A Ferrari előre jelezte, hiába szerezték meg szombaton a bakui pole-t, a versenytempójuk nem elég jó ahhoz, hogy maguk mögött tudják tartani a Mercedest és a Red Bullt. Jóslatuk helyesnek bizonyult, Charles Leclerc a második kör végén elveszítette a vezető pozícióját Lewis Hamiltonnal szemben, majd a 6. körben Max Verstappen is lehagyta őt.
A Ferrari a hétvégén kis leszorítóerős hátsó szárnyat használt Azerbajdzsánban, hogy kompenzálja az egyenesbeli lemaradását, de Hamilton kivédekezéséhez ez is kevés volt.
Leclerc a futam után elárulta, bagatell dolog játszott közre abban, hogy csak ilyen kis ideig tudta maga mögött tartani a címvédőt. „Egészen jól kezdtem, az első körök rendben voltak. Aztán valami ott volt, talán nem lehetett látni a tévében.”
„Egy fadarab volt a pálya közepén a tizenötös kanyarban, és elég sok időt veszítettem ott. Levágtam a kanyart, és kicsit aggódtam, hogy időt nyertem vele, mivel Lewis mögöttem nem vágta le. Lelassítottam, és akkor előzött meg”
– mesélte a monacói.
Egy ilyen furcsa versenyen, amelyen később Hamilton egy véletlenül átállított kapcsoló miatt bukta el a pontjait, a faágas baki talán már nem is annyira bizarr. Leclerc mindenesetre hangsúlyozta, nem ezen múlt a versenye. „Kár érte, de nem emiatt lettünk ma negyedikek, mert később úgyis megelőztek volna.”
Hogy a monacói talán tudta volna még tartani egy darabig Hamiltont, azt a következő körökbe látott tempója mutatta meg. Jó ideig még DRS-távolságon belül tudott maradni, ami segítség volt neki abban, hogy kivédekezze a nyakán lihegő Max Verstappen támadásait. Ez az állapot azonban nem tarthatott örökké.
„Onnantól elég nehéz volt, mivel Lewis mögött, zavaros levegőben autóztam, ami nehézséget okozott. És mihelyst elvesztettem a DRS-t, Max megelőzött. Utána ördögi körbe kerültem, és nagyon nehézzé vált, mert mindenütt autók voltak körülöttem, akik kicsit gyorsabbak voltak, mint én.”
Leclerc-t már a 9. körben kerékcserére hívta a csapata, ám a taktika rosszul sült el, hiszen Pierre Gasly a saját kiállása után elé került. „Egy kicsit szenvedtem, aztán visszanyertem a tempómat, de korán kiálltunk a kemény gumikért.”
Aztán jött a biztonsági autó, ami után Sebastian Vettel is megelőzte őt az első kanyarban. A piros zászlós újraindítás után a monacói még próbálkozott Pierre Gasly megelőzésével a dobogós helyezésért, ám nem járt sikerrel, így végül negyedikként ért célba.
Leclerc elismerte, nagyon meglepte őket, hogy az Aston Martin ennyire versenyképes volt. „Nagyon élveztem a verseny utolsó szakaszát, de az eleje nem volt nagyszerű. Mondjuk úgy, számítottunk rá. Nem volt nagy csalódás, mert ezt vártuk. Tudtuk, hogy a Red Bullok és a Mercedes gyorsabbak hosszú távon. Próbáltam nem túl sokat harcolni velük, inkább a saját versenyemre akartam fókuszálni. A mai nap két nagy meglepetése a két Aston Martin volt. Szárnyaltak, és ezt meg kell értenünk, mert valamit jól csináltak” – összegzett a kétszeres futamgyőztes.