Musorujsag
Élő Eredmények

Az időmérős baleset vezetett Leclerc kieséséhez

Az időmérős baleset vezetett Leclerc kieséséhez

RaceFans, Motorsport
A Ferrari alaposan kivizsgálta Charles Leclerc autóját és megállapította, az időmérőt megnyerő monacói valóban a szombati baleset egyik következménye miatt nem tudott elstartolni hazai versenyén.

Noha az autót a futam előtt is átvizsgálták (ráadásul több alkalommal is), Leclerc nem vehetett részt a Monacói Nagydíjon, bemelegítő körén ugyanis műszaki hibára lett figyelmes, amit a Ferrari már nem tudott orvosolni a verseny startjáig.

A csapat szóvivője a RaceFansnak nyilatkozva kiemelte, amikor az időmérő végén történt balesetet követően átfésülték a versenyautót, valóban nem találtak hibát.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Most arra a következtetésre jutottak, hogy az szombati baleset során, bár az autó a jobb oldalával csapódott a falnak, a becsapódás ereje a bal oldalra is átterjedt, és a hajtókarcsapágy meghibásodásához vezetett. Mivel a Ferrari a baleset után elsősorban a jobb oldal sérült elemeit vizsgálta át (és a szabályoknak megfelelően ezeket cserélte ki), a bal oldalon történt meghibásodás kerülte a figyelmét.

Azzal, hogy megtalálták a hiba okát, biztossá vált, hogy Leclerc kiesése összefüggésben állt a szombati ütközéssel (korábban fölmerült, a technikai probléma ettől függetlenül is fölléphetett).

A Ferrari kezdetben elsősorban a váltóra, a váltóegység átvizsgálására összpontosított, és ennek esetleges cseréje miatt volt sokáig kérdéses, megtarthatja-e a rajtelsőséget a monacói versenyző, abban az esetben ugyanis, ha új egységet kell beépíteni, öt rajthelyes büntetés jár. Az előírások szerint Leclerc-nek Bakuban is a Monacóban használt váltóval kellene indulnia, ám mivel végül nem indult el a versenyen, a Ferrari szabadon cserélheti majd az egységet.

Charles Leclerc autója a garázsban (Fotó: XPB)
Borítókép: Charles Leclerc összetört Ferrarija szombaton (Fotó: XPB)

További tartalmak