Musorujsag
Élő Eredmények
×

Bottas dühöngött, Marko a Mercedes védelmezőjének állt…

Bottas dühöngött, Marko a Mercedes védelmezőjének állt…

Servus TV, Sky
Bizony ilyen is van, a Red Bull tanácsadója a Francia Nagydíj másnapján egy tőle idegen szerepet vett föl…

Az idei kiélezett bajnoki csatában már megszokhattuk, hogy a pályán kívüli üzengetések és beszólogatások terén is éles a helyzet a Red Bull és a Mercedes között. Általában egyik istálló vezetői sem szalasztják el, ha lehetőségük van  odaszúrni a másiknak, a múlt vasárnapi Francia Nagydíj másnapján viszont olyasmi történt a Red Bull csatornájának, a Servus TV-nek az adásában, amit még nemigen láttunk…

A stúdióban a legutóbbi futam értékelésében éppen Valtteri Bottas dühös rádióüzenetére terelődött a szó, melyben a Mercedest kritizálta, amiért nem hallgatott rá, és nem álltak át menet közben a Max Verstappennek végül győzelmet hozó két kiállásos taktikára. A szakértő, Nico Hülkenberg azt mondta: „Az ilyesmi megesik a pillanat hevében. Valtterinél érezni a feszültséget. A Mercedes egyszerűen alábecsülte az elévágás erejét, Három másodperc volt az előnyük, és nem volt elég. Egyszerűen elszámolták.”

A riporter erre megjegyezte, Bottasnál mostanság érzékelhető, hogy nincs meg a harmónia közte és a Mercedes között. Helmut Marko ekkor szót kért. „Akkor én most átállnék kicsit a Mercedes védelmezőjének” – jelezte. A riporter megjegyezte, sporttörténeti pillanatnak lehetünk szem- és fültanúi, majd az ezen nagyot mosolygó „Doktor” megvédte a Mercedest Bottas kritikája kapcsán.

Helmut Marko (Fotó: Red Bull) Helmut Marko (Fotó: Red Bull)

„Természetesen nemcsak a saját guminkat figyeljük, hanem a többiekét is, és Bottasnál vibráció lépett fel. Nem tudom, a bal vagy a jobb első kerék volt-e, de a végét járta, tehát egyszerűen muszáj volt kihívni. Ezzel kezdődik a játék: az első kerékcsere időpontját fixálták. A hibát azzal követték el, hogy Hamiltont egy körrel tovább tartották kint. A második kiállással nem tudtak reagálni, mivel Pérez lőtávolon belül volt. Ez azt jelentette volna, hogy a második kiállással Pérez mögé esett volna vissza, aki kiszélesítette volna az autóját” – magyarázta el, miért nem volt igaza a finnek.

Hozzátette, a Mercedes már Verstappen újbóli kihívása előtt sejthette volna, hogy milyen taktikára készülnek. „Én azon csodálkozom, hogy amikor Pérezt kint tartottuk, világossá vált, hogy Maxot másodszor is ki fogjuk hívni, őt pedig úgy helyezzük, hogy fedezze. Szóval ezzel a Mercedes második kerékcseréjének lehetősége elúszott.”

Bottasnak egyébként a Mercedes sem adott igazat. Toto Wolff és Andrew Shovlin is azt mondta, az egy kiállást tartották az optimális megoldásnak, a csapatfőnök pedig maga is Bottas elfékezésével indokolta, hogy miért nyúlt túlzottan hosszúvá a második, kemény gumis etap.

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

Míg Wolff jó jelnek vette, hogy az idén hullámzóan teljesítő Bottas végre bosszús és kritikus, sokak szerint kirohanása inkább szólhat a csapaton belüli helyzetéről: érzi, hogy inog alatta az ülése… Így látja ezt a német Sky szakértője, Ralf Schumacher is.

„Meglep, hogy ilyen bátor volt a rádióban. Az ő helyében én inkább hallgatnék pillanatnyilag. Talán már tudja, hogy úgyis mennie kell. Aki olyan hibákat vét, mint ő, nem tartozik a csapatba. Egy taktika működésre bírásához szükség van az erős csapattársra. Ő részben ott is volt, de megint nem volt elég jó. A gumik nála gyorsabban tönkrementek, mint Hamiltonnál” – mondta a korábbi versenyző, aki azt sem tartja kizártnak, hogy Bottas ezekkel a megnyilvánulásaival már a csapatváltásra gondol, és a potenciális új munkaadói felé próbálja jelezni, hogy gyengébb eredményeiről nem csak ő tehet.

Borítókép: Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

További tartalmak