Musorujsag
Élő Eredmények

Főnökük bármire képes a sikerért – jön az Aston Martin újabb bejelentése

Főnökük bármire képes a sikerért – jön az Aston Martin újabb bejelentése

The Race, Racefans, Autosport
Semmit sem sajnál és semmivel sem fog spórolni Lawrence Stroll, hogy bajnokcsapatot faragjon az Aston Martinból. A tervek mellett küszöbön álló újabb nagy bejelentésekről is beszélt.

Olyan, mint Midász király: amihez nyúl, arannyá változik. Így jellemezte egy téli interjúban Lawrence Strollt a jelenlegi Aston Martin-csapat jogelődjének korábbi tulajdonosa, Eddie Jordan. Évtizedek óta ismeri a kanadai milliárdost, a szemléletmódját, a módszereit, ezért kétsége sincs afelől, hogy a legújabb F1-es vállalkozását is siker fogja koronázni.

Jelenleg ugyan még távol állnak ettől, ám ha nem csak arra hagyatkozunk, amit a két zöld autó a pályán produkál, hanem azt is megnézzük, mi zajlik a háttérben, az irány egyelőre jónak tűnik.

A silverstone-i csapat jövőre teljesen úgy gyárba költözik, a közelmúltban pedig több érkezőről, a technikai csapatuk megerősítéséről, újraszervezéséről és kibővítéséről is bejelentést tettek. Erősítéseik eddigi fő forrásának a Red Bull számított: Dan Fallows leendő technikai igazgató és Andrew Alessi részlegvezető is Milton Keynesből írt alá hozzájuk.

A módszer világos. A motorok befagyasztásával 2022-től ismét az autók karosszériája, aerodinamikája határozza meg jobban, ki mennyire lesz versenyképes. Az aerodinamika terén jó ideje a Red Bull az egyik élen járó gárda, így a saját aerodinamikai részlegük megerősítését a legjobbak kulcsfiguráival kezdik. (Nem mellesleg besegítve ezzel a partner Mercedesnek is azáltal, hogy gyengítik a legfőbb ellenfelüket.)

Lawrence Stroll (Fotó: XPB)

Lawrence Stroll egy keddi médiaeseményen előrebocsátotta, még mindig csak a bővítési folyamat elején járnak, hamarosan újabb nagy fogásokról is hírt adnak. „Briliáns új technikusokat és mérnöktehetségeket szerződtetünk, és ennek eredményeként a technikusi és mérnöki hátterünk egyenrangú, vagy talán még jobb is, mint bármelyik másik F1-es csapaté.”

„Szinte heti rendszerességgel jelentünk most be új igazolásokat vezetői poszton a technikusi és mérnöki oldalon. Ezen a héten is tenni fogunk egy bejelentést egy nagyon magasan álló tag érkezéséről, aki egy másik csapattól érkezik hozzánk”

– bocsátotta előre.

Hogy mely területre és honnan érkezik az illető, arról nem festett képet. Az arról szóló pletykát viszont cáfolta, hogy Otmar Szafnauer ügyvezető igazgató helyére keresnek mást. „Nem keresünk új ügyvezetőt a csapatunkhoz. De minden más pozícióba keresünk embereket, hogy a jelenlegi ötszázról nyolcszázra nőjön a létszámunk. De mit mindig, azt nézzük, hol tudnánk erősödni. Nagyon sokan jelentkeznek pozíciókra – ilyen kényelmes helyzetben az Aston Martin érkezése előtt sosem voltunk” – mondta elégedetten Stroll.

Fotó: Aston Martin logo Fotó: Aston Martin

A sok érdeklődő is érzi, valami komoly épül az Aston Martinnál, és sokan látják ebben a nagy lehetőséget a szakmában. Stroll sosem spórolt vagy fogta vissza magát. Ha egy vállalkozása sikerességéhez a terület legjobbjait kellett megszereznie, megtette, pénzt és erőfeszítést sem sajnálva. Így csinált vezető utánpótlás-csapatot a Premából, és most ezen dolgozik az F1-ben is. A kezdő lökést a Racing Pointnak a Mercedesszel való szoros együttműködéssel, valamint a nyilvánvalóan lemásolt autóval adta meg, amivel okozott is némi felfordulást maga körül 2020-ban.

„Azt nem tudom, hogy rendbontó vagyok-e. Kiállok amellett, amit helyesnek vélek. Nem azért fektettem ennyit ebbe a csapatba, hogy ne harcoljunk a bajnoki címekért, szóval megteszünk bármit, ami kell, és ami a szabályok keretein belül van, ez nyilvánvaló”

– festett képet a szemléletmódjáról. „Úriemberként nem gondolnám, hogy amit tettünk, az olyasmi volt, amit más csapatok ne akarnának megtenni annak érdekében, hogy felépítsenek egy fantasztikus szervezetet. Amikor úgy érzem, valami nincs rendjén, azt ki is mondom.”

Ami az új gyárukat és az épülő új szélcsatornájukat, valamint a csapat bővítését illeti, Strollnak meggyőződése, hosszú távon megtérülő befektetésekről van szó, pár év múlva a felszereltségüknek köszönhetően előnyben lesznek a most még előttük járó riválisokkal szemben. Azt viszont tudja, hogy ehhez idő kell, ezért nem számít arra, hogy 2022-ben már bajnokesélyes csapat lesznek.

Lawrence Stroll (Fotó: XPB)

„Úgy vélem, négy-öt-hat évre szükség lesz. Jelenleg jó helyzetben vagyunk. A Mercedesszel osztozunk a szélcsatornán, szóval az egyik legjobb szélcsatornában dolgozunk. Nem annyira jó, mint amikor saját szélcsatornád van, de nem is kell áldozatot vállalnunk egy rossz szélcsatornáért.”

„A létesítményeinket egyértelműen kinőttük már, sok ideiglenes létesítményt állítunk föl, hogy be tudjuk fogadni az új érkezőket. Tizennyolc hónapon belül pedig új helyre költözünk. Talán húsz hónapon belül, a következő év végén. Szóval nem igazán vállalunk kompromisszumot. És a Forma–1 más, mint a többi üzlet. Nem hiszem, hogy reálisan meg lehetne tervezni, hogy négy-öt éven belül nyerni tudj. Reálisan nézve ennyi idő kell hozzá” – mondta az üzletember a bajnoki tervekről.

Midász király képessége adott. Ahhoz azonban, hogy célt is érjen vele, nagyon oda kell figyelnie, mihez is nyúl, kapkodnia pedig nem szabad. Érdekes lesz végignézni, hogyan zajlik és hová visz a mostani építkezés folyamata.

Borítókép: Fotó: Aston Martin

További tartalmak