Két hete Bakuban a Mercedes és a Ferrari csapatai is beépítették az idei második erőforrásukat az autóikba, a két másik gyártó, a Honda és a Renault viszont nem követte a példájukat. A hírek szerint a Hondánál azért is próbálták késleltetni a második motor bevetését, mert dolgoznak a megbízhatóság javításán, és ehhez akartak további időt nyerni.
Franciaországban viszont ők cseréltek, Max Verstappen, Sergio Pérez, illetve Pierre Gasly autójába is új motorkomponenseket (V6-os, turbó, MGU-H, MGU-K) építettek, akárcsak Fernando Alonso és Esteban Ocon Alpine-jába. A három hondás eközben egy új kipufogót is kapott.
Két hete a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu úgy fogalmazott, nem az a furcsa, hogy ők nem cseréltek motort Bakuban, hanem az, hogy a Mercedes és a Ferrari megtette.
„Nem tudom, miért használták az új erőforrást Bakuban. Huszonhárom versenyt terveznek idén, szóval ki lehet számolni, egy motornak hét vagy nyolc versenyt kell teljesítenie. A korábbi években ők tovább használták a motorjukat, mint mi, szóval nem értjük, most miért csinálták másképp”
– mondta a japán.
Erre a magyarázatot valószínűleg a bakui hosszú egyenes jelentette, ahol a motor frissessége előny volt. Tanabe szavai mindenesetre megmutatják, a korábban szezont motorcsere miatti büntetés nélkül nemigen teljesítő Honda idén nagyon magabiztos a megbízhatóság szempontjából. A szakember megerősítette, Pierre Gasly korábbi motorgondját leszámítva nem voltak komoly problémáik, és a francia esetében sem lehetett igazán komoly gondról beszélni. Cunoda Juki pedig csak az imolai balesete miatt járt előrébb a motorkomponensek terén.
„Ha megnézzük a hibridérát, emlékezhetünk, milyen volt a Honda teljesítménye. Most ott tartunk, hogy mindkét bajnokságban vezetünk, szóval nagyon sokat javult a teljesítményünk. Még csak az év harmadánál vagyunk, pár pont csak a különbség, de a Honda számára biztató, hogy ebben a helyzetben vagyunk jelenleg”
– mondta elégedetten Tanabe.
A Honda és a Renault cseréin kívül Valtteri Bottas új központi elektronikát és energiatárolót, Charles Leclerc és Carlos Sainz új központi elektronikát kapott erre a hétvégére.
Eddig felhasznált motorkomponensek:
V6-os | Turbó | MGU-H | MGU-K | Energiatároló | Központi elektronika | Kipufogó | |
Lewis Hamilton | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Valtteri Bottas | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Max Verstappen | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 |
Sergio Pérez | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Lando Norris | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Lance Stroll | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Sebastian Vettel | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Fernando Alonso | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 |
Esteban Ocon | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 |
Charles Leclerc | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
Carlos Sainz | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
Cunoda Juki | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Pierre Gasly | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Kimi Räikkönen | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Antonio Giovinazzi | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Nyikita Mazepin | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 |
Mick Schumacher | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
George Russell | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Nicholas Latifi | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |