Egyik pénteki szabadedzést sem zárta top 10-es helyen az Aston Martin csapata Azerbajdzsánban – ez komoly eltérés a két héttel ezelőtti Monacói Nagydíjhoz képest, ahol idén először dupla pontszerzést ünnepelhettek. Eredményeik eddig inkább idézték a korábbi nagydíjhétvégéket: mindkét alkalommal az előbb a 13, aztán a 14. időt autózó Lance Stroll volt a gyorsabb, Sebastian Vettel mindkét tréninget 15.-ként zárta, délelőtt 2 tizedes, délután 7 százados hátránnyal csapattársához képest, és mindketten bő másfél másodperccel maradtak el a nap leggyorsabbjától.

Monaco mégis csak egyszeri fellángolás volt, és Bakuban ismét visszalépett az Aston Martin a mezőny második felébe? Vettel szerint ezt még korai lenne megmondani, ehhez túlságosan zavarosak voltak a gyakorlások.
„Az időeredmények a sok sárga zászló miatt nem jöttek, és egy óra edzésnél ez nehéz. De az érzés jó volt. Úgy éreztem, egyértelműen tudnék gyorsabb is lenni. Egyfelől a sárga zászlók állták az utamat, másfelől a hosszú etapokon jobbnak éreztem az autót, mint egy körön”
– foglalta össze a helyzetét a négyszeres világbajnok.
Ami a tempót illeti, hangsúlyozta, a lágy gumis körei nem sikerültek zavartalanul. „A lényeg a körözés volt, hogy lendületbe jöjjünk. Nem hoztunk ki mindent a lágy gumikból, de szerintem sokaknak voltak hasonló gondjaik a sárga zászlók miatt. Összességében rendben volt, az autót jónak éreztem. A legfontosabb a kör összerakása nálam, mivel az első és a második edzésen is hezitáltam egy kicsit.”

„Leginkább arra van szükségem, hogy hamarabb elkapjam a ritmust az edzéseken. De egészen magabiztos vagyok most, hogy teljesítettem újabb pár kört. Ezen a pályán nem könnyű megtalálni az önbizalmadat és aztán kiaknázni a potenciált. Ezzel volt egy kis gondom, de jó hír, hogy távol tartottuk az autót a falaktól, nem kerültünk a falba, sok kört teljesítettünk, és felmérhettük, mit tud az autó. Elvégeztük a házi feladatot, most már a teljesítményünkre kell összpontosítanunk.”
Vettel szavaiból kivehető, ezúttal nem azért maradt le ennyire, mert csak küszködött az autójával, mint Monaco előtt. Most ez, valamint az erősebbnek tűnő versenytempója jelenti számára a kapaszkodót. Hogy mire lehet képes, ha többet is ki tud hozni az autójából az időmérő edzésen, azt még ő sem tudja. „A hosszú etapok jók voltak, de mivel nem nagyon volt más, aki a kemény gumin futott, nehéz igazán összehasonlítani a teljesítményeket. Nem tudom, hol állunk, ez csak holnap fog kiderülni.”