Musorujsag
Élő Eredmények

Túlreagálná az F1 Leclerc balesetét a csalást szűrő szabállyal?

Túlreagálná az F1 Leclerc balesetét a csalást szűrő szabállyal?

Racefans
Csak fölöslegesen bonyodalmat okozna a Forma–1, ha túlreagálná Charles Leclerc monacói esetét, és bevezetné a piros zászlós Indycar-szabályt – véli a Haas csapatfőnöke.

Sok, magát pole-várományosnak tartó versenyző mérgelődött a Monacói Nagydíj időmérő edzése után amiatt, hogy még csak meg sem próbálkozhatott Charles Leclerc letaszításával az első helyről, mivel éppen a monacói balesete miatt félbeszakították a Q3-at. Noha a Ferrari versenyzőjét egyik társa sem vádolta szándékossággal, a sajátos helyzet (valaki az élen állva balesettel blokkolja a többieket abban, hogy megelőzzék) miatt fölvetődött, talán ki lehetne szűrni az esetleges szándékos trükközést a jövőben.

Az amerikai Indycarban létezik egy szabály, ami kimondja, ha valaki piros zászlót előidéző balesetet okoz, azt megfosztják az eddigi legjobb körétől. A Mercedes főnöke, Toto Wolff észszerűnek találná e gyakorlat átvételét a tudatos csalások elkerülésére, az FIA versenyigazgatója pedig megerősítette, vizsgálják ennek lehetőségét.

Nem mindenki tartja azonban szükségesnek az amerikai megoldást. A kérdésben állást foglaló Max Verstappen és Valtteri Bottas mellett a mezőny amerikai csapatának vezetője, Günther Steiner is fölöslegesnek tartaná a köridők törlését, mivel szerinte a csalásnál elég visszatartó erőt jelent, hogy könnyen lefülelhető, ha valaki szándékosan idéz elő balesetet.

Günther Steiner (Fotó: Haas) Günther Steiner (Fotó: Haas)

„Én nem lennék nagy rajongója, ha bevezetnék. Nyilván most azért merült föl, mert Charles Leclerc elég keményen falnak ment az időmérős utolsó menetén, de nyilvánvaló, hogy nem volt szándékos. És ha az is lett volna, az FIA látta volna ezt. Nagyon könnyű kiszúrni az adatokban, ha valaki ilyesmit direkt csinál. Nem látom szükségét, hogy most erről nyissunk vitát” – érvelt Steiner.

A Haas csapatfőnöke rámutatott, e szabály nemcsak megoldást jelentene, hanem több problémát is fölvetne.

„Mi van akkor, ha a piros zászló helyett csak egy sárga zászló van, és egyeseknek lassítaniuk kell, míg másoknak nem? Akkor is törölni fogjuk a köridejét annak, aki miatt a sárga zászló van?”

„Ez az egész régóta működik úgy, ahogy most van. Ez most egyszer megtörtént, főleg Monacóban könnyű így hibázni. Nem gondolnám, hogy létezne probléma, amit most meg kéne oldanunk. Amikor ennyire későn mész ki az időmérőn, vállalod a kockázatot, aminek ez is a része. Ha mindenki korábban ment volna ki a körére, nem történt volna ez meg. Ha valaki szándékosan csinál ilyesmit, annak muszáj, hogy legyen következménye, de Monacóban nem ez volt a helyzet.”

Borítókép: Charles Leclerc Ferrarija, miután megszerezte vele a pole-t (Fotó: Charniaux / XPB Images)

További tartalmak