Musorujsag
Élő Eredmények

Új motort kaptak Verstappenék Franciaországban

Új motort kaptak Verstappenék Franciaországban

FIA, The Race
Új motort kapott a bajnoki éllovas Max Verstappen a Francia Nagydíjra. A Hondánál és a Renault-nál is eljött a váltás ideje.

Két hete Bakuban a Mercedes és a Ferrari csapatai is beépítették az idei második erőforrásukat az autóikba, a két másik gyártó, a Honda és a Renault viszont nem követte a példájukat. A hírek szerint a Hondánál azért is próbálták késleltetni a második motor bevetését, mert dolgoznak a megbízhatóság javításán, és ehhez akartak további időt nyerni.

Franciaországban viszont ők cseréltek, Max Verstappen, Sergio Pérez, illetve Pierre Gasly autójába is új motorkomponenseket (V6-os, turbó, MGU-H, MGU-K) építettek, akárcsak Fernando Alonso és Esteban Ocon Alpine-jába. A három hondás eközben egy új kipufogót is kapott.

Két hete a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu úgy fogalmazott, nem az a furcsa, hogy ők nem cseréltek motort Bakuban, hanem az, hogy a Mercedes és a Ferrari megtette.

„Nem tudom, miért használták az új erőforrást Bakuban. Huszonhárom versenyt terveznek idén, szóval ki lehet számolni, egy motornak hét vagy nyolc versenyt kell teljesítenie. A korábbi években ők tovább használták a motorjukat, mint mi, szóval nem értjük, most miért csinálták másképp”

– mondta a japán.

Fotó: Alpha Tauri

Erre a magyarázatot valószínűleg a bakui hosszú egyenes jelentette, ahol a motor frissessége előny volt. Tanabe szavai mindenesetre megmutatják, a korábban szezont motorcsere miatti büntetés nélkül nemigen teljesítő Honda idén nagyon magabiztos a megbízhatóság szempontjából. A szakember megerősítette, Pierre Gasly korábbi motorgondját leszámítva nem voltak komoly problémáik, és a francia esetében sem lehetett igazán komoly gondról beszélni. Cunoda Juki pedig csak az imolai balesete miatt járt előrébb a motorkomponensek terén.

„Ha megnézzük a hibridérát, emlékezhetünk, milyen volt a Honda teljesítménye. Most ott tartunk, hogy mindkét bajnokságban vezetünk, szóval nagyon sokat javult a teljesítményünk. Még csak az év harmadánál vagyunk, pár pont csak a különbség, de a Honda számára biztató, hogy ebben a helyzetben vagyunk jelenleg”

– mondta elégedetten Tanabe.

A Honda és a Renault cseréin kívül Valtteri Bottas új központi elektronikát és energiatárolót, Charles Leclerc és Carlos Sainz új központi elektronikát kapott erre a hétvégére.

Eddig felhasznált motorkomponensek:

V6-os Turbó MGU-H MGU-K Energiatároló Központi elektronika Kipufogó
Lewis Hamilton 2 2 2 2 1 1 2
Valtteri Bottas 2 2 2 2 2 2 2
Max Verstappen 2 2 1 2 1 1 3
Sergio Pérez 2 2 1 2 2 2 3
Daniel Ricciardo 2 2 2 2 1 1 2
Lando Norris 2 2 2 2 1 1 2
Lance Stroll 2 2 2 2 1 1 2
Sebastian Vettel 2 2 2 2 1 1 2
Fernando Alonso 2 2 1 2 1 1 5
Esteban Ocon 2 2 1 2 1 1 4
Charles Leclerc 2 2 2 2 1 2 3
Carlos Sainz 2 2 2 2 1 2 3
Cunoda Juki 2 2 2 2 3 3 3
Pierre Gasly 2 2 1 2 2 2 3
Kimi Räikkönen 2 2 2 1 1 1 3
Antonio Giovinazzi 2 2 2 1 1 1 3
Nyikita Mazepin 2 2 2 1 1 2 3
Mick Schumacher 2 2 2 1 1 1 3
George Russell 2 2 2 2 1 1 2
Nicholas Latifi 2 2 2 2 1 1 2

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak