A nagydíjhétvégéket felvezető csütörtök nemcsak a sajtótájékoztatók napja, a Forma–1-es versenyzőknek a nulladik napon nyílik lehetőségük arra, hogy mérnökeikkel körbejárják vagy -tekerjék a versenypályát, felmérjék a változásokat, a külön figyelmet igénylő pontokat. Sok versenyző számára rutinszerű e rituálé, ám többen vannak a mezőnyben, akik inkább nem pazarolják ilyesmire az idejüket.
Max Verstappen, Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen mellett eddig Fernando Alonso is a pályabejárást ellenzők táborát erősítette, ám mostanság változtatott a szokásán, és ő is útnak indul csütörtökönként. Ausztriában megkérdezték, mi áll e változás hátterében.
„Voltam egy pályabejáráson idén, Portimaóban, mivel az egy új pálya volt számomra. Az volt aztán a legjobb hétvégénk, pontokat szereztünk, jó eredményt értünk el. Aztán felhagytunk vele Barcelonában és Monacóban, és nem szereztünk pontokat. Ezek után azt mondtuk, újra kipróbáljuk Bakuban, és hatodik lettem, a legjobb versenyem volt.”
„Szóval elkezdtünk pályabejárásokat csinálni, hogy továbbra is pontokat szerezzünk vasárnaponként. Pillanatnyilag tehát ez puszta babona”
– fedte föl a titkot az Alpine versenyzője.
A pontszerzés egészen jól megy neki Baku óta, a múlt hétvégén is a top 10 tagja volt. Ráadásul mintha már az autóval is sikerült volna összebarátkoznia, hiszen az előző három alkalommal felülmúlta csapattársát, Esteban Ocont is.

„Szerintem minden kezd összeállni, csomagként: a versenyző, egy kicsit a beállítások, egy kicsit a fejlesztések. De még mindig hosszú az út. A középmezőny annyira sűrű, hogy elég egy kis hiba a hétvégén, akár az első vagy második szabadedzésen, egy elszúrt irány a beállításokkal, és máris rossz lesz a hétvégéd. Szóval nagyon finom a határvonal a pontszerzés és a nem-pontszerzés között. Mostanság mi a jó oldalon álltunk, de keményen kell dolgoznunk tovább”
– mondta e javulásról a spanyol.
Hogy Ocon ezzel párhuzamosan hogyan került a rossz oldalra, arra nem tud magyarázatot, csak annyit, hogy ez bizonyíték, az Alpine-nak még fejlődnie kell. „Ez egyéni dolog, nincs erre varázsmegoldás. Az első versenyeken velem történt meg, most vele. Ha tudnánk a megoldást, egyikünkkel sem történne meg. Jobb teljesítményre van szükség az autótól. Van pár ötletünk, hogyan tudnánk javítani a gyenge pontjaikon a hétvégéken. De ez a pályáktól is függ, ez határozza meg, hogy jobb vagy rosszabb teljesítményt nyújtunk-e. Ausztria nem a legjobb pályánk, szóval kicsit most védekeznünk kell, ez kármentés.”
Az Alpine gyengébb teljesítményére magyarázat, hogy ők azon csapatok közé tartoznak, amelyek már kezdettől inkább a 2022-es felkészülésre helyezik a hangsúlyt. „Meg kell találnod az egyensúlyt, hogy mennyi energiát fordítasz a 2021-es fejlesztésekre, és mennyit a 2022-esre. A csapatunknak van egy terve, eszerint dolgozik év eleje óta. Nyilván minden hétvégén a lehető leggyorsabbak akarunk lenni, de érdekes lesz látni, hogy melyik csapat mit választ az év második felében” – mondta az átállás hatásáról Alonso.