Musorujsag
Élő Eredmények

Fotók szivárogtak ki az első 2022-es F1-es modellről

Fotók szivárogtak ki az első 2022-es F1-es modellről

Live GP
Elkészült a teljes megújulást hozó 2022-es szezon első Forma–1-es autója. Ezt még nem egy versenycsapat készítette, mindenesetre kiszivárgott róla pár fotó.

Teljesen új alapokra helyezik a következő évtől a Forma–1-es autók aerodinamikáját. A sorozat történetében először úgy alkottak megy egy új szabályrendszert, hogy azt az F1 által működtetett technikai csapat alapos, évekig tartó, a csapatokét idéző kutatómunkája előzte meg. Annak konkrét célja is volt: olyan gépet létrehozni, amivel könnyebb követni a másikat, ami nem veszít el sokat a leszorítóerőből, ha turbulenciába került, és amivel ezáltal jól lehet csatázni és előzni.

Az F1 a részeredményekből már korábban is adott ízelítőt, láttunk tőlük számítógépes grafikákat, majd egy kicsinyített szélcsatornamodellt is prezentáltak.

A szabályokat azóta már véglegesítették, a 10 istálló javában dolgozik az új koncepcióján, a Ferrari nemrég például elárulta, éppen ezekben a hetekben, hónapokban fogja véglegesíteni a koncepció alapját, amit aztán intenzív fejlesztőmunka követ majd.

Az F1 2019-ben Austinban mutatta be az akkor még 2021-re szánt új autója szélcsatornamodelljét. A szabályokon azóta még finomítottak (Fotó: XPB)

Mindeközben az F1 sem tétlenkedett: ők már meg is alkották az első 2022-es F1-es modellt! Ez persze versenyezni sosem fog, csupán egy bemutatóautóról van szó, mely minden eddiginél jobb ízelítőt ad abból, milyenek is lehetnek majd (nagyjából) a jövő évi masinák.

A négykerekű létezéséről az olasz Live GP című portál szivárogtatott ki információkat és képeket. Beszámolójuk szerint a fotókon látható modellt az F1 azért gyártotta le, mert a júliusi Brit Nagydíjon hivatalos bemutató keretében akarja a világ elé tárni, milyen lesz a 2022-es autógeneráció.

A fenti fotókon szereplő masina bordó és fekete színben pompázik és az F1-es emléktárgyakat árusító F1 Authenticset hirdeti. Dizájnja nagyban hasonlít a jövő évi koncepciókról eddig látott grafikákra. A jelenlegi gépekhez képest a legnagyobb különbséget az első szárny deltaformája, annak magasra nyúló véglapjai, az első kerekek mellett látható magasított légterelő elem, a teljesen új kialakítást kapó oldaldobozok, a lecsupaszított aerodinamika, valamint a szintén teljesen átdolgozott hátsó szárny jelentik. A gyakorlatban viszont a legfőbb eltérést a padlólemez adja, mely alatt méretes légcsatornák rejlenek. Ezekkel a jelenleginél sokkal hangsúlyosabbá teszik a szívóhatást – így érik el, hogy forgalomban se legyen nagy a leszorítóerő-vesztés.

Ezen újdonságokhoz társul majd a Pirelli 18 colos abroncsa, melynek tesztelése már tavaly óta zajlik.

Lewis Hamilton a 18 colos Pirelli-gumikon (Fotó: Pirelli) Lewis Hamilton a 18 colos Pirelli-gumikon (Fotó: Pirelli)

Fontos hangsúlyozni, hogy bár az új szabályok az eddiginél kisebb mozgásteret engednek az F1-es mérnököknek, a sorozat ettől még nem állt át Indycar- vagy Forma–E-szerű egyenautókra.

Az itt látható gép csak egy alapkoncepció, a csapatok között továbbra is lesznek majd szemmel látható eltérések, és alighanem sok apró trükk is fölkerül a masinákra a jobb teljesítmény elérésre érdekében.

A Silverstone-ban tartandó bemutatóról az F1 információkat egyelőre nem tett közzé. A július 16-a és 18-a közötti angliai nagydíjhétvége mindenesetre több szempontból is különlegesnek ígérkezik, hiszen ott debütál majd az F1 történetének első szombati sprintkvalifikációs futama is, amely talán szintén a jövőből lesz ízelítő. Ross Brawn a múlt hétvégén elárulta, amennyiben beváltja a hozzá fűzött reményeket, 2022-ben akár hat helyszínen is rendezhetnek szombati miniversenyeket.

Borítókép: Fotó: Livegp.it

További tartalmak