Musorujsag
Élő Eredmények

Számon kérték a versenyzők az FIA a lassúságát

Számon kérték a versenyzők az FIA a lassúságát

Sky Sports
Több versenyző is elégedetlen volt azzal, ahogyan Max Verstappen balesetére reagált az FIA az Azeri Nagydíjon.

A múlt vasárnapi bakui verseny 47. körében az élen álló Max Verstappen defekt miatt falnak ütközött a célegyenesben. Az FIA eleinte csak sárga zászlóval jelezte a veszélyt a többieknek, aztán némi késlekedés után pályára küldte a biztonsági autót, majd egy kör megtétele után piros zászlóval félbeszakította a körözést.

A mezőny tagjai közül többen is elégedetlenek voltak a szövetség munkájával. Charles Leclerc már a csapatrádión ingerülten jelezte: „Ez egy vicc! Ez egy vicc! Biztonsági autót azonnal! Mire várunk még?!”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A Ferrari versenyzője nem véletlenül volt dühös: egyszerűen túl veszélyesnek érezte a helyzetet ahhoz, hogy az FIA ne fogja vissza a leghatékonyabb módszerrel a mezőny tempóját. „Egyszerűen meglepődtem, hogy nem lett belőle korábban biztonsági autó. Ezért is jeleztem az aggályaimat a rádióban” – magyarázta a monacói a futam után.

„Számomra teljesen egyértelmű volt, hogy egy ilyen balesetnél nem lehet tovább nyomni a gázt. Az egyenes közepén volt, egészen veszélyes helyen. Tovább tartott, mint vártam, ennyi. De szerintem a többi versenyző is ugyanígy meglepődött.”

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Ebben nem tévedett. Csapattársa, Carlos Sainz is értetlenül állt a késlekedés előtt. „Általában amikor ilyen nagy baleset van, egyből dupla sárga zászlót lengetnek, majd máris jön a biztonsági autó. Jó lenne tudni, most miért kellett fél vagy egy percet várni a biztonsági autó beküldésére, és miért kellett csak egy sárga zászló mellett elhaladnunk egy ilyen komoly baleset helyszíne mellett” – kritizált a spanyol.

Sebastian Vettel (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Sebastian Vettel szintén furcsállotta a helyzetet.

„Csodálkoztam egy kicsit, hogy mi tartott ennyi ideig Max bukása után a biztonsági autó pályára küldése előtt. Világos volt, hogy a pálya közepén áll, és sokáig tartott. De meglátjuk, Ki fog derülni, miért volt így.”

Leclerc előrebocsátotta, a következő megbeszélésükön felhozza majd a témát Michael Masinál. A helyzet azért is aggasztotta a versenyzőket, mert amíg nem fogják vissza a tempót a biztonsági autóval, rájuk bízzák, ki mennyire lassít. Michael Masi a McLaren sportigazgatójával lefolytatott rádiós beszélgetéséből kiderült, a dupla sárga zászló betartatásával voltak gondok. A wokingiak Cunoda Jukira panaszkodtak, aki túl gyorsan ment a jelzés mellett, ám az FIA versenyigazgatója erre csak annyit mondott, hogy gyakorlatilag mindenki túl gyorsan ment, és mindenkit megbüntethetne.

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: Ferrari) Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

„Mi lehettünk azok, akik a legjobban visszavettünk” – mondta ennek kapcsán Sainz, akit Leclerc-rel együtt majdnem megelőztek a kényszerű lassítás idején. Leclerc hozzátette: „Mindenki láthatta a balesetet, és mindenki tudta, hogy az autó a falnál van, és szerintem mindenkinek jelentősen le kéne lassítania ilyen helyzetben.”

„Biztosan szóba kerül ez. Ahogy Carlos is mondta, ha a virtuális biztonsági autót vagy a biztonsági autót küldték volna be, minden sokkal egyszerűbb lett volna. De fogunk erről beszélni a többiekkel.”

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak