A múlt hétvégi Francia Nagydíjon fordult elő először idén a Ferrarival, hogy egyik versenyzővel sem szereztek pontot. A versenyen egyre hátrébb csúsztak a súlyos gumiproblémáik miatt, ami őket is váratlanul érte azok után, hogy Carlos Sainz szombaton még a középmezőny legjobbja volt (5. rajtkocka). Mattia Binotto csapatfőnök a történtek után elismerte, egy 2020-ból áthozott problémának köszönhető, hogy idén bizonyos helyszíneken, bizonyos körülmények között meggyűlik a bajuk a gumik életben tartásával. Azt is jelezte, hogy végső megoldást idén már nem is várhatunk tőlük a fejlesztési korlátozások miatt.
Két versenyzőjük ausztriai sajtónapon tartott beszámolójából ugyanakkor kiderült, a vörösök nagyon is komolyan veszik a nehézségeket, és gőzerővel dolgoznak rajtuk.
„Nagyon-nagyon, nagyon-nagyon nehéz volt” – jelentette ki a csak 16.-ként célba érő Leclerc. „Őrülten szenvedtem, mi szenvedtünk őrülten, csapatként. Az időmérő edzésen egészen versenyképesek voltunk. Számomra nem feltétlenül volt egy erős hétvége, de a versenyen mindketten nagyon szenvedtünk. Próbáljuk kideríteni, mi az oka. Nagyjából ismerjük az okát, de nincs meg rá a megoldásunk. Keményen dolgozunk az okok teljes feltárásán, mivel csak vasárnap történik meg, ha megtörténik, és nem igazán számítottunk erre csapatként. Rá kell jönnünk, hogy miért jön elő időnként vasárnaponként”

Carlos Sainz szerint az egész maranellói gyár megmozdult, hogy megtegyék a szükséges lépéseket. „Nagyon komoly vizsgálatot indítottunk. Három nap telt el azóta, és képzelhetik, mennyire meglepődött a csapat. De valamilyen szinten tudtuk, hogy ki vagyunk téve az efféle kopásnak az első gumiknál egy ideje. Érdekes látni a nagy gyárat, a nagy szervezetet, ahogyan elindított egy tervet a javításért, illetve, hogy rájöjjön a problémára és megoldja azt. Én is aktívan részt vettem a megbeszéléseken. Ezt a három napot Maranellóban töltöttem, ahol összeállítottunk egy rövid- és középtávú tervet és egy hosszú távút, hogy lássuk, mit csinálhatnánk jobban.”
„Tudjuk, hogy rövidtávon ez csak vizsgálat lesz, hosszú távon pedig sok mindennel fogunk próbálkozni a megoldásáért”
– mondta a spanyol.
Leclerc hozzátette: „Hétfőn már volt egy megbeszélésünk, kedden egy újabb. Minden alkalommal több tényező került képbe. Minket is bevontak, hogy adjunk visszajelzést a mérnököknek, hogy segítsünk megérteni, mi történik, milyennek érezzük, hogyan kezdődik. Így viszonyulunk ehhez.”
Noha a Scuderia sejti, mely pályákon domborodik ki a leginkább a gumiproblémájuk, Leclerc szerint biztosat nem tudnak.
„Inkább Franciaországra volt jellemző, de nem mondhatjuk azt, hogy nem jön elő újra itt vagy máshol. Nem tudjuk. Ez is részét képezi a vizsgálatnak, hogy miért van ez a problémánk, miért komolyabb egyes pályákon, mint másokon. Most erre fókuszálunk.”
Sainz hozzátette, alapvetően az első gumikat jobban terhelő helyszíneken sebezhetőek, de sok múlik a pályaviszonyokon is. „Azok a gyenge pályáink, ahol az első gumik a kritikusak. Ez valahol középben van, Franciaországban inkább az eleje volt a kritikus. De ha jönnek a felhők, az eső, itt is könnyen átmehetünk első tengelyesbe. Szóval a körülményektől is függ majd” – vélekedett.

Hozzátette, számára különösen fájó, hogy Le Castellet-ben így ért véget az amúgy ígéretesen induló hétvégéje. „Hogy őszinte legyek, nagyon csalódott vagyok. Két nagyszerű időmérőm volt, Portimaóban és Franciaországban, de nem tudtam még csak pontokra sem váltani őket. Azon a két hétvégén voltam jó az időmérőn, amelyen nehézséget okoztak az első gumik. Két olyan verseny ez, aminél normál esetben csak kimentem volna, és a középmezőny legjobbja lettem volna, úgy hazatérve, hogy volt egy tökéletesen sima hétvégém. Idén valamiért nehéz ezt megcsinálni, mert van egy gyenge pontunk, így ha van is egy erős időmérőnk, az nem jelenti azt, hogy a verseny könnyű lesz.”
Noha rövid távú megoldás nincs a láthatáron, Leclerc-nek nincs kétsége afelől, hogy a Ferrari erőfeszítései eredményt hoznak. „Igen, teljesen megbízom a mérnökeimben. Sok nagyon hozzáértő, jó ember alkotja a csapatunkat, így biztosra veszem, hogy ha megértjük, miért van ez a gond, meg is oldjuk.”