Győztes taktikán minek változtatni? – gondolhatták az Aston Martinnál vasárnap a Francia Nagydíj előtt. Sebastian Vettelék talán Bakuban és Monacóban sem nyertek, a sikerüket hozó taktikájuk viszont működött annyira jól, hogy a Paul Ricard-on is elővegyék. A négyszeres bajnok szombaton kicsit bosszankodott csak, hogy kiszorult a top 10-ből, vasárnap pedig már próbált előnyt kovácsolni a szabad gumiválasztásából.
Az Aston Martinjára – miként az utolsó sorból induló Lance Strolléra is – a kemény keveréket tették föl az első etapra. Vettel a 12. helyről rajtolt, az első körben egy pozíciót vesztett, de hamar előrébb kapaszkodott, így a második kört Esteban Ocon előzésével már 11.-ként fejezte be, majd a 13. körben Fernando Alonsót is maga mögé tessékelte.
„A rajt nem volt annyira jó. Pozíciót vesztettem az első kanyarokban, azt hiszem, Antonióval (Giovinazzi) szemben. De vissza tudtam szerezni, majd Estebant is elkaptam. Szóval az első körök jól sikerültek.”

Ezt követően jött az előző két verseny bevált taktikája: gumibeosztás, hosszúra nyújtott etap, késői kiállás, és pozíciónyerés. Miközben a riválisok sorra álltak ki előle, Vettel és az időközben mögé zárkózó Stroll elnyűhetetlenül rótták a köröket. Vettel a 37. körig maradt kint, gumikezeléséről sokat elmond, hogy az utolsó körein egyéni legjobb időket autózott.
Annyira könnyű azonban nem volt ez a stratégia. „Más taktikán voltunk, a keményen rajtoltunk. Nehéz volt kitartani rajta. A körülmények nehezek voltak ma. Tudtuk, hogy ma mindenkinek nehéz lesz a gumikkal.”
„Egyszerűen más volt a pálya. Nagyobb volt a szemcsésedés. De ez a magasabb guminyomásnak is köszönhető. Ma nem volt annyira meleg, de fújt a szél, ami miatt az autók csúszkáltak egy kicsit. Számítottunk rá, hogy nehéz verseny lesz, és az is lett a gumik számára. Mi elvégeztük a házi feladatunkat, és a maximumot hoztuk ki a mai napból.”
Vagyis majdnem a maximumot. A két zöld autóra a második etapra a közepes gumik kerültek fel. Eleinte úgy tűnt, tempófölényükkel is nyerhetnek még pár pozíciót, ám miután Vettel megelőzte Carlos Sainzot, Fernando Alonsóra már csak felzárkózni tudott a végén. A spanyoltól 2 másodperccel maradt el, de nagyjából ennyire volt tőle Pierre Gasly és Daniel Ricciardo is. És ez bosszantotta a négyszeres bajnokot. „Kicsit elmaradt a tetőpont, mivel mire utolértem az előttem lévő csoportot, elfogytak a körök. Ennek ellenére jó, hogy mindkét autónkkal pontot szereztünk.”

Vettel elárulta, saját hibáin is múlt, hogy a végén hiányzott az a két másodperc. Még a használt kemény gumikon kétszer is elszámította magát, egyszer a pályán, egyszer a boxban. „Sajnos a tizenegyes kanyarban elkapott egy széllökés” – magyarázta kicsúszásáról, majd hozzátette, a kerékcseréje sem volt tökéletes. „A gumik már készen voltak, ezt el kell ismernem. Azt hiszem, egy kicsit túlcsúsztam, és a bal első egy kicsit fent ragadt.”
Ha ezek nincsenek, szerint előrébb is végezhetett volna.
„Egy tökéletes versennyel talán pár ponttal többet szereztünk volna, elérhettük volna a hetedik helyet. Végül kilencedik lettem, de ez is rendben van. Elégedett vagyok, de nem teljesen.”
„Jó továbbra is pontokat szerezni. Ez most nem sok, de több a semminél. Keményen dolgoztunk, mással próbálkoztunk, és… nem tudom, talán lehet vitatkozni erről, de kifizetődött. Egészen elégedett vagyok. Jól felkészültünk, jól kezeltük a gumikat. Futottuk a magunk versenyét, és a végére utolértük a csoportot, aminek az élén a hatodik helyezett állt.”

Ha ez most nem is egy dobogós hely, a franciaországi futam megerősítette az Aston Martin utóbbi hetekben látott javuló tendenciáját. No meg Vettel javulását is.
„Egy kicsit jobban megy, Az első versenyeken egyszerűen nem ment minden simán, és talán azok nem is tükrözték vissza teljesen, mennyire vagyunk jók, vagy hogy mit kéne kihoznunk az autóból. Most örülök, hogy már jobban megy. A pontokért harcolunk, és ez jó. A tempónkkal egészen versenyképesek voltunk, remélem, hogy ezt fenn is tudjuk tartani” – összegzett a német.