Forma–1-es pályafutása eddigi legnehezebb és legrosszabb hétvégéjét teljesítette Mick Schumacher Monacóban, hiszen két szabadedzésen is összetörte az autóját, és a második (szombat déli) balesete miatt részt sem vehetett az időmérő edzésen. A versenyen aztán már hibátlan teljesítményt nyújtott, ellentétben az autójával, ami az üzemanyagrendszer hibája miatt egy időre lelassult. Schumachernek emiatt el kellett engednie csapattársát, Nyikita Mazepint, és mivel a Haas a hajrában nem adott neki engedélyt arra, hogy előzéssel próbálkozzon, így idén először az orosz mögött, utolsóként ért célba.
„Végső soron a versenytempóm egészen jó volt. Nyikitához viszonyítva is. Ez már a korábbi versenyeken is így volt. Megvizsgáltuk, mit csinálhattunk volna jobban, illetve mit kellett volna jobban csinálnunk” – mondta a német újonc.

A hibái érezhetően már nem zavarják annyira, ám elárulta, az autóját kétszer is szerelő csapattársainak tartozik még pár bocsánatkérő sörrel.
„Ezt Spielbergre kellett halasztanunk, oda tervezek valamit” – mondta, majd indokolta is a késést. „A verseny után eléggé sok időt vett el, mire minden interjút letudtunk, és mire visszatértem a garázsba, már az egész csapat elment.”
A közös sörözésre az ausztriai dupla hétvége ad majd jó lehetőséget, akkor a két futam között lesz elég idejük átbeszélni a történteket és a szombati félmillió eurós kár javítási munkálatait…
Schumacher úgy érzi. tanulságos volt a monacói hétvégéjük, és biztatónak találja, hogy a hibáktól és a Haas nehézségeitől függetlenül jó volt a tempójuk. „Egészen jól ment. Tudtuk, hogy nehéz év lesz, de előreléptünk Bahreinhez képest. Közelebb kerültünk a riválisainkhoz, Portimaóban pedig harcolhattam a Williamsszel, ami jó móka volt. Ami Monacót illeti, tudtuk, hogy az egyik legnehezebb hétvége lesz, de így is sikerült valamennyire versenyképesnek lennünk. Most pedig már sokat tudunk Bahreinhez képest, ami magabiztossá tesz.”

Schumacher a Forma–2-es mezőnnyel már versenyzett Bakuban, és az akkori hétvégéje kicsit hasonlított a monacóihoz: gyors volt, de nem hibátlan. A sprintversenyen ennek köszönhetően
rajtolt csak a 19. helyről, és onnan jött föl 5.-nek. Előzni szerinte nem nehéz Bakuban. „Mindenütt lehet. A legtöbb kanyar kilencven fokos. A legjobb előzési pont az első kanyar, de elég könnyű itt előzni, főleg DRS-sel. Ha versenyképesek leszünk, akkor biztosan sok előzést látunk majd.”
A kilátásaik szerinte az azeri pályán jobbak, mint két hete a francia Riviérán. „Talán a Williams és az Alfa Romeo ellen is harcolhatunk, és ezzel a csoporttal tarthatunk. De az első nap után majd pontosabb képet tudok adni. Jósolgatni mindig lehet, de valószínű, hogy a végeredmény teljesen más lesz. Egyszerűen csak várom. 2019-ben voltam itt utoljára, akkor jó volt a tempóm. Lépésről lépésre haladunk.”