Musorujsag
Élő Eredmények

Javított, de nem lélegezhet föl a Ferrari

Javított, de nem lélegezhet föl a Ferrari

Racefans, F1, Sky Sports, Motorsport
A gumikezelésén és a versenytempóján is javított a Ferrari a franciaországi blama után, több szerencsével Lando Norrist is legyőzhették volna Ausztriában. Mégsem érzik úgy, hogy megvan a megoldás a gyengeségükre.

Lando Norris ugyan előttük, az 5. helyen ért célba a Stájer Nagydíjon, a Ferrari így is tudott hozni négy pontot a McLarenen a konstruktőri bajnokságban. Carlos Sainz a 6., Charles Leclerc a 7. helyen ért célba, ám mindketten úgy érezték, az autójuk tempója alapján több is lett volna a futamukban. Előbbi versenyző a Lewis Hamilton lekörözése miatti kalamajkára vezette vissza, hogy nem tudta már támadni Norrist a hajrában, utóbbi pedig a Pierre Gaslyval történt első körös ütközése miatt esett el a mclarenes legyőzésének lehetőségétől.

„Sajnos Charles-nak volt egy balesete az első kör első kanyarja után. Ha ez nincs, szerintem egy jobb eredményt is elérhetett volna. Végső soron elmondhatjuk, hogy igen, Franciaország jó lecke volt számunkra, tanultunk belőle, és a csapatunk jól is dolgozott. Akár jobb eredményre is képesek lettünk volna, de a jövő héten kapunk egy újabb esélyt, és összeszedettnek kell lennünk, miközben fejlődnünk kell az időmérőn” – értékelte csapata teljesítményét Mattia Binotto.

Mattia Binotto (Fotó: Ferrari) Mattia Binotto (Fotó: Ferrari)

Nem véletlenül említette Franciaországot. A Ferrari ott a biztató időmérős szereplés után vasárnap mindkét autóján súlyos gumikezelési problémával küzdött (szemcsésedő első gumik), így kicsúszott a pontzónából. A történtek után elismerték, ez egész évben, de már évek óta gyenge pontja az autójuknak, a Stájer Nagydíj előtt pedig minden erejükkel az okok megértésére és megoldására összpontosítottak.

A beállításokkal való kísérletezésük oda vezetett, hogy az eddigi erősségüket jelentő időmérő edzésen látványosan visszaestek – a versenyen viszont olyan jók voltak, mint idén csak kevésszer.

„Igen, a versenytempónk teljesen más volt, most előre mentünk, Franciaországban meg hátra. A gumik most tovább bírták, ez a múlt héten nem ment”

– állapította meg Carlos Sainz.

Nyomon van a Ferrari? Csapatfőnökük szerint a vasárnapi teljesítményük ellenére ezt még nem lehet kijelenteni. „Nem, Franciaország egy más típusú pálya volt. A csapatunk mindenesetre nagyon keményen dolgozott, hogy itt, Ausztriában ne legyen ugyanilyen problémánk. Egységesen dolgoztunk, és jó volt látni a versenytempónkat. Ilyen szempontból jó döntéseket hoztunk. Az időmérőnk nehéz volt szombaton. Ha előrébbről rajtolhattunk volna, könnyebb lett volna a versenyünk.”

„Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan a csapat Franciaország után reagált. Jól dolgoztunk a hétvégén, jól alakult a gumikopás. Bizonyos választásainkkal ennek javítását céloztuk meg, és a tempónk a versenyen jó volt. Az időmérőn nem annyira, de elégedettek voltunk. Normál körülmények között Norrist is elkaphattuk volna, és a riválisainkhoz viszonyítva nekünk volt jobb a tempónk.”

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: Ferrari) Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

Sainz szerint nem csak az új beállítási irányok segítették őket a Red Bull Ringen. „Szerintem ez inkább a pályakarakternek köszönhető, mintsem a beállítások módosításának. A különböző pályákon hullámozni fog a teljesítményünk. A lényeg, hogy mindent kihozzunk az autónkból azon pályákon, amik fekszenek az autónknak.”

Binotto is arról beszélt, noha a mai ismereteik már segítséget jelentenének Franciaországban, nem jelentenének varázsmegoldást.

„Utólag elmondható hozhattunk volna más döntéseket is Franciaországban, amikkel jobb eredményt érhettünk volna el. Lesz egy ellenőrző tesztünk Silverstone-ban. Az a pálya közepes és nagy tempójú kanyarokból áll, ahol nagy erőhatások érik a gumikat. Próbálunk jobban felkészülni rá, mint Franciaországra. Franciaországban mehettünk volna jobban is, de végső soron a helyzetünkön nem változtatna radikálisan”

– vélekedett.

Laurent Mekies versenyigazgató már meg is nevezte azon pályákat, amelyeken újra gondba kerülhetnek a gumikkal. „Biztosan jönnek még pályák, amiknél jobban oda kell figyelnünk. Silverstone és Budapest is ilyen lesz. Azokra a pályákra kell figyelnünk, amik jobban terhelik az első gumikat.”

Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

Addig viszont van még hátra egy újabb versenyhétvége Ausztriában. Binotto lát esélyt a javításra a mostani hétvégéhez képest. „A gyenge pontunkat az időmérő, az egykörös tempó jelenti. Egy körön van pár dolog, amit tehetsz a gumikezeléssel, az egyenesbeli sebességgel. Most egy teljes hétvége adatai és a versenyzőink visszajelzései is a rendelkezésünkre állnak.”

„Nem is kérdés, valami mással próbálkozunk majd, szeretnénk javítani az időmérős teljesítményünkön, és remélhetőleg jobb rajthelyről indulhatunk, ami fontos lesz.”

Sainz ugyanakkor hozzátette, mivel a Pirelli eggyel lágyabb gumikra vált a második spielbergi hétvégén, nem biztos, hogy igaza lesz Lando Norrisnak, aki a futam után a Ferrari visszavágásáról beszélt, és megjegyezte, a McLarennek nem kedveznek majd a puhább gumik. „Pillanatnyilag mi olyan kemény gumikat akarunk, amilyeneket csak lehetséges kapni, a gumiproblémáink miatt. Szóval nem tudom, Lando mit ivott…” – reagált nevetve volt kollégája fölvetésére.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

További tartalmak