Musorujsag
Élő Eredmények

Verstappen: Nem dobhatjuk el ezt az esélyt 2022 miatt

Verstappen: Nem dobhatjuk el ezt az esélyt 2022 miatt

Auto Motor und Sport, Motorsport
Szeretné elkerülni Max Verstappen, hogy a Red Bull elkövesse azt a hibát, amit a BMW 2008-ban.

Hiába esett ki vezető helyről és bukott el ezzel egy biztos győzelmet Max Verstappen, még a bakui verseny után is ő áll a bajnoki tabella élén, hála Lewis Hamilton új rajtot követő hibájának, mellyel 55 futam után először lemaradt a pontszerzésről. A holland előnye továbbra is 4 pont, ám úgy érzi, összességében így is ő jött ki rosszabbul az Azeri Nagydíjból, mivel ez a Red Bull hétvégéje volt, és sok pontot kellett volna hozniuk a megingó Mercedesen.

„Csalódott vagyok, mert növelnünk kellett volna a pontelőnyünket. Igen, balszerencsés voltam, és természetesen kicsit szerencsés is azzal, hogy Lewis nem szerzett pontot. De ettől még nem erre vágytunk. Kényelmes győzelmet kellett volna aratnunk, már csak azért is, mert a jelek szerint az utcai pályák nem fekszenek a Mercedesnek. Ezért is akartam több pontot szerezni náluk, mivel tudom, hogy ha visszatérünk a normál pályákra, nagyon nehéz lesz legyőzni őket”’ – ecsetelte Verstappen.

„Mindkét városi pályán jobbak voltunk a Mercedesnél, Bakuban és Monacóban is. Az ilyen esélyeket ki kell használni az előny kiépítésére. Ki tudja, milyen gyakran adódnak ilyen lehetőségek?”

Szavaiból kivehető, a holland továbbra is úgy véli, hogy a valós erőviszonyokat inkább a Monaco előtti versenyek tükrözték jobban. Márpedig a Mercedes Portugáliában és Spanyolországban is jobb volt náluk. A következő hetekben az F1 visszatér a szokványosabb pályákra, mi több, éppen a bakui hétvégén derült ki, hogy igazi utcai versenyből is eggyel kevesebb lesz idén, hiszen Szingapúr lemondta a futamát.

Max Verstappen (Fotó: MTI/EPA)

Verstappen nem ért egyet a Mercedes azon megállapításaival, hogy a Red Bull összességében azért van előttük, mert jobb a csomagjuk. Szerinte épp ellenkezőleg van, és nem az autók gyorsasága, inkább a hibák határozzák meg a pontállást. „Úgy gondolom, összességében mi követtük el a kisebb hibákat, még ha mások másképp is látják ezt. Mi például a kerékcseréinknél 99,9%-ban hagyatkozhatunk arra, hogy gyorsak leszünk” – fejtegette.

Kiemelte, ahhoz, hogy biztosabb legyen a helyzetük, mindenképpen gyorsabbá kell válniuk. „Ha le akarjuk győzni a Mercedest, nem szabad visszavennünk, továbbra is újításokat kell az autóra pakolnunk” – figyelmeztette csapatát.

A fejlesztési verseny idén viszont nehézkes, hiszen egy szabályciklus utolsó évében vagyunk, melyben ráadásként még erősen korlátok közé is szorítják a csapatokat a költségvetési plafonnal és a fejlesztési korlátozásokkal. A Red Bull és a Mercedes életét nehezíti, hogy minden, az idei autó javítására fordított eurót vagy szélcsatornás tesztet a 2022-re tervezett teljesen új autójuk fejlesztésétől vesznek el.

Verstappent ez viszont nem érdekli.

„Amíg ilyen nagy esélyünk van a bajnoki címre, muszáj tartanunk a labdát. Butaság lenne eldobni azt, csak mert a következő évvel foglalkozunk. Ki tudja garantálni, hogy jövőre nyerni fogunk akkor, ha most teljesen az új autóra koncentrálunk? Én nagyon bízom a mérnökeinkben. Szerintem kevesebb idő alatt is jó autót fognak építeni 2022-re.”

Intő jelként a BMW szolgálhat Verstappenéknek. A bajorok 2006-ban vették át a Saubert és tették gyári csapatukká, és egy többéves terv keretében célul azt tűzték maguk elé, hogy a nagy szabályváltozásokat hozó 2009-re válnak bajnokesélyes csapattá. A fejlődésük addig viszont gyorsabb volt a vártnál, és Robert Kubica a 2008-as szezon első felében bajnokesélyesnek számított, még ha autója összességében nem is volt olyan jó, mint a McLarené és a Ferrarié. Mivel a csapat nagyobb sanszot látott a szabályváltozásokban, elengedte az idényét – majd 2009-ben szépen leszerepelt a gyenge autójával.

Kubica később többször is a pályafutása egyik legfájóbb fejezeteként emlegette ezt, mivel meggyőződése volt, hogy Felipe Massa és Lewis Hamilton 2008-as hullámzó teljesítményét még a gyengébb autóval is ki tudta volna használni. Utólag pedig már tudja, alójában 2008 volt a legnagyobb esélye az F1-ben.

Verstappen most ezt a helyzetet szeretné elkerülni. Főnöke, Christian Horner szerint attól nem kell tartania, hogy nem marad kiélezett a bajnoki küzdelem. „Ide-oda billeg a mérleg nyelve, és ez így fog menni a folytatásban is, ha az autók ennyire közel lesznek egymáshoz teljesítményben” – jósolta, kiemelve, Verstappen Bakuból talán jobban is kijöhetett volna, de Hamilton hibája nélkül sokkal rosszabbul is járhatott volna.

Borítókép: Max Verstappen Christian Hornerrel és Helmut Markóval (Fotó: XPB)

További tartalmak