A hetedik helyről rajtolt, a hatodik helyért csatázott az első körben, de csak azt érte el, hogy egy teljes versenyen át kellett harcolnia az eredeti 7. pozíciójának visszaszerzéséért… Charles Leclerc egy koccanással csinálta magából a Stájer Nagydíj egyik főhősét, ennek viszont komoly ára volt. Az első kanyarból Pierre Gaslyval versenyt futva gyorsított ki a hajtű felé, ám a kelleténél jobban jobbra húzott, és első szárnyával kivágta a francia bal hátsó gumiját. A Ferrarinak az első szárnya sérült, így már a kör végén ki kellett állnia.
Kényszerű két kiállásos taktikáján Leclerc a verseny nagy részében frissebb és más típusú gumikon futott az egyszer szervizelő riválisoknál, ami lehetőséget adott neki egy látványos előzésdömpingre.

Második (tulajdonképpeni első) etapján a Haasokat, Antonio Giovinazzit és Esteban Ocont tessékelte maga mögé, majd a többiek kiállásaival nyert további pozíciókat.
Másodszor a 38. körben járt a szerelőinél, amit követett a nagy hajrá a közepes gumikkal a keményen lévő ellenfelek ellen. Sorrendben Kimi Räikkönent, Antonio Giovinazzit, Sebastian Vettelt, Cunoda Jukit, Fernando Alonsót és Lance Strollt előzte meg.
6 előzés 17 körön belül – 55 kör küzdelem után így kaparintotta meg a rajthelyének megfelelő 7. helyet. És mivel csapattársa, a hosszú első etapot teljesítő Carlos Sainz már túl messze volt, előrébb nem jutott, ott ért célba, ahol a rajt előtt volt.

A szurkolók a felkapaszkodása miatt Leclerc-t választották a nap legjobbjának, ennek köszönhetően még az autóban, a csapatrádión keresztül adta az első interjúját. „Keserédes érzés ez, hogy őszinte legyek. Egyfelől ez talán az egyik legjobb teljesítményem volt az F1-ben, másfelől el****m. Szerettem volna előrébb harcolni, de sajnos az első körben történtek miatt itt értem csak célba. Ugyanakkor nagyon élveztem, nagyon sok előzést mutattam be, a tempó hihetetlen volt, ennek nagyon örülök.”
Leclerc később az interjúzónában is a vegyes érzéseinek adott hangot.
„Ha az első kört nem nézzük, ez egy hihetetlen verseny volt számunkra. Hihetetlenül gyorsak voltunk. De ott volt az az első kör, ami elejét vette, hogy valami sokkal-sokkal jobbat érjünk el ma. Nagy lehetőség volt ez, a tempónk elképesztő volt. Ez a verseny pedig az egyik legjobb teljesítményem volt a Forma–1-ben. Eltekintve az első körtől. Ilyen az élet.”
Az FIA ugyan vizsgálta a Gaslyval történt incidensüket, ám versenybalesetnek minősítette azt. A brit Sky Sports két korábbi F1-es versenyző szakértője, Johnny Herbert és Paul di Resta szerint a bírák vajszívűek voltak. Ők úgy érezték, egyértelműen Leclerc hibázott, és miután tönkretette Gasly futamát, szerintük nem úszhatta volna meg büntetés nélkül.

„Őszintén szólva vissza kéne még néztem a jelentet a külső kameraállásból” – mondta Leclerc. „Nem tudom, hogy Pierre jött-e kicsit balra, vagy én ugyanakkor kicsit jobbra. Talán mindkettő. Emiatt összeértünk.”
„Mindig másképp látod, valahányszor más szögből megnézed, az autón belülről és kívülről. Meg fogom vizsgálni, de én úgy éreztem, hogy ő kicsit balra mozdult, miközben én ugyanakkor kicsit jobbra, hogy elkapjam a szélárnyékát.”
Leclerc egyelőre nehezen tudta eldönteni, a csalódottságnak vagy ez elégedettségnek engedjen-e inkább. „Őrült délután volt! Nagyon nehéz volt az első kör után a visszakapaszkodás, de hihetetlen visszatérés volt. Ennek örülök, másfelől a hetedik helynél több volt ma az autóban.”

A Ferrari a vártnál gyengébb szombati szereplés után ezúttal javult vasárnapra, vagyis a korábbi versenyekhez képest fordult náluk a tendencia. Franciaország után ez mindenképpen jó hír számukra. „Nagyszerű volt a versenytempónk, és ez nagy meglepetés volt” – ismerte el a kétszeres futamgyőztes.
Hasonló teljesítménnyel szerinte bizakodhatnak a jövő heti újabb Red Bull Ringen futott verseny előtt. „Nagyon várom a jövő hétvégét. Nagyon különleges volt a mai. Nagyon rég nem volt ennyire erős a versenytempónk. Jó volt ezt látni” – örült a Ferrari jó formájának Leclerc.