Musorujsag
Élő Eredmények

Kikotyogta Mazepin, mennyivel nehezebb az autója Schumacherénél

Kikotyogta Mazepin, mennyivel nehezebb az autója Schumacherénél

Autosport
Nyikita Mazepin nemrég elárulta, nehezebb az autója, mint Mick Schumacheré. Kikotyogta, mekkora különbségről lehet szó, és azt is elárulta, mikor versenyzett a könnyebb vázzal.

Nemigen tudta még megszorongatni idén a csapattársát Nyikita Mazepin. Az orosz újonc Ausztriában fölfedte, az egyik hátráltató tényezőt az jelenti számára, hogy a Haas jó ideje egy olyan alvázat biztosít neki, ami valamennyivel nehezebb, mint Mick Schumacheré. Günther Steiner csapatfőnök megerősítette, hogy van különbség a karosszériák tömege között, ám azt nem számszerűsítette. Elmondása szerint a hátrány mértéke elenyésző, és pályánként, beállításonként változik is, mivel az autók nem mindig ugyanolyan súlyelosztással futnak.

Mazepin főnöke nyilatkozatára reagálva állította, igenis jelentős hatása van a súlytöbbletnek, egyes beszámolók szerint pedig olyannyira nem elégedett a helyzettel, hogy apjával együtt már próbálták kieszközölni az idő előtti cserét. Steiner nemleges válasza állítólag feszültség forrása is volt.

Steiner arról is beszélt, hogy korábban Mick Schumacher is vezette már a nehezebb vázukat, és a vázcsere tényét később Mazepin is megerősítette.

Nyikita Mazepin (Fotó: XPB)

„Én Monacóban vezettem csak azt az autót, csak egy versenyen ajánlották ezt föl” – idézte az orosz újoncot az Autosport. Mazepin a hercegségben jegyezte idei eddigi egyetlen időmérős é vasárnapi házon belüli sikerét Schumacher ellen, ám ezek nem a vázakon múltak, hiszen kollégája a harmadik szabadedzésen történt balesete miatt el sem indult a monacói időmérőn, a futamon pedig jóval gyorsabb volt Mazepinnél, és csak egy technikai probléma, valamint egy emiatt kiadott csapatutasítás révén került mögé.

Mazepin állítja, a nehezebb váz igenis hátrány számára, és még azt is elhintette, ekkora különbségről lehet szó. „Fizikai, matematikai különbséget jelent. Versenyzőként nekünk nyolcszáz grammokra is figyelnünk kell, ha a súlyunkról van szó, és van, hogy kevesebbet iszunk, csak hogy ne legyen annyira sok víz a fedélzeten, és a lehető legkönnyebb autóval vágjunk neki az időmérő edzésnek.”

„Nyilvánvaló, hogy ha négy kilogrammal könnyebb lesz a váz, annak nagy hatása lesz az egyenesekben minden pályán. Nehéz megmondani, hogy most mire számítsak, meglátjuk.”

Mazepin ugyanakkor nem csak a vázának tömegére vezeti vissza a vártnál gyengébb teljesítményét. Arról is beszélt, hogy az autójának beállításával, az F1-es aerodinamika kiismerésével is gondja van. „Én még nagyon új vagyok a Forma–1-ben, még mindig csak próbálom fölfedezni, milyen hatása van a tömegnek. A Forma–2-ben például nem lett volna jelentősége, de az F1 egy csúcsteljesítményű közeg, és csak most jövök rá, mennyivel összetettebb technikai szempontból, mint gondoltam az idei év elején.”

Nyikita Mazepin (Fotó: XPB) Nyikita Mazepin (Fotó: XPB)

Emellett az idei Haas autója a stílusához sem passzol, ami ugyancsak nehézzé teszi a hétvégéit. Hasonló problémája egyébként már a Forma–2-ben is volt.

„Próbálom a maximumot kihozni az autóból, ami nem teljesít túl jól. Trendszerűen elmondható, hogy elég gyenge vagyok, amikor olyan autókat vezetek, amik nem stabilak a kanyarok bejáratánál. És az idei Haas nem stabil. És így olyasmit keresünk az autón, amije nincs, és ez eléggé reménytelen helyzet. Szóval ez nem segített. De azért várom, hogy egy új pályára menjünk, ami most Silverstone-t jelenti” – fogalmazott az újonc.

Borítókép: Mick Schumacher és Nikita Mazepin (Fotó: Batchelor / XPB Images)

További tartalmak