Musorujsag
Élő Eredmények

Pont nélkül a Ferrari – honnan ez a zuhanás?

Pont nélkül a Ferrari – honnan ez a zuhanás?

Motorsport, Racefans
Csúnyán leszerepelt a Ferrari a Francia Nagydíjon. Mindkét versenyzőjük súlyos problémaként beszélt az autójuk rejtélyes gumifaló karakteréről.

Monaco és Baku után Le Castellet-ben is mellélőtt a hétvégét megelőző jóslatával Charles Leclerc, ám a Ferrari ennek most kicsit sem örült. A két utcai pályán váratlanul jól teljesítő vörösök versenyzője csütörtökön azt mondta, a francia pályán visszatérnek a realitásba, visszaesésre számíthatunk tőlük. Ez be is vált. Leclerc ugyanakkor megjegyezte, annyira azért nem lesz drámai a visszaesés, hogy kicsússzanak a pontszerzők közül. Nos, ő vasárnap délután csak a 16., Carlos Sainz pedig a 11. helyen ért célba a Francia Nagydíjon, vagyis pont nélkül hagyták el a helyszínt.

A gyengélkedés Leclerc-nél volt a látványosabb, de egyben a kevésbé meglepő is. Ő már szombaton arról beszélt, hogy egész hétvégén szenved az első gumikkal és az autó alulkormányzásával. Megoldást nem talált vasárnapra sem. Noha a versenyen voltak időszakok, amikor egészen kecsegtető pozícióban haladt, ezt csak a korai kerékcseréjének (elsőként állt ki) köszönhette, később egyre mélyebbre csúszott, és végül még egy Williams és egy Alfa Romeo is megelőzte.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

„Nagyon rossz volt ez mindkettőnk számára Carlosszal. Nagyon szenvedtünk mindkét keveréken” – nevezte meg a gyengélkedésük fő okát a kétszeres futamgyőztes. „A végén nálam próbálkoztunk a közepessel, hogy lássuk, csinálhatnánk-e bármit is jobban, de ugyanolyan volt, mint az első etapon. Mentem vele három-négy egészen jó kört, aztán őrülten kopni kezdett.”

„Most nem is találom a szavakat, sem a magyarázatot. Egyszerűen rá kell jönnünk, mi volt ez, dolgoznunk kel rajta, mert komoly gyengeség.”

Leclerc hozzátette, kevés annyira kínszenvedős futama volt eddig, mint a mostani. „Ez volt az egyik legnehezebb versenyem a Forma–1-ben. Egyszerűen nagyon szenvedtem. Mindkét autóval nagyon küszködtünk. Pár körig jól ment, aztán hiába próbáltuk óvni a gumikat, nagyon koptak. Én a végén a második kiállással próbálkoztam, mivel tudtuk, hogy semmiképpen sem lesz belőle pont. De elég nehéz lett, mivel jöttek a kék zászlók és hasonlók. Szóval nagyon rossz verseny volt ez számunkra.”

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

A szombaton még a középmezőny legjobbjaként záró, az ötödik pozícióból rajtoló Carlos Sainz versenye már az első kerékcserékkor lejtmenetbe került, hiszen többen is átugrották – ki elévágással, ki fordított elévágással. A futam során McLarenek, Aston Martinok, Alpha Taurik, Alpine-ok számára is könnyű préda volt. Leclerc-rel ellentétben ő egy kiállással ment végig.

„Elég nyilvánvalóvá vált ma, hogy valamit rosszul csinálhatunk, ha ennyivel lassabbak vagyunk. Ez a hátrányunk már a korábbi versenyeken is megmutatkozott: igazán szenvedtünk az első gumik szemcsésedésével, a gumikopással. Kétszer annyira, mint az ellenfeleink.”

„Azok az autók, amelyeknél tegnap fél másodperccel, három tizeddel gyorsabbak voltunk – például a két McLaren –, a mai versenyen volt, hogy két másodpercet vertek ránk körönként. Szóval világos, hogy a gumik jelentik a gyenge pontunkat, valamint az, ahogyan működtetjük őket. Ezt ki kell elemeznünk, és muszáj lesz jobban csinálnunk a szezon során” – figyelmeztette csapatát a spanyol.

Carlos Sainz és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Hozzátette, már a futam elején érezte, hogy valami nincs rendben, és bármit csinálhattak volna a taktikával, nem jöhettek volna ki ennél jobban a versenyből. „A gond az, hogy amikor ilyen nagy a gumikopás, mint nálunk ma volt, nincs tér taktikázni. Nem tudsz védekezni, és eleve nem is vagyunk túl gyorsak az egyenesekben.”

„Ma nagyon-nagyon messze voltunk tempóban. Egyszerűen kétszer olyan gyorsan elfogyasztottuk a gumikat, mint a többiek. Ezt muszáj lesz megértenünk, mert egyelőre nagy meglepetés számunkra.”

Borítókép: Carlos Sainz és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak