Musorujsag
Élő Eredmények

Leclerc: Most nem leszek túl szigorú magammal

Leclerc: Most nem leszek túl szigorú magammal

GP Fans, The Race
Hiába a pole pozíciója, Charles Leclerc el sem indulhatott a Monacói Nagydíjon – mint a Ferrari kiderítette, a szombati balesete következtében. Át kéne gondolnia a szemléletmódját?

Ha a váltója meg is úszta Charles Leclerc időmérős balesetét, végül mégis a Q3-as falnak menése vitte zátonyra a monacói hétvégéjét – még fájóbb módon is, mint egy váltócsere tette volna. A Ferrari hétfőn az újabb vizsgálatai során kiderítette, a bal hátsó kerékbe vezető hajtótengely hibája is a baleset következménye volt, csak éppen nem észlelték, mivel az ütést az autó jobb oldala kapta. és arra fókuszáltak.

A tényfeltárás a csapat és versenyzője számára is fájó lehet. Előbbi azért bosszankodhat, hogy nem volt elég körültekintő, és nem vizsgálta meg a kérdéses területet. Leclerc pedig emésztheti magát a Q3-as utolsó körén elkövetett hibája miatt, aminek ugyan összességében a pole-ját köszönheti, de ami miatt csak tévén nézhette a vasárnapi versenyt.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari) Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

A magát hasonló szituációkban már többször a világ füle hallatára „lehülyéző”, önmagával több esetben már-már indokolatlanul kegyetlen Leclerc nem most először került hasonló szituációba egy hibája miatt. A 2019-es monacói versenyen a Ferrrari szombati stratégiai baklövését próbálta agresszióval helyrehozni, aminek egy ütközés és kiesés lett a vége. Ugyanabban az évben Bakuban az időmérő Q2-es szakaszában a közepes gumis továbbjutás reményében feszegette tovább a határokat, és a falban kötött ki. És ez csak kettő a nem is kevés példából.

Most azért feszítette túl a húrt, mert pontosan tudta, elmaradt az addig első helyet érő Q3-as első idejétől, és próbálta visszahozni a lemaradást. Az Uszodánál már a korábbi köreiben is a határon volt, így az, hogy még többet akart ott, garantálta a szomorú végjátékot. „Nem indult jól a köröm, és az utolsó szektorban egy kicsit jobban nyomtam. Egy kicsit vissza is hoztam ezzel az elején, de a végén mindent elvesztettem a balesettel” – mondta.

A szemléletmódjáról és az önkritikusságáról is kérdezték.

„Megpróbáltam, és végső soron ez általában az erősségem. Ez az oka annak, hogy jó vagyok az időmérőkön. Most viszont ezért követtem el ezt a hibát. Hogy változtatok-e a hozzáállásomon a következő versenyeken? Nem, mivel végső soron muszáj volt megpróbálnom”

– mondta.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari) Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

„Bármi is történik, mindig tanulsz belőle. Úgy érzem, a hétvégén jó munkát végeztem. Nem volt könnyű kihagyni a teljes első szabadedzést, és egészen jól talpra álltam a másodikon. Aztán az időmérő összességében jól sikerült. A Q3-as utolsó próbálkozásomnál túlerőltettem a dolgot és a falba mentem. Ilyesmi megesik Monacóban. A múltban is megtörtént már.”

„Sokszor nagyon-nagyon szigorú voltam önmagammal, de ha a hétvége során volt pillanat, amikor igazán keményen kellett nyomnom, az a Q3 volt Monacóban. Ez része a játéknak.”

„Az ember mindig tanulhat belőle. De ennél az esetnél nem leszek magammal túlságosan szigorú” – bocsátotta előre az idei öt időmérőből négyet a legjobb négy között záró monacói.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

További tartalmak