Musorujsag
Élő Eredmények
×

Feszültség Schumacher és Mazepin között: „Ha így, hát legyen így”

Feszültség Schumacher és Mazepin között: „Ha így, hát legyen így”

Motorsport-Magazin, Motorsport-Total

Eddigi legjobb rajthelyezését szerezte Mick Schumacher a Forma–1-ben a Francia Nagydíjon. Miután a Q1-es balesete ellenére (vagy tulajdonképpen annak köszönhetően) övé lett a 15. rajtkocka, a német abban reménykedett, hogy versenyre kelhet a Williamsekkel. Úgy érezte, jó a versenytempójuk, és mivel a grove-iak gyakran visszaesnek szombatról vasárnapra, látott reményt ellenük.

Pechjére George Russellék jó napot fogtak ki (a brit 12. lett, ami az idei legjobb eredménye), Schumacher pedig nem sokra ment a jó rajthelyével, mivel már az első körben a 19. pozícióban találta magát. A negyedik körben pedig ezt is elveszítette, amikor csapattársa, Nyikita Mazepin agresszív manőverrel bevetődött mellé a 3-as kanyar belső ívén. Schumachernek a bukótérbe kellett kormányoznia a Haast, és az FIA által kijelölt kerülő úton kellett visszatérnie a pályára.

Fotó: XPB

„Nem volt jó érzés” – mondta a Motorsport-Magazinnak a futam után a manőverről. „Mondjuk úgy, nekem kellett elkerülnöm az ütközést, ezért muszáj volt a bukótérbe mennem. Hogy szükséges-e az ilyesmi, az kérdéses. Valahol természetesen ez is csak versenyzés, szóval minden rendben.”

A német Sky televíziónak ennél azért kritikusabban fogalmazott.

„Ennek nem kéne így lennie. Szerintem még egyszer fogok erről beszélni a csapattal. Végső soron ha így kell lennie, hát legyen így. Csináljuk a saját dolgunkat. Szerintem ő is csinálja a magáért.”

A két újonc rivalizálása érezhetően egyre feszültebbé kezd válni. Monacóban mindketten elégedetlenkedtek valamiért (Mazepin a Loews-kanyarban történt megelőzése miatt, Schumacher, mert csapata megtiltotta neki a támadást a hajrában), Bakuban pedig ott volt az orosz kormányráhúzós manővere a célegyenesben, ami után a csapat is elbeszélgetett az orosszal.

„Úgy vélem, valószínűleg ilyen a stílusa, és bizonyos szinten nem teljesen értjük egymást. Végső soron talán mindannyiunknak ki kell tennünk a könyökünket”

– vonta le a tanulságot Schumacher.

Hozzátette: „Szerintem Baku után elég nyíltan és egyértelműen nyilatkozott a történtekről a sajtónak.” Ezzel arra utalt, hogy Mazepin nem tűnt túl bűnbánónak, azt mondta, azért kért bocsánatot kollégájától, mert látta rajta, hogy rosszul érintette a manővere, és jelezte, Schumacher nem várhatja el tőle, hogy megkönnyíti a dolgát a párharcaik során.

Mick Schumacher (Fotó: XPB)

A pályaelhagyása után Schumacher jócskán leszakadt csapattársáról, akivel egyébként eltérő taktikán vágtak neki a versenynek, hiszen az orosz nem a közepes, hanem a kemény keveréken rajtolt. A bukóteres kaland a német szerint nem tett jót a gumijának. „Mindkét tengelyen nagy volt a gumikopás, és a bukótér nem segített, mivel a gumik utána rendkívül piszkosak lettek” – magyarázta.

Ennek megfelelően korán, már a 15. körben kiállt kerékcserére, míg Mazepin a 31. körig kint maradt. A futam végül így is Schumacher sikerét hozta házon belül, 14 másodperccel hamarabb ért célba, mint Mazepin.

„Jobb volt a második etapom, mint az övé, és aztán meg is előztem őt. Szóval minden rendben”

– összegzett.

A versenyükkel összességében nem volt elégedett, többet várt maguktól. „Egy körön jó volt az autónk, de meg kell vizsgálnunk, a versenyen miért estünk ennyire vissza. A szeles idő szerintem nehezítette a helyzetünket. Valamivel kevesebb leszorítóerővel mentünk, mint a legtöbben körülöttünk, és ilyen körülmények között ez inkább hátrány volt.”

Emellett a Pirelli hétvégi szigorítása is hatással lehetett a Haas teljesítményére. „A nagy guminyomás sem segített a gumik életben tartásában. De a szél okozott igazi nehézséget. Itt-ott csúszkáltunk, és így nehéz volt óvni a gumikat.”

Mick Schumacherl (Fotó: Haas/LAT) Mick Schumacherl (Fotó: Haas/LAT)

Hozzátette, ő maga is végezhetett volna jobb munkát a futam elején. „A rajt alapvetően egészen rendben volt. A tömeg közepén voltam. A hármas kanyarnál viszont talán a körülményekhez képest későn fékeztem. Elég nagy volt a hátszél. Emiatt elvétettem a kanyart, és sajnos muszáj volt levágnom. Ott pedig egészen piszkos. Kellett pár kör, mire visszazárkóztam. Aztán sajnos újra kiszorítottak, és megint mehettem a piszkos részre, ami nem tett jót a gumiknak” – magyarázta. „A második etapon jobbak voltunk, az autót egészen jónak éreztem, és időnként olyan köridőket mentünk, mint a Williams elöl.”

Russell 12. helyével máris túlszárnyalta Schumacher eddigi legjobbját, a bakui 13. helyet. A Williams ezzel visszaelőzte a Haast a konstruktőri bajnokság 9. helyén. A két csapat továbbra is pont nélkül áll.

Borítókép: Mick Schumacher (Fotó: XPB)

További tartalmak