Musorujsag
Élő Eredmények

Häkkinen: Az, hogy a Red Bull vezet, a stabilitás jogos jutalma

Häkkinen: Az, hogy a Red Bull vezet, a stabilitás jogos jutalma

RacingNews365
Az, hogy a Monacói Nagydíj után a Red Bull vezeti a konstruktőri, Max Verstappen pedig az egyéni pontversenyt, a korábbi világbajnok, Mika Häkkinen szerint a bikások és a holland versenyző eddig stabil teljesítményének jogos jutalma.

Bár futamgyőzelmek tekintetben a nagy rivális, Lewis Hamilton jobban áll (ő eddig háromszor diadalmaskodott), Max Verstappen 2021-ben eddig csak elsőként, vagy másodikként ért célba, ennek a stabilitásnak köszönhetően pedig Monaco után pályafutása során először a bajnoki pontverseny élére állhatott.

De nemcsak ő ugrott az első helyre a legutóbbi forduló után, hanem csapata, a Red Bull is átvette az elsőséget a Mercedestől (a bikások előnye mindössze egy világbajnoki pont). Mika Häkkinen szerint az őrségváltás mindkét esetben teljesen megérdemelt volt, és jutalom a következetességért.

„Hihetetlen, hogy Max vezeti a bajnokságot a monacói győzelme után” – írta blogján a kétszeres világbajnok. „És az is, hogy a Red Bull most megelőzte a Mercedest. Annak ellenére, hogy a Red Bull gyors autóval kezdte az évet, úgy tűnt, az előny visszakerült a Mercedeshez, Lewis ugyanis az első négy versenyből hármat megnyert.”

Mika Häkkinen (fotó: XPB)

„Vasárnap azonban megmutatták, hogy a következetesség nagyon fontos ebben a bajnokságban. Max két győzelmet szerzett és három második helyet. Minden versenyen formában van, és az embernek pont erre van szüksége, ha meg akarja nyerni a bajnokságot” – emelte ki.

Mivel a Mercedes ezúttal végsebesség tekintetében is elmaradt a Red Bulltól, Häkkinen nem tartja kizártnak, hogy a csillagosok autójuk hosszabb tengelytávja miatt kaptak ki komolyabban ellenfelüktől Monacóban. „Kemény tapasztalat volt ez a csapat számára. Lewis autója egész hétvégén versenyképtelen volt” – fogalmazott.

„De még rosszabb volt (Valtteri) Bottas számára. Az időmérőn nagyszerű munkát végzett, 4 tizeddel gyorsabb volt Lewisnál, és csak 25 ezreddel maradt el Maxtól, pedig az autója nem igazán volt jó ezen a pályán. A Mercedes autójának sokkal hosszabb a tengelytávja, mint a Red Bullnak vagy a Ferrarinak, és az aerodinamikája sem illik egy ilyen pályához. Ami Valtterivel történt a kiállásnál, az hihetetlen volt. Elképesztően szokatlan, hogy egy kerék az autón ragad” – írta.

„Számos csalódást éltem át az F1-ben, többek között az autóm egyszer az utolsó körben állt le, mikor vezettem a futamot. Szóval tudom, mit érezhetett Valtteri. Az ember tényleg nehezen hiszi el, hogy ilyesmi akadályozza meg egy jó eredmény elérésében. Szinte biztos, hogy egyébként második lett volna. Ez ártott Valtteri bajnoki esélyeinek és a Mercedes esélyeinek is” – tette hozzá.

Valtteri Bottas kerékcseréje (Fotó: Mercedes) Valtteri Bottas kerékcseréje. Vagyis nem-cseréje… (Fotó: Mercedes)
Borítókép: Adrian Newes és Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak