Musorujsag
Élő Eredmények

Most az autózúzó pályahatárt kifogásolják az F1-es csapatok

Most az autózúzó pályahatárt kifogásolják az F1-es csapatok

Sky Sports, F1, Racefans
A korábban még fizikai pályahatárok mellett kampányoló csapatok nehezményezik, hogy autózúzó kerékvetőket helyeztek el a francia pálya 2-es kanyarjánál. A versenyigazgató nem győzte lehűteni őket.

Nem kímélték az FIA versenyigazgatóját a csapatok a Francia Nagydíj pénteki edzésnapján. A két szabadedzésen több versenyző is kárt tett az autójában azzal, hogy szélesre futott bizonyos kanyarokban. A legnagyobb fej- és alkatrésztörést a 2-es kanyar kijáratánál elhelyezett sárga magasított kerékvetősor okozta. Az első edzésen Valtteri Bottas ott darálta le a padlólemezét, a másodikon pedig Max Verstappen Red Bullja is sérült.

A két istálló sportigazgatója nem is habozott a rádiógombhoz nyúlni, mindketten felhívták a versenyigazgató Michael Masi figyelmét arra, hogy hogy talán túlzás volt ilyen kemény akadályt elhelyezni azon a részen.

Ron Meadows a Mercedestől jelezte, egy „pár centis” hibáért talán túl nagy árat kell fizetniük.

„Nem mondhatjuk azt, hogy nem kéne oda mennünk, mivel itt tízezres, sőt százezres kár keletkezhet, ha pár centivel szélesre futunk”

– érvelt a szakember.

Michael Masi Christian Hornerrel és Zak Brownnal (Fotó: XPB)

A második edzésen aztán a Red Bull-os Jonathan Wheatley is bejelentkezett Masinál, hasonló panasszal. A versenyigazgató mindkettejüket emlékeztette arra, hogy a kifogásolt kerékvetők már 2019-ben is ott voltak, Meadowst kijavította, hogy azért több mint pár centivel kell szélesre futni ahhoz, hogy az autóban kár keletkezzen ott, Wheatleynek pedig megjegyezte:

„Nemrég még egy csomó csapatfőnök kérte azt, hogy legyenek kemény fizikai pályahatárok.”

A Red Bull is közöttük volt. Helmut Markóék Verstappen idei sokadszori pályaszélesítős problémája után, Portugáliában mondták azt, hogy minden egyszerűbbé válna, ha nem az FIA, hanem a pályahatárok büntetnék a hibázókat… Masi ugyanakkor jelezte, kész egyeztetni a problémáról a mezőny tagjaival.

Elégedetlenkedőkből nem volt hiány. „Eléggé kemény. Nyilván versenyzőként rajtad áll, hogy túlságosan nyomod-e, ha igen, oda kerülsz. Mindenesetre eléggé büntet” – állapította meg a kerékvetőkről Bottas. „Letört pár dolgot a padlólemezemről, és gyanítom, nem én voltam az egyetlen. Eléggé szigorú, ez igazi kemény határt jelent, amit nem léphetünk át. Talán fogunk róla beszélni, meglátjuk.”

Főnöke, Toto Wolff hozzátette: „Tudjuk, hogy bizonyos kanyarokban szükség van a kerékvetőkre, hogy megakadályozzák a versenyzők szélesre futását. Ezek a kerékvetők viszont talán túl radikálisak, mivel autókat törnek.”

Valtteri Bottas találkozása a "Rambó-kerékvetőkkel" (Fotó: Formula1/Twitter) Valtteri Bottas találkozása a “Rambó-kerékvetőkkel” (Fotó: Formula1/Twitter)

A Mercedesről tudható, vért kell izzadnia idén, hogy tartani tudja magát az idén bevezetett költségvetési plafonhoz, így érthető, ha aggódik az autójában keletkező károk miatt. De több csapatfőnök is egyetértett azzal, hogy ez túlzó elrettentés azon a ponton.

„Még ha nagy csapat is vagy, akkor sem kellene egy kerékvetőnek tönkretennie az autódat. Egy nagy csapatnak, egy kis csapatnak sem jó ez” – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. „Még ha tudod is, hogy kárt okoznak, miért vannak ott? Falat kéne emelnünk a pályák köré, hogy ne menjünk oda?

Van egy finom határvonal az elfogadható és a nem elfogadható között. Vannak helyek, ahol letérsz a pályáról és időt veszítesz, de mégsem töröd össze az autót. Ilyennek kéne lennie.”

Az Aston Martin-os Otmar Szafnauer egyetértett. „Nem vagyok híve annak, hogy kárt okozunk az autókban. Szerintem jobb megoldások is vannak a pályahatáros büntetésekre. Emellett következetesnek is kéne lenni egy körön belül, és ez nem az. Az egyik kanyarban ez a határ, a másikban más. Versenyhelyzetben le is szoríthatnak, és akkor dönthetsz, hogy vagy neked mennek, vagy kárt teszel az autódban. Szerintem ez igazságtalan helyzet lenne” – érvelt az amerikai.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak