beállítási lehetőségek. Az F1-es autó eleve speciális vezetési stílust követel meg, és én egészen jól érezem magam, magabiztos vagyok, elég hamar beilleszkedtem és ráéreztem.”

Hogy Monacóban is így lesz-e, az még kérdés. Schumacher 2019-ben a Forma–2-ben már versenyzett a hercegségben, emellett az utcai pályákról már Bakuban és Makaóban is szerzett némi tapasztalatot. „Ez az egyik legizgalmasabb pálya. Itt igazán érzel mindent, hogy mennyivel jobban érzed magad kanyaronként és minden következő körben. mindig érdekelt, mennyi változás tapasztalható az első edzés és a verseny között, és mekkora fejlődésen megy keresztül az ember.”

Mick Schumacher (Fotó: Batchelor / XPB Images)

„Az első tapasztalatomat egy utcai pályáról 2017-ben Makaóban szereztem. Az elsőre sokkoló volt, de nagyon élvezetes is. Itt ezek után egészen hamar jól éreztem magam. Ez egy történelmi pálya, és F1-es versenyzőként, újoncként itt lenni igazán érdekes. Most saját élményeket és tapasztalatokat fogok gyűjteni róla.”

Nagybátyja, Ralf Schumacher előzetesen azt mondta, ha Mick mindent jól csinál, akár még meglepetésre is képes lehet Monacóban, ahol még ma is sokat számít, ki ül a volán mögött. Az újonc kiemelte: „Én tisztelni fogom a pályát, mert itt a versenyző jelentheti a különbséget. Csak arra törekszem, hogy önbizalmat nyerjek, és ha ez megvan, miközben másnak nincs, akkor talán lehet esélyed.”

Borítókép: Mick Schumacher (Fotó: Charniaux / XPB Images)

További tartalmak