Musorujsag
Élő Eredmények

Megbánja-e vasárnap Vettel a Q3-ba jutását?

Megbánja-e vasárnap Vettel a Q3-ba jutását?

Motorsport-Magazin, Motorsport-Total
A legjobb tízbe juttatta Sebastian Vettel az Aston Martint a Hungaroringen. Szerinte akár kicsivel többre is futotta volna a tizedik helynél. De mire juthat a lágy gumin rajtolva?

Ismét egy Q3 résztvevője volt Sebastian Vettel. A hungaroringi időmérő edzés mindhárom részét a top 10-ben zárta az Aston Martin versenyzője, aki csapattársát, a 12. rajtkockát megszerző Lance Strollt legyőzve a 10. pozícióval zárta a napot.

„Amikor a Q3-ba jutsz, és ott tizedik leszel, az elmarad a katarzis” – ismerte el Vettel, hogy volt némi hiányérzete.

Ennek egyik oka az volt, hogy a Q3-ban gumihiány miatt a többiekkel ellentétben csak egyetlen gyorskört futhatott. „Szükségünk volt rájuk a Q1-ben és a Q2-ben. Szoros volt, és gondot okozott a körök összerakása, különösen a gumik miatt” – magyarázta, hogyan fogyott ki a lágy szettekből.

„Hátrány csak egy kört futni, de egészen elégedett voltam a körrel. Nem hinném, hogy nagyon sok maradt volna benne. És elég nehéz is lett volna javítani rajta, szóval rendben volt.”

Sebastian Vettel (Fotó: Aston Martin) Sebastian Vettel (Fotó: Aston Martin)

Elmondása szerint egész nap nem érezte igazán az első abroncsokat, és az autója kissé alulkormányzottan viselkedett. „Ma nem sikerült teljesen kezelésbe venni ezt. Ha sikerült volna, egy fokkal több is benne lehetett volna. De ez inkább egy körön probléma. Meglátjuk, mit hoz a vasárnap.”

Összességében megállapította, ha két körrel és kevesebb alulkormányzással jobb is lehetett volna az Aston Martin, az adott helyzetből kihozta a legtöbbet: „Szerintem a kilencedik hely is elérhető lett volna, de reálisan nézve a tizedik helyet érdemeltük.”

Kérdés, nem üt-e vissza vasárnap a mostani top 10-es eredmény. A nagy hőségben nem lesz könnyű életben tartani a gumikat, és a lágy ilyen szempontból talán nem a legjobb választás. Feltételezhető, hogy a Vettel mögött a szabadon gumit választók keményebb garnitúrákat tetetnek az autójukra.

Vettel azonban nem aggódik túlzottan.

A rajtnál szerintem előny lesz. Aztán meglátjuk, meddig bírja. Attól is függ, a többiek mit csinálnak, valamint hogy sikerül a rajt és az első kör.”

Sebastian Vettel (Fotó: Aston Martin)

Úgy véli, gumiválasztástól függetlenül nehéz lesz az egy kiállás megvalósítása, a pályán elfoglalt pozíció viszont annál meghatározóbb. „Meglátjuk, meddig bírják. Pénteken egészen jól működtek, de még látnunk kell, lehetséges lesz-e az egy kiállás a lágy gumival. Előzni viszont nehéz lesz. A tempónk nagyjából a helyezésünknek felel meg, szóval próbáljuk megtartani a helyünket.”

Lance Stroll eközben jó eséllyel alternatív taktikára épít majd. „Mérlegelni fogjuk a legjobb tízben lévőkétől eltérő taktikát. Az utolsó szektorban látott lassulás azt mutatja, hogy a gumikopás komoly tényező lehet a versenyen. Még mindig elérhetőnek tartom a pontokat, és ez lesz a célunk” – mondta a kanadai.

Otmar Szafnauer csapatfőnök hozzátette: „Jó a kiinduló helyzetünk a pontszerzéshez. A megosztott taktika hasznos lehet, ki fogjuk ezt elemezni. Sebastian próbálja tartani a tizedik helyét, Lance pedig idén több nagyszerű felzárkózást is bemutatott már, szóval megpróbál majd sok helyet javítani a tizenkettedik helyről.”

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak