Monacóban először ért célba csapattársa mögött Mick Schumacher az F1-ben, ám a 18. pozíciója nem önmagában a szombati balesete és az időmérős kihagyása következménye volt. A fiatal német a vasárnapi futam első körében a Loews-kanyarban belső íven megelőzte az előle rajtoló Nyikita Mazepint, és minden esélye megvolt arra, hogy ismét előtte érjen célba.
Csakhogy a verseny első felében problémája adódott az üzemanyagpumpával, ami miatt jelentősen lelassult, és hogy ne tartsa fel Mazepint, a Haas az orosz elengedésére szólította föl. Schumacher ezek után már 32 másodpercre is volt csapattársától, ám amikor sikerült megoldást találniuk a problémájára, újra felgyorsult, és a hajrára már ott is volt a másik Haas nyomában. Gyorsabb is volt nála, ám az újbóli helycsere már elmaradt.
Mint az a csapatrádiózásból kiderül, Schumacher előbb megkérdezte mérnökét, Gary Gannont visszakaphatja-e a kényszerből föladott pozícióját, aztán hogy világosan lássa a helyzetet, arra is rákérdezett, utasítás nélkül, erőből megelőzheti-e Mazepint.
Schumacher: Vissza fogjuk cserélni?
Gannon: Nem, a futam végéig tartjuk a pozíciót, Mick.
Schumacher: Előzhetek, ha gyorsabb vagyok, vagy sem?
Gannon: Nem, tartjuk a pozíciót. A verseny végéig maradunk ebben a pozícióban. Mindkét autót célba akarjuk juttatni, Mick.
Párbeszédjükből az is kiderült, mivel indokolták, hogy letiltották őt az újbóli helycseréről.
Schumacher: De hát az utolsó és utolsó előtti helyen állunk.
Gannon: De ha megpróbáljuk visszacserélni a pozíciókat, akkor újra kék zászlós időszakba kerülnénk, és az egyszerűen káoszt teremtene. Egyszerűen csak tisztán fejezd be.
Hogy minden világos legyen, az amerikai mérnök a futam végén még egyszer nyomatékosította, hogy Schumacher nem előzhet: „Utolsó kör. Nincs előzés. Egyszerűen tartsd a pozíciód a célig. Hozd haza” – mondta a németnek.
Óvatosságukat vélhetően a két versenyzőjük első körös csatája is indokolta. Akkor nagyon közel került egymáshoz a két autó, és Mazepin utólag elmondta, csak azért vett vissza és engedte el a mellé bebújó csapattársát, mert nem akarta, hogy utólag őt hibáztassák egy kettős kiesésért vagy balesetért.
Noha a rádiózásából kiderült, Schumacher nem örült annak, hogy nem engedték Mazepin elé, utólag nem tett szemrehányást a csapatnak. Mi több, míg a mérnökekénél még azt hozta fel érvnek az előzés mellett, hogy az utolsó két helyen semmi vesztenivalójuk, nyilatkozatában már ugyanezt a szempontot annak kapcsán említette, hogy semmi jelentősége, milyen sorrendben értek célba.
Schumacher azt is megjegyezte, érthető, hogy csapata nem akart kavarodást a kék zászlókkal azok után, hogy a futamon így is háromszor lekörözték őket a legjobbak, és ez teljesen széttördelte a versenyüket. „Voltak páran mögöttünk, ezért kaptunk kék zászlókat. Természetesen kár érte, hogy föl kellett adnom a pozíciómat és már nem kaphattam vissza, de végső soron nem számít, ha nem vagy pontszerző helyeken” – összegzett az újonc.