Musorujsag
Élő Eredmények

Autót tört Vettel, szerinte több van az Aston Martinban

Autót tört Vettel, szerinte több van az Aston Martinban

F1, Motorsport-Magazin, Motorsport-Total
Dobogó ide, lendület oda, az Aston Martin Franciaországban nem tett jó benyomást pénteken. Sebastian Vettel és főnöke az okokról és a kilátásokról beszélt.

Nem várta el Sebastian Vettel a monacói és a bakui erős szereplése után, hogy az Aston Martin a folytatásban is folyamatosan a középmezőny elejében legyen, ám remélte, hogy a sikerélmény lendülete kitart a következő, „normál” pályákon futott versenyekre is, és gyakrabban lehetnek pontszerzők az év hátralévő részében. Nos, pénteken pontot még nem osztanak, ám az ahhoz szükséges top 10-es eredménytől igencsak messze voltak még a Francia Nagydíj első két szabadedzésén. Az elsőn a 14-15. időt autózták, a másodikon a 15-16.-at, akkor már Vettel vezetésével. Hátrányuk másfél másodperc fölötti volt.

„Volt délelőtt egy kicsúszásom, ami némi időnkbe került. De összességében rendben voltunk. Nem volt nagyszerű nap, sok mindent csinálhatunk ennél jobban, de voltak pozitívumok is. Úgy érzem, több van az autóban, csak ki kell hoznunk belőle. Nagyon szoros lesz, lesz munkánk” – értékelte napjukat Vettel.

Sebastian Vettel (Fotó: Aston Martin) Sebastian Vettel (Fotó: Aston Martin)

A kicsúszása a Le Beausset nevű 180 fokos jobbkanyarban történt, melyben egyszerűen megindult az AMR21-es hátulja, majd a masina menetiránnyal szembe fordulva repült a bukótérbe. A gumifalnak is nekikoccant, a hátsó légterelőjének véglapja le is tört. A hiba félórás kényszerpihenőt jelentett Vettel számára.

„A fiúk és lányok jól csavaroztak, gyorsak voltak, ezért még ki tudtam menni a pályára” – hálálkodott a négyszeres bajnok, majd elárulta, egy széllökés tréfálta meg. „Ez kapott el. Nem látod, mi van a széllel. Érezni lehet, de előre megjósolni, hogy széllökés jön-e vagy sem, nehéz. De ez mindenki számára ugyanolyan probléma.”

A két Aston Martin a többséggel ellentétes utat járva délután a lágy gumin kezdett, majd a közepesre váltott. Vettel ezen a típuson ért el az 1:34,447 másodperces legjobb idejét, mellyel 0,2 másodperccel előzte meg a közvetlenül mögötte, a 16. helyen végző Strollt.

Sebastian Vettel kicsúszása (Fotó: Formula1/Twitter)
Sebastian Vettel kicsúszása (Fotó: Formula1/Twitter)

Vettel szerint az eredmény rosszabb képet fest róluk.

„A gyorsköröm nem volt nagyszerű, hibáztam. Az eredményjelzőn nem tűnik túl szépnek, de ez még csak péntek, nem igazán számít. A legfontosabb, hogy meglegyen az érzés, és hogy tudom, mit kell tennem az időmérő edzésen.”

Kiemelte, autójuk a közepes gumin, illetve a hosszú etapokon jobbnak bizonyult, de így is javulniuk kell. „A tempónknak jobbnak kéne lennie egy kicsivel. Dolgoznunk kell az autón, de nekem is magamon.”

Főnöke, Otmar Szafnauer a probléma okáról is beszélt. „Nem találtuk meg a megfelelő egyensúlyt. Mindkét versenyzőnk komoly alulkormányzásra panaszkodott. Nem futottak tiszta kört, de rossz egyensúly mellett nehéz is lenne elvárni tőlük ezt. Itt minden mindennel összefügg. Ha rendben van az egyensúly, a versenyző magabiztosabb, és jobban vezet, jobb köröket rak össze. Szóval a mi feladatunk szombatra, hogy helyre tegyük a beállításokat.”

Sebastian Vettel (Fotó: Aston Martin) Sebastian Vettel (Fotó: Aston Martin)

Vettel szerint e problémát az időjárás is felnagyította. „Túl sokat csúszkálunk. Elég meleg van, és ennek is köszönhető, de egy cipőben járunk mindenkivel. Meglátjuk, ki boldogul jobban.”

A dobogót hozó bakui jó forma a jelek szerint a múlté, az Aston Martinnál ugyanakkor jól tudták, hogy jönni fog a visszaesés. Szafnauer a két héttel ezelőtti jó teljesítményük okairól elmondta: „Sebastian egyre jobban összeszokik az autóval és a csapattal. De sosem csak egy tényezőn múlik. A verseny körülményei is segítettek. De a tempónk is megvolt. Bakuban a pályán előztük meg a pole-szerzőt, szóval sikerült mindent kihoznunk az autóból.”

A céljuk Le Castellet-ben is ez lesz. Az már más kérdés, milyen eredményt hoz, ha sikerrel járnak.

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

További tartalmak