Ha felejthetetlen nem is volt, így is hozott emlékezetes pillanatokat a Brit Nagydíjon debütáló sprintkvalifikáció. Hála főként Fernando Alonsónak. A spanyol a 11. helyről hat pozíciót javított az első körben, majd a McLarenek kivételével maga mögött tartotta a riválisokat, így a 17 körös miniverseny hősévé vált.
Az Alpine versenyzője aztán vasárnap is megerősítette, már mögötte van a visszatérés és a csapatváltás miatti bizonytalan időszak, igazán otthon érzi magát új autójában, ismét magabiztos, így újra tudja használni régi erényeit. A hetedik helyen célba érkező spanyol a futam során is inkább védekezni kényszerült, és megmutatta, mennyire átlátja a verseny eseményeit. Az első és a második etapján is megfigyelhető volt, hogy DRS-vonatot gyűjtött maga mögé, és hogy ezt tudatosan tette, azt az mutatta, hogy amikor kellett, sebességet váltott, és elhúzott az üldözőitől. E módszerrel meg is nehezítette Sergio Pérez fölzárkózását, aki a DRS-vonatban túl gyorsan használta el a gumiját, és másodszor is ki kellett állnia.
Marcin Budkowski a sprintversenyen nyújtott teljesítménye kapcsán megállapította, Alonso már a két bajnoki címet hozó 2000-es években látott önmagát idézi. „Ő volt a nap legjobbja. Szombaton nem volt ’verseny embere’ szavazás, de ő volt a nap embere.”
„Én nem voltam itt a csapatnál 2005-ben és 2006-ban, mivel akkor a Ferrarinál dolgoztam, de többen mondták, hogy Fernando rajtjai akkoriban voltak ilyenek, és az is jellemezte, hogy okos volt, egy ravasz róka, aki minden lehetőséget kihasznált a pályán.”
A lengyel szakember szerint Alonso azért némi pluszt is tud a világbajnok önmagához viszonyítva. „A csatákban nincs párja, kivételes. És talán a tapasztalatának is köszönheti a mostanit. Láthattuk, Seb (Sebastian Vettel) és Kimi (Räikkönen) is jól ment, pozíciókat nyert, szóval nekik van szimatjuk az ilyesmihez” – mutatott rá, hogy a sprintversenyen a három rutinos versenyző és Esteban Ocon nyerte a legtöbb pozíciót a rajthelyéhez képest.
Budkowski egyébként elismerte, kellemesen csalódott a sprintkvalifikációban. „Azt gondoltam, nem lesz szórakoztató, de valójában egészen jó volt. Volt csata az élen, pozíciót cseréltek, és többen is nyertek helyeket a rajtnál. Több akció volt a pályán, mint gondoltam, mivel úgy véltem, a versenyzők inkább óvatosak lesznek úgy, hogy tudják, nem kapnak pontot. De lecsukták a sisakjukat, és versenyeztek. Több versenyt láttunk a tizenhét kör alatt, mint gondoltam.”