Musorujsag
Élő Eredmények

Nem trükközött, és nem lesz fekete bárány az Aston Martin

Nem trükközött, és nem lesz fekete bárány az Aston Martin

Auto Motor und Sport, Racefans
Az Aston Martin pontosan tudja magáról, hogy nem trükközött a guminyomással Bakuban, ezért kezdi aggasztani őket a Pirelli-gumik biztonsága…

Nehezen nyugszanak a kedélyek az Azeri Nagydíjon történt két defekt ügyében. A Pirelli csütörtökön megerősítette, a Lance Stroll Aston Martinján és Max Verstappen Red Bullján felrobbant gumik nyomása alacsonyabb volt az általa előirányzott határértéknél, és ez vezetett az abroncsok meghibásodásához. Az ellenfelek el is kezdtek háborogni, mondván, nincs rendjén, hogy egyes riválisaik trükköznek a guminyomással, a jobb teljesítményért kockáztatva a versenyzőik biztonságát.

Az Aston Martin csapatfőnöke mélyütésnek érzi, hogy most mindenki őket gyanúsítja, mivel állítása szerint semmiféle trükkel nem próbálkoztak, és az sem igaz, hogy a Pirelli által előírt értékek alatt voltak.

„Együttműködtünk az FIA-val és a Pirellivel az okok feltárásában, és megosztottunk velük minden adatot, mindent, amink volt. Nem volt szó az autó hibájáról, az autónk teljesen rendben volt. A gumi nem kopott el, az oldalfala sem, és az FIA, valamint a Pirelli által meghatározott értékeken belül voltunk” – mondta Otmar Szafnauer.

Sebastian Vettel és Otmar Szafnauer (Fotó: Aston Marin) Sebastian Vettel és Otmar Szafnauer (Fotó: Aston Marin)

A Pirelli következtetései kapcsán elmondta, nem éppen erre a végkifejletre számítottak. „Egy kicsit meglepődtem a konklúziójukon. Tartottuk magunkat az előírt értékekhez, és sosem kerültünk a minimális nyomásérték alá. Stabilizáltuk a nyomást, magasabb volt, és ez normális, hiszen általában így van. A nyomást a rajtrácson ellenőrizték, és a minimumérték felett volt. Nem tudom, mit vártak, de én úgy képzelném, hogy a nyomás emelkedik, és nálunk pontosan ez is történt.”

A kérdésre, a verseny alatt mindvégig a határérték fölött voltak-e, az amerikai megerősítette:

„Végig fölötte voltunk. De a biztonsági autós fázisok alatt szerintem mindenki alá csúszik.”

Szafnauert ezek alapján nem nyugodt teljesen a gumik biztonsága kapcsán. „Ez egy valós és komoly probléma, amit meg kell oldanunk.  Szerencsések vagyunk, hogy csak az autó sérült és semmi más. Ez nem történhet meg újra.”

Lance Stroll (Fotó: XPB)

„Nem is tudom. Sebastian ugyanolyan autóval versenyzett, ugyanazokkal a paraméterekkel, és a gumija nem hibásodott meg. Csak Lance-én. Nem tudom, más csapatok mit csinálnak, de Sergio gumija sem ment tönkre. El kell érni, hogy kellően ellenállóvá váljanak, és ne történjenek hibák.”

Szafnauernek a Pirelli ezen a hétvégén bevezetett szigorításaival nincs problémája. „A nyomást most növelték. Ezt a legutóbbi hétvégén is megtették. Pénteken más szinttel kezdtek, aztán más mintát láttak, ezért emeltek. Amikor emeltek, mi követtük az útmutatásukat. És ha újra emelni fognak, mi ismét követni fogjuk őket.”

Stroll csütörtökön megemlítette, rövid időn belül neki a bakui már a második nagy tempónál történt defektje volt, miután tavaly szeptemberben Mugellóban is a hátsó gumi robbanása miatt szenvedett balesetet. Ez azt jelenti, hogy csapata sem először kerül ilyen helyzetbe. Szafnauer azonban hangsúlyozta, a két eset között nincs összefüggés. „Lényegesen különböző autónk volt tavaly. Az egyetlen állandót az jelenti, hogy akkor is az előírt értékeken belül voltunk” – mondta.

Borítókép: Sebastian Vettel és Lance Stroll (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak