Musorujsag
Élő Eredmények

Zavarja a Red Bullt a Mercedes „több mint rejtélyes” bizonyítéka

Zavarja a Red Bullt a Mercedes „több mint rejtélyes” bizonyítéka

Motorsport-Magazin, Motorsport-Total, Speedweek
Bökte a csőrét a Red Bullnak, hogy a Mercedes egy FIA-tól származó ábrát lobogtatott Silverstone-ban. A csillagosokkal szembeni elfogultsággal is vádolták a szövetséget?

„Más az érvelésük, mint a miénk. És ezt elfogadjuk” – mondta Helmut Marko a német Motorsport-Magazinnak adott interjúban a kérdésre, mit szól, hozzá, hogy csapata, a Red Bull nem járt sikerrel a Lewis Hamilton silverstone-i büntetése ügyében benyújtott felülvizsgálati kérelmével. A tanácsadó igazi főszereplője volt a Brit Nagydíj óta eltelt időszaknak, hiszen egy sor interjúban kritizálta Lewis Hamiltont, valamint túlságosan enyhének nevezte a neki kiosztott 10 másodperces büntetést is.

Az osztrákot megkérdezték, mit szól hozzá, hogy az FIA az indoklása végén egy megjegyzést tett, melyben felhívta a figyelmet, furcsállotta a Red Bull kérelmében leírt vádakat, melyekkel csak az ügy visszadobása miatt nem foglalkozott külön. Marko megerősítette, amit a csapatfőnök Christian Horner: „vádként” azt nehezményezték, hogy a Mercedes csapatfőnöke az ítélet meghozatala előtt bement a bírákhoz. Szavaiból azonban érezhető, talán nem a legfinomabban írtak erről, és talán nem csak annak lehetőségét pedzegették, hogy Toto Wolff befolyásolhatta a döntést.

Lewis Hamilton és Toto Wolff (Fotó: Mercedes) Lewis Hamilton és Toto Wolff (Fotó: Mercedes)

„Ez egy kissé rejtélyes. Csak azt tudom elképzelni, hogy a következőkre utalt vele az FIA: kifogásoltuk, hogy Toto Wolff a bírákhoz ment egy több mint rejtélyes bizonyítékkal. Talán erre céloztak a megjegyzéssel. Mi ezt befolyásolásként értelmeztük” – mondta Marko.

Ami a rejtélyes bizonyítékot illeti, arra az ábrára utalt, mely a két autó csatájának különféle helyzeteit és azt taglalja, mikor büntethető a kívül és a belül forduló. E dokumentumról a német Motorsport-Total azt derítette ki, hogy valójában nem hivatalos FIA-dokumentum, amit iránymutatásként használnak a bírák, csak vélhetően egy, az előző versenyigazgatótól, Charlie Whitingtól származó ábra, melyet a csapat egy kérésére küldött ki nekik 2015-ben.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Fölmerült, a Red Bull talán elfogultsággal is vádolta az FIA-t, ezért tett a szövetség külön említést a „vádjairól.” Marko nem tagadta gyanakvóak. „A mostanit egy példaként hoztuk fel erre.”

Az interjú készítője megjegyezte, már a múltban is célozgatott arra, hogy az FIA a Mercedes felé hajlik, amire Marko elmondta:

„Igen, ez egy példa erre. Odamentek egy, az FIA-tól származó belsős papírral, ami azt mutatta meg, ki hogyan mikor és hol kaphat elsőbbséget egy kanyarba érkezve. Ez már kissé furcsa. De rendben, lenyeljük.”

A Red Bull vádaskodásai a Mercedesnek sem tetszettek. Közleményükben azt írták, az ellenfél csapatának vezetői bemocskolnák Hamilton nevét. Marko inkább nem kommentálta ezt, ám kiemelte, szó sem volt Hamilton elleni személyes támadásról. Annak kapcsán pedig, hogy erkölcsi győztesből mostanra rossz vesztessé váltak, elmondta:  „Na igen, amilyen politikát ebből csináltak, az már más. De bármelyik másik versenyzőnél ugyanezt mondtuk volna, amit Hamiltonnál. Ennek nincs köze Hamiltonhoz, mindegy, melyik versenyző, ugyanezt mondtuk volna.”

Az osztrák emellett elmondta, a sikertelenség ellenére sem bánták meg, hogy próbálkoztak az ügy újranyitásával. „Nem, nem bánjuk, mivel egy ilyen balesetnél mindent meg kell tenned, ami a csapat és a versenyződ érdekeit védi. Hogy ez lett a vége, azt el kell fogadnunk.”

 

Borítókép: Christian Horner, Helmut Marko és Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

További tartalmak