Musorujsag
Élő Eredmények

Red Bull: A miénk a legjobb autó, versenyző kombináció

Red Bull: A miénk a legjobb autó, versenyző kombináció

Auto Motor und Sport
Amilyen szerencsés a Mercedes, Helmut Marko szerint a Red Bullnak minden pontot meg kell idén becsülnie, még ha a bajnoki előnyük soványabb is a reméltnél. A bakui károkról és Sergio Pérez majdnem-kieséséről is beszélt a tanácsadó.

Mindkét bajnokesélyes nullázott Bakuban, ám ez most jobban Max Verstappent és csapatát bosszanthatja. Lewis Hamilton hibájával talán a holland maradt a tabella élén, de mivel az Azeri Nagydíjon már szinte Verstappen zsebében volt a győzelem, az, hogy nem nőtt jelentősen a pontelőnye, igencsak bosszanthatja őket.

„Persze, hogy fáj” – erősítette meg Helmut Marko tanácsadó az Auto Motor und Sportnak.

„A mi kombinációnk a leggyorsabb, az autó és a versenyző együtt, de csak négy pont az előnyünk. Ez nem tükrözi vissza, mennyire erősek vagyunk. De amennyi szerencséje a Mercedesnek van, minden pontnak örülnünk kell, amit elveszítenek.”

Hogy Hamilton most pontot vesztett, az a Sergio Pérezzel vívott újraindítás utáni csatájakor elkövetett hibájának köszönhető. Marko rámutatott, még szerencséjük is volt, hogy versenyzőjük beragadt a rajtnál. „Nagyon aggódtunk, hogy Hamilton nyerhet, és jogosan. De hál’ Istennek Pérez kerekei túlpörögtek a rajtnál. Ha jobban jött volna el, Hamilton őt is letakarította volna a pályáról… Szóval szerencse a szerencsétlenségben” – jegyezte meg az osztrák.

Lewis Hamilton elfékezése az újraindításnál: Sergio Péreznek szerencséje volt, hogy nem “zárta ki” a kanyarból (Fotó: XPB)

Pérez gyenge rajtja egy műszaki hibának volt köszönhető: a hidraulikus rendszerének nyomása már a piros zászló előtt csökkenni kezdett, ezért mérnökei arra kérték, ne cikázzon a bemelegítő körben. Marko elárulta, mennyi esély volt Pérez kiesésére. „Ötven-ötven százalék. Az autója egyszerűen hidraulikus folyadékot veszített, ami már a versenyen korábban fellépett. Amikor jött a megszakítás, tovább csepegett. A végén a biztonság kedvéért állt félre. Nehéz lenne megmondani, hogy kiesett volna-e. Valamikor elszállt volna a kormányszervója, és az láncreakciót indított volna be” – magyarázta Marko.

Másik autójuk, Max Verstappené öt körrel korábban állt meg a pálya szélén, mint kellett volna. Őt egy bal hátsó defekt küldte a falba. Marko megerősítette, a keletkezett kár nem olyan nagy, hogy kellemetlen utóhatásai legyenek.

„Hál’ Istennek csak korlátozott mértékű a kár, mivel Verstappen egy görbületnél ment a falnak, ahol volt egy kis bukótér. De persze ez így nem járja. Akkor a Red Bull az első és második helyen állt, és Gasly és Cunoda is jó helyeken voltak. Max előnye pedig tizenöt pont lenne Hamiltonnal szemben.”

Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)

Ez az előny viszont még megteremthető a szakember szerint. Versenyzőjével ellentétben Marko számára nem olyan egyértelmű, hogy a Mercedes autója gyorsabb a Red Bullénál. „Bakuban és Monacóban a miénk volt a leggyorsabb autó. És más pályákon is. Barcelonában nem voltunk olyan jók, de az főként a gumikopás miatt volt. Összességében a mi csomagunk a gyorsabb. És mi nem beszélünk itt hibákról és hasonlókról. Úgyis alig követünk el párat.”

Marko a soron következő Francia Nagydíjról és az ottani kilátásaikról elmondta: „Franciaország sem egy tipikus pálya az aszfaltja miatt, amilyenhez hasonló nincs máshol, és a speciális kanyarkombinációi miatt. Mi mindenhová úgy indulunk, hogy a leggyorsabbnak kell lennünk.”

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

További tartalmak