A hét elején tette közzé a Pirelli az Azeri Nagydíjon történt két bal hátsó defekt ügyében lefolytatott vizsgálatának eredményét. Nyíltan nem mondták ki, ám a gumik nyomásának és hőmérsékletének ellenőrzésében bevezetett szigorítások azt üzenik, a gyártó a csapatok különböző trükkjeivel indokolta, hogy nem bírták az abroncsai a terhelést.
A defektje miatt a bakui győzelmet öt körrel a leintés előtt elbukó Max Verstappen két hete előre jelezte, bármivel is áll majd elő a Pirelli, ő kétkedni fog a magyarázatban. Akkor azt jósolta, a gyártó a törmelékekre fogja fogni a defekteket – ez a jóslata nem jött be. A kétkedés viszont így is megvan.
„Személy szerint nem vagyok elégedett a magyarázattal. Számomra egy kissé homályos, amit kiadtak. Csak annyit mondhatok, hogy a csapatunk részéről mi mindent úgy csináltunk, ahogy kellett. Minden iránymutatást követtünk a guminyomással és hasonlókkal, szóval itt semmit sem találhattak”
– védte meg a Red Bullt attól a feltételezéstől, hogy trükközhettek a nyomással, és a jobb teljesítmény érdekében csökkentették azt.
„Most erre a hétvégére megint növelik a nyomást. Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy így lesz. Ennek van köze a Bakuban történtekhez. Jó lenne tudni, hogy a nyomással kapcsolatos-e. Ha nyilatkoznának, egyszerűbb lenne megérteni, mint az eddig kapott magyarázatukat, mivel a csapat semmi rosszat nem csinált.”

A Pirelli a kiadott közleményében azt is kiemelte, hogy menet közben nincs módja mérni a gumik nyomását. A csapatok ugyanakkor folyamatosan szenzorokkal figyelik az értékeket. Verstappen szerint a saját mérésük bizonyítja, hogy nem őket terheli a felelősség.
„Azt elmagyarázták, hogy nincs a menet közbeni mérésre alkalmas eszközük, de mi átadtuk nekik a saját adatainkat a guminyomásról, és az értékek az általuk felállítottakon belül voltak. Ha ezek az értékek nem megfelelőek, ahhoz nekünk semmi közünk, mi csak követjük őket a szabályok keretein belül.”
„Ha ez azt jelenti, hogy feljebb kell vinni a nyomást, mindenki növelni fogja. Azt mondják, nincsenek pontos méréseik, de mi a futam után átadtuk nekik a sajátunkat, és nem csináltunk semmi rosszat, ahogy az Aston Martin sem csinált, szóval nem hiszem, hogy ránk háríthatják a felelősséget.”
Verstappen szavaiból kivehető, ő inkább tartja a defekteket a Pirelli felelősségének. „A saját házuk táján kell körülnézniük, és mi örömmel segítünk nekik, de már péntekről szombatra is emelték a nyomásértéket, és már ez is jelent valamit. Talán nem volt elég. Növeljük a nyomást, és reméljük, hogy elég lesz” – utalt arra, hogy a Pirelli Bakuban pénteken a szabadedzések után jobbnak látta növelni a minimális nyomásértékeket.