Musorujsag
Élő Eredmények

Csak percek hiányoztak Schumachernek az időmérős induláshoz

Csak percek hiányoztak Schumachernek az időmérős induláshoz

F1, Motorsport-Magazin, Racefans
Nem múlt sokon, hogy a Haas összerakja Mick Schumacher autóját a Magyar Nagydíj időmérő edzésére. Az újonc duplán bánja, és tanulságosnak véli az újabb hibáját.

Már a harmadik szabadedzéssel véget ért a szombatja Mick Schumachernek a Hungaroringen. A gyakorlás hajrájában a 11-es kanyarban csúszott ki, és miután összetörte az autóját, szerelői már nem tudták helyrehozni azt az időmérő edzésig. A németnél váltót kellett cserélni, ezért az 5 rajthelyes büntetése előre garantált volt, így a gyakorlatban sokat nem veszített a kihagyással. Csapata azonban így is megpróbálta, és mint azt az újonc elmondta, nem is múlt sokon, hogy mégis pályára hajtson.

„Egész hétvégén nehéz volt vezetni az autót, de még így is közel voltunk ahhoz a szinthez, amit vártunk, és ez jó. Sajnálatos, ami a harmadik edzésen történt, mert úgy éreztem, szoros lesz az időmérő.”

„A fiúk nagyszerű munkát végeztek, hogy minden készen álljon, és vezethető legyen az autó. Sajnos a végén üt-tíz perc hiányzott, ami nagy pech és szomorú.”

Mick Schumacher vár az autójára a Q1-ben (Fotó: Formula1/Twitter)

A mostani már a második kihagyott időmérője volt Schumachernek, legutóbb Monacóban maradt le, akkor is egy 3. szabadedzésen történt baleset miatt. Eddig ezen a két időmérőn jegyezte csapattársával, Nyikita Mazepinnel szembeni két idei vereségét is – már ha a rajthoz sem állást annak könyvelhetjük el.

„Az bosszant leginkább, hogy megint a harmadik edzésen történt. Így nem tudtam részt venni az időmérőn. A fiúk mindent beleadtak. Azon voltunk, hogy legalább egy fél kört mehessünk még. És még bosszantóbb, hogy tempóban egészen közel voltunk a Williamshez” – morgolódott Schumacher.

Mick Schumacher (Fotó: XPB)

Hogy a Williams legyőzésének vágya hajtotta-e, azt nem tudjuk, azt viszont maga a német is elismerte, hogy kissé túlerőltette a vezetést a harmadik edzésen.

„Valójában egészen elégedett voltam az edzésen. Talán túlságosan is. Túl gyorsan és rámenősen mentem bele a kanyarba, olyan gumikkal, amiket az előtte lévő kanyarokban már eléggé lestrapáltam”

– utalt arra, hogy a pálya belső kanyargós részén már volt egy megcsúszása a baleset előtt. „Ez megint olyan dolog, amiből tanulnom kell. Próbálok kiegyensúlyozottabb lenni.”

„A kilences kanyarban volt egy megcsúszásom, de az természetesnek tűnt, mivel ott általában egész hétvégén csúszkáltunk. A tizenegyes szinte padlógázas, és amikor a hátulja megindult, már csak utas voltam. Idén kicsit nehéz, mivel az autónk eléggé érzékeny a szeles időre, valamint a gumi felületi túlmelegedésére is. Ezek is hozzájárultak a ma történtekhez. A hétvégén például sosem volt komoly gondom a tizenegyes kanyarban. Az adatok alapján úgy tűnik, a szél és a felületi túlmelegedés kicsit erősödött a korábbi körömhöz képest” – magyarázta a hibája hátteréről.

Mick Schumacher (Fotó: Haas)

Miközben Günther Steiner csapatfőnök arról beszélt, hogy a mostani autójavítás sem olcsó munka, Schumacher már inkább a versennyel foglalkozik. Előrebocsátotta, jó esély van rá, hogy nem is áll föl a rajtrácsra. „Teljes mértékben a holnapra fókuszálok, és biztosan a csapat is. Azt hiszem, a boxutcából fogok rajtolni, ahonnan gyorsan vissza kéne zárkóznunk a mezőnyre. Utána pedig csak próbálom életben tartani a gumikat, és remélhetőleg javíthatok pozíciót.”

„Még így is nyomni fogom a gázt. Remélem, közel leszünk a Williamshez. De az igazat megvallva egyelőre nem látom ezt. A versenytempónk már az edzésen sem volt valami jó” – tekintett előre.

Borítókép: Mick Schumacher (Fotó: XPB)

További tartalmak