A vasárnapi főfutamnak a 2021-es szabályok értelmében a hivatalos rajtelső, a pénteki időmérő győztese, Arthur Leclerc vághatott neki az első helyről, mellőle pedig csapattársa, Dennis Hauger várta a rajtot.
Ami a körülményeket illeti, két forró nap után vasárnap hűvös idő várta a mezőnyt a Hungaroringen: a szombati esti eső lemosta a gumit az aszfaltról, nem sokkal a rajt előtt pedig ismét esni kezdett, az FIA tehát vizes futamnak nyilvánította a mait, a mezőny pedig a biztonsági autó mögül vágott neki annak.
A versenyzőket két „tapogatózó” kör után engedték el, a repülő rajtot követően pedig az élen változatlan maradt a sorrend: Leclerc vezetett Hauger előtt. Mögöttük a Trident triója küzdött, a sorrend közöttük Jack Doohan, David Schumacher és Clément Novalak volt.
Röviddel az indulás után újra pályára küldték a biztonsági autót, Victor Martins ugyanis ütközött Oliver Rasmussennel, autója pedig a bukótérben ragadt – legalábbis így tűnt az első pillanatokban. A francia ugyanis újra tudott indulni, így a biztonsági autós fázis is meglehetősen rövid volt; a negyedik körben már újra száguldhatott a mezőny.
Továbbra is Leclerc vezetett, Hauger azonban egyre közelebb került hozzá, a hetedik körben pedig le is tudta előzni a monacóit, aki elkövetett egy kisebb hibát. Ellógni azonban nem tudott a márkatárstól, sőt néhány körrel az előzés után úgy tűnt, Leclerc támadást is indíthat.
Erre azonban nem került sor, hiszen ahogy száradt a pálya, Hauger úgy vált egyre magabiztosabbá. A futam ezen szakaszában a versenyzőknek az jelentette a kihívást, hogy életben tartsák vizes abroncsaikat az egyre melegebb aszfalton (ez az utolsó körökben már 30 Celsius-fok fölé emelkedett).
A futamot egyébként keretbe foglalták a biztonsági autós szakaszok, hiszen ahogyan a viadal SC-vel indult, úgy azzal is ért véget. A biztonsági autós fázishoz vezető eseménysort Ido Cohen és Rafael Villagomez ütközése nyitotta: ők a kettes kanyarnál koccantak. A hazai pályán versenyző Tóth László aztán eltalálta Cohen versenygépét. Szerencsére mindkét érintett megúszta az ijesztő balesetet (Cohen hálás lehetett a glóriának!).
Mivel a két sérült versenyautót már nem tudták eltávolítani a pályáról, a futam SC-fázissal zárult. Hauger bebiztosította tehát a győzelmét, amivel előnyét már 63 pontosra növelte a jelenleg második helyen álló Doohannel szemben.
Leclerc második lett, Doohan harmadik, Schumacher negyedik, Novalak pedig ötödik. A most kezdődő nyári szünet előtti utolsó futamon rajtuk kívül Aleksandr Smolyar, Frederik Vesti, Olli Caldwell, Enzo Fittipaldi és Logan Sargeant szerzett pontot.