Látványosan versenyzett a Francia Nagydíjon a középmezőny legjobbjaként, ötödikként célba érő Lando Norris, alternatív, elnyújtott első etapjára épülő taktikájának köszönhetően több előzést is be kellett mutatnia a visszakapaszkodásért. Az egyik legkeményebb ütközetet Pierre Gaslyval vívta, aki első kísérlete során kiterelte őt a pályáról.
A mclarenes dühében idiótának nevezte francia kollégáját a csapatrádión, ám a futam után a Sky Sports élő adásában egymásra találva már inkább csak nevetgéltek a történteken. Szópárbajuk azzal kezdődött, hogy míg Gasly az emelvényen adott interjút, Norris pár méterrel arrébb Karun Chandhok társaságában elemezte a csatát. A brit odakiáltott Gaslynak, amire a francia visszakiáltott: „Ötödik lettél, ne panaszkodj!”
Gasly végül lesétált Norrishoz, és egymás mellett állva folytatták a kamerák előtt zajló diskurzust.
Gasly: Csak egy kis versenyzés!
Norris: Igen, nagy móka volt. Csak a tévé miatt!
Gasly: Én vagyok a mérges, mert én fejeztem be hátrébb a versenyt!
A felvételeket visszanézve Gasly a kitessékelős manőver kapcsán elmondta: „Láttam, és nagyon gyorsan jött. Szoros volt, nagyon szoros. Tudom, hogy a reakciója, ezért tudtam, hogy sikerül neki…” – viccelődött, mire Norris a leszorításra utalva megkérdezte, ezzel mi volt a célja. „Csak egy jó kigyorsításra törekedtem a kerékvetőn…” – felelte. Norris csak nevetett.
Ezen a ponton a szakértőként tevékenykedő Nico Rosberg is bekapcsolódott, és igazi trollként jegyezte meg: „Lando, el kell mondjam, mit mondtál a rádióban. Idiótának nevezted őt…”
Gasly nem vette a szívére a dolgot. „Én vagyok az első, aki ilyesmiket szokott mondani, szóval… A pillanat hevében… Talán ha fordítva lett volna, és ő csinálja ezt velem, én is ezt mondtam volna rá. Kemény versenyzés volt.”
Egy másik interjú során az Alpha Tauri versenyzője elmondta: „Ez kemény versenyzés, de igazán élveztem. Nem számíthatsz arra, hogy ott kívülre mész és a másik fickó nem harcol. Próbáltam tisztán csinálni. Nehéz kanyar az, nagyon hosszú, a tapadással a határon vagy. És hátszél is volt, szóval nehéz volt pályán tartani az autót. Nem láttam a felvételt, majd meglátom, túl sok volt-e vagy sem. A kerékvetőre csúsztam a kijáratnál. Szerintem én elég sportszerű versenyző vagyok, és a következő körben újra harcoltunk. Ilyen a versenyzés.”
Gasly végül a két McLaren mögött, 7.-ként ért célba, és miközben elégedett volt azzal, hogy az Alpha Tauri a Red Bull, a Mercedes és a McLaren mögött a negyedik legjobb autónak bizonyult, némi hiányérzete azért volt, mivel úgy érezte, túl későn hívta ki a csapat kereket cserélni, és emiatt vesztett pozíciókat a futam első felében.
„Le kell higgadnom kicsit, mert intenzív verseny volt, sok minden történt alatta. De a hetedik hely jó, a negyedik legjobb autó volt a miénk. Pár dolgot azért csinálhattunk volna másképpen is, például a kerékcserét, ahol hagytuk elénk kerülni Charles-t és Danielt. Ez pozícióba került, és egyből csatáznom kellett a boxutcából kijövet, így már az elején lestrapáltam a gumikat. Ezeket tehát még felül kell vizsgálnunk, de a hetedik hely és a negyedik legjobb autó után nem panaszkodhatunk. Sok jó csatánk volt, erős futam volt.”
A francia elárulta, meglepte, hogy a Ferrari szép csöndben elsüllyedt a mezőnyben, és nem volt komoly ellenfelük. „Igazán meglepődtem, őrület! Nem tudom, mi történt Charles-lal, de láthatóan nem bírták a gumik” – csodálkozott a vörös autók gyenge teljesítményén.