Roberts tavaly vette át a korábbi csapatvezető, Claire Williams helyét, miután az amerikai befektető vállalat, a Dorilton Capital fölvásárolta az alakulatot. A szakember valamivel kevesebb mint egy évig vezette a csapatot, az időközben vezérigazgatónak kinevezett Jost Capito ugyanis nemrég bejelentette, egy szervezeti átalakítás keretén belül menesztik őt.
A vezetőség most inkább az új technikai igazgatóra, François-Xavier Demaisonra támaszkodik majd, aki a versenyhétvégéken is felügyelője lesz majd a mérnöki munkának. Ami Robertst illeti, ő Capito szerint nem illett az új szervezeti struktúrához.
„Az első 100 nap alatt komoly erőfeszítéseket tettem, hogy megértsem, hogyan működik a csapat” – kezdte a német szakember. „Több mint 80 vezetővel beszéltem négyszemközt és mindenkinek ugyanazokat a kérdéseket tettem föl. Jól áttekinthettem tehát, mit kellene megváltoztatnunk, és mit kell megtartanunk.”
„Világossá vált, hogy a mérnöki munkát egy személy kezébe kell összpontosítani. Egy kézben kell lennie a pályamérnököknek, a tervezőknek és az aerodinamikai részlegnek. Ezeket a technikai igazgatónak kell felügyelnie” – magyarázta.
„És olyan technikai igazgatóra van szükségünk, aki már dolgozott versenyhétvégén, aki dolgozott tervezőként és volt versenymérnök is, valamint aki vezetett már kutatási és fejlesztési feladatoakt is. François-Xavier pedig pont ilyen személy. Van egy technikai igazgatónk, aki több feladatért is felel, és van egy sportigazgatónk, aki a nem technikai feladatokat intézi” – folytatta.
„Simon képességei nem illeszkedtek ebbe a rendszerbe. Fantasztikus munkát végzett a tulajdonosváltáskor azzal, hogy egyben tartotta a csapatot. Ez egy kritikus helyzet egy csapat számára. Nem eshet szét, nem kerülhet mélypontra. Simon jól dolgozott ekkor, nem esett szét a csapat, és ezért hálásak vagyunk neki” – emelte ki.