Az FIA a Francia Nagydíjtól kezdve vizsgálja szigorúbban a hátsó szárnyakat, miután több csapat – leghangosabban a bikások bajnoki riválisa, a Mercedes – panaszkodott a Red Bull elemeire, melyek nagy sebességnél állítólag látványosan elhajlanak. A bikások a szárnyak körül kialakult szócsata során is jelezték, a Mercedes helyében, a hajlékony első szárnyakkal ők inkább csöndben maradnának…
Miután az szövetség szigorított a hátsó elemekre vonatkozó méréseken, könnyen előfordulhat, hogy az ügy – remélhetőleg – végleges megoldása az lesz, hogy az első szárnyak esetében is változtat az eddigi metóduson. Legalábbis a Red Bull főnökei szerint már vizsgálják a Mercedes elemeit…
„Az FIA már rajta van az ügyön” – jelentette Helmut Marko a német Sky-nak nyilatkozva. „Elég felvétel készült az elemről. Mi arra számítunk, hogy hasonló lesz a helyzet, mint a hátsó szárnyak esetében volt” – utalt a szigorításra, és a várható újabb szigorításra. „De még várjuk, hogy mit mond az FIA” – tette hozzá.
Christian Horner eközben egy Nico Rosbergnek adott nyilatkozatban szúrt oda a németeknek, mondván a franciaországi győzelemmel visszavágtak Barcelonáért, ahol a Mercedes vette el tőlük a győzelmet egy hasonló taktikai húzással, mint amilyennel most ők nyertek.
És megjegyezte azt is, hogy néhány héten belül Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője is megkapja majd a maga értesítését a szárnyakról. Arra egyébként, hogy adott esetben változtatni kell az elemeken a csillagosok már fölkészültek – ezt a téma kapcsán maga Wolff árulta el a Francia Nagydíj helyszínén.
„Lehet, hogy jönni fog valami (változtatás)” – nyilatkozta az osztrák szakember. „Szeretnénk, ha valamivel merevebb lenne” – folytatta a rutinos szakember, aki néhány hete még azt is fölvetette, megóvja a Red Bull eredményeit a hajlékony szárnyak miatt, erre azonban végül nem került sor.