Musorujsag
Élő Eredmények

Csak egy rakétarajt mentheti meg Verstappen versenyét?

Csak egy rakétarajt mentheti meg Verstappen versenyét?

F1, Motorsport Week, Motorsport
Látszólag őrültségnek tűnik, a Red Bull számára most a reményt jelenti – de nem pont ezért vállalták, hogy a lágy gumin vágnak neki a Magyar Nagydíjnak?

Megszakadt Max Verstappen nagy pole-sorozata. A Hungaroringen nemhogy az első rajthelyről, még az első rajtsorról is lecsúszott, és az utóbbi versenyek legnagyobb vereségét szenvedte el Lewis Hamiltontól, aki bő 4 tizedmásodpercet adott neki a Q3-ban. Nem fest jól e különbség, még úgy sem, hogy a holland leggyorsabb időmérős körét véve „csak” 0,2 másodperc a differencia.

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas (Fotó: Steve Etherington)

Már az elég baj a Red Bull szempontjából, hogy ezt az időt Verstappen nem a Q3-ban, hanem még a Q2-ben érte el, és a hajrában egyik körén sem tudta megjavítani. „Egy kicsit hátrafelé mentem a Q2-es körömhöz képest. Nem volt meg ugyanaz a tapadás a kör során. Nem tudom, ez a pályával vagy a gumikkal volt-e kapcsolatos. Nem volt meg ugyanaz az egyensúly ahhoz, hogy igazán nyomni tudjam” – magyarázta a furcsa visszaesés kapcsán Verstappen.

„Itt nagyon gyorsan követik egymást a kanyarok, így ha nem vagy jó az egyik kanyarban, a következő is rossz lesz. Vesztettem valamennyit, de nem hinném, hogy e nélkül megszerezhettük volna a pole-t.”

Verstappen a Q3-as utolsó körén ugyan javított egy tizedet, ám miután Hamilton egész idő alatt feltartotta, fölmerült, nem úgy készítette elő a gumikat, mint kellett volna, és talán nagyobb gyorsulás is benne volt. „A gumik egy kicsit hidegek voltak, de nem gyorsultam volna négy tizedet akkor sem, ha a gumik melegebbek lettek volna” – hangsúlyozta, hogy nem ezen múlt.

Lewis Hamilton Martin a bokszban feltartotta Max Verstappen (Foto: Wolfgang Wilhelm)

A holland tehát úgy véli, még tökéletes autóval is nehéz lett volna legyőzni Hamiltont a silverstone-i fejlesztések után láthatóan feljavult Mercedesszel. „Egész hétvégén kicsit hátrányban voltunk, és ki kell elemeznünk, minek köszönhető ez. Silverstone egészen erős volt a részünkről, és persze tudom, hogy újításokat szereltek föl az autójukra. Szóval dolgoznunk kell, javítanunk, mert nem lehetünk elégedettek a helyzettel.”

Mindez sok jót nem vetít előre számukra a verseny kapcsán sem. Hogyan fordíthatja ezt meg a Red Bull? A jobb versenytempóval? Verstappen bizonytalan. „Fogalmam sincs, mivel nem futottam reprezentatív hosszú etapot. Ez csak holnap derül ki” – mondta.

Max Verstappen (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Christian Horner csapatfőnök abban bízik, hogy a kulcsot a taktika jelentheti. Míg a két Mercedes a közepes gumin fog rajtolni, Verstappen és csapattársa, Sergio Pérez a lágyon lendülne támadásba. A puhább keverék extra tapadást biztosíthat a rajtnál, a Hungaroringen pedig fontos a pozíció. Verstappen azonban cáfolta, hogy erre játszottak, amikor a Q2-es második körüknél úgy döntöttek, javítanak, és lemondanak a közepesen való rajtról.

Ennél fájóbb okuk volt váltani: nem érezték százszázalékosnak a továbbjutásukat a közepesen futott idejükkel. „Beszéltünk erről, és azt mondták nekem, hogy a lágyon akarunk menni, és megtartjuk az új közepest. Elég sokan javítottak a köridejükön. Végül biztonságban lettünk volna, de az ember nem akar kockáztatni két-három századdal, és ezért fejeztem be a kört. Holnap kiderül, hogyan működnek a gumik.”

„A cél természetesen az volt, hogy a közepesen fejezzük be. De egyszerűen nincs meg a tempónk egész hétvégén, és nem találtuk meg a megfelelő egyensúlyt az autóval. A négy tized kicsit sok. Nem volt jó a tapadásom a Q3-as körömön, a Q2-eshez viszonyítva sem.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A bajnoki éllovas szerint a legfőbb taktikai fegyverük tehát csak egy kényszer eredménye. Nem úgy hangzik, mint egy magabiztos stratégia…

Noha a Pirelli szerint a mostani forróság akár el is tüntetheti a keverékek közötti élettartambeli nagyobb különbségeket, Verstappen elismerte, van némi kockázat a lágy gumijukban. „Nem mentem reprezentatív hosszú etapot, ezért nem tudom. De rendkívül meleg lesz. A lágy gumi nem bírja addig, mint a közepes. De talán egy kis előnyt jelent majd a rajtnál. És be kellett fejeznem a körömet, máskülönben nagyon szoros lett volna. A verseny után megmondjuk, helyes vagy rossz lépés volt-e. Tanulni fogunk belőle a következő versenyekre. De egyelőre nem tudom megmondani, hogy ez jó vagy rossz” – bocsátotta előre.

Azért nem feltartott kézzel várják a versenyt. Verstappen ugyanakkor érzi, nem biztos, hogy ez az ő hétvégéjük lesz. „Nagyon sok az ismeretlen tényező. Az egyetlen ismert, hogy nagyon gyorsak! Nehéz lesz legyőzni őket, de azért megpróbáljuk, és meglátjuk, mi sül ki belőle.”

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Batchelor / XPB Images)

További tartalmak