Monaco és Baku után Le Castellet-ben is mellélőtt a hétvégét megelőző jóslatával Charles Leclerc, ám a Ferrari ennek most kicsit sem örült. A két utcai pályán váratlanul jól teljesítő vörösök versenyzője csütörtökön azt mondta, a francia pályán visszatérnek a realitásba, visszaesésre számíthatunk tőlük. Ez be is vált. Leclerc ugyanakkor megjegyezte, annyira azért nem lesz drámai a visszaesés, hogy kicsússzanak a pontszerzők közül. Nos, ő vasárnap délután csak a 16., Carlos Sainz pedig a 11. helyen ért célba a Francia Nagydíjon, vagyis pont nélkül hagyták el a helyszínt.
A gyengélkedés Leclerc-nél volt a látványosabb, de egyben a kevésbé meglepő is. Ő már szombaton arról beszélt, hogy egész hétvégén szenved az első gumikkal és az autó alulkormányzásával. Megoldást nem talált vasárnapra sem. Noha a versenyen voltak időszakok, amikor egészen kecsegtető pozícióban haladt, ezt csak a korai kerékcseréjének (elsőként állt ki) köszönhette, később egyre mélyebbre csúszott, és végül még egy Williams és egy Alfa Romeo is megelőzte.
„Nagyon rossz volt ez mindkettőnk számára Carlosszal. Nagyon szenvedtünk mindkét keveréken” – nevezte meg a gyengélkedésük fő okát a kétszeres futamgyőztes. „A végén nálam próbálkoztunk a közepessel, hogy lássuk, csinálhatnánk-e bármit is jobban, de ugyanolyan volt, mint az első etapon. Mentem vele három-négy egészen jó kört, aztán őrülten kopni kezdett.”
„Most nem is találom a szavakat, sem a magyarázatot. Egyszerűen rá kell jönnünk, mi volt ez, dolgoznunk kel rajta, mert komoly gyengeség.”
Leclerc hozzátette, kevés annyira kínszenvedős futama volt eddig, mint a mostani. „Ez volt az egyik legnehezebb versenyem a Forma–1-ben. Egyszerűen nagyon szenvedtem. Mindkét autóval nagyon küszködtünk. Pár körig jól ment, aztán hiába próbáltuk óvni a gumikat, nagyon koptak. Én a végén a második kiállással próbálkoztam, mivel tudtuk, hogy semmiképpen sem lesz belőle pont. De elég nehéz lett, mivel jöttek a kék zászlók és hasonlók. Szóval nagyon rossz verseny volt ez számunkra.”
A szombaton még a középmezőny legjobbjaként záró, az ötödik pozícióból rajtoló Carlos Sainz versenye már az első kerékcserékkor lejtmenetbe került, hiszen többen is átugrották – ki elévágással, ki fordított elévágással. A futam során McLarenek, Aston Martinok, Alpha Taurik, Alpine-ok számára is könnyű préda volt. Leclerc-rel ellentétben ő egy kiállással ment végig.
„Elég nyilvánvalóvá vált ma, hogy valamit rosszul csinálhatunk, ha ennyivel lassabbak vagyunk. Ez a hátrányunk már a korábbi versenyeken is megmutatkozott: igazán szenvedtünk az első gumik szemcsésedésével, a gumikopással. Kétszer annyira, mint az ellenfeleink.”
„Azok az autók, amelyeknél tegnap fél másodperccel, három tizeddel gyorsabbak voltunk – például a két McLaren –, a mai versenyen volt, hogy két másodpercet vertek ránk körönként. Szóval világos, hogy a gumik jelentik a gyenge pontunkat, valamint az, ahogyan működtetjük őket. Ezt ki kell elemeznünk, és muszáj lesz jobban csinálnunk a szezon során” – figyelmeztette csapatát a spanyol.
Hozzátette, már a futam elején érezte, hogy valami nincs rendben, és bármit csinálhattak volna a taktikával, nem jöhettek volna ki ennél jobban a versenyből. „A gond az, hogy amikor ilyen nagy a gumikopás, mint nálunk ma volt, nincs tér taktikázni. Nem tudsz védekezni, és eleve nem is vagyunk túl gyorsak az egyenesekben.”
„Ma nagyon-nagyon messze voltunk tempóban. Egyszerűen kétszer olyan gyorsan elfogyasztottuk a gumikat, mint a többiek. Ezt muszáj lesz megértenünk, mert egyelőre nagy meglepetés számunkra.”