Nem úszta meg főnöki feddés nélkül az újabb komoly autótöréssel járó balesetét Mick Schumacher. A német a Magyar Nagydíj szombati harmadik szabadedzésén vágódott a gumifalba, 17 perccel a leintés előtt. Bár csapata mindent megtett, hogy helyrehozza az autóját az időmérő edzésig, ez végül nem sikerült, így Schumacher Monaco után már másodszor volt csak nézője a kvalifikációnak.
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner nem volt boldog. Sem az időmérő, sem a keletkezett kár miatt. A becslések szerint a mostani kár nagyjából félmillió dollárra rúg, ami a monacói harmadik edzésen történt balesetnél számolt 750 ezer dollárral együtt már túl sok Steinernek, aki eredetileg ott akart spórolni 2021-ben, ahol csak tudott, hogy minden forrásukat 2022-re csoportosíthassák át.
„Elértünk egy pontra, amikor ez már túl sok” – jelentette ki Steiner. „Mick az utóbbi versenyeken túl gyakran szenvedett balesetet. Meg kell tanulnia, hogy mikor éri meg rizikót vállalni és mikor nem. El fogok beszélgetni vele, és vázolni fogom neki a nagyobb képet. Be kell látnia. Ha van mit nyerned, akkor lehet kockáztatni. Ha például esélyed van arra, hogy javíts egy helyet a konstruktőri bajnokságban. De egy harmadik szabadedzésen nincs itt az ideje rizikózni.”
Hozzátette: „Micknek az utóbbi öt versenyen volt pár nagy hibája. Ha megpördülsz vagy hasonló, az megesik. De ezek a balesetek elég súlyosak voltak. Sok pénzbe kerülnek, és nincs értelmük. A költségvetés az költségvetés, tartanod kell magad hozzá. Mindig elő kell állnod ötletekkel, hogyan oldd meg ezeket a baleseteket. Nyilván megérezzük, de boldogulunk vele. Viszont eljöhet egy pont, amikor új módokat kell találnunk ezek kezelésére, mert mostanság már túl gyakoriak és túl komolyak a balesetek.”
Ha a szintén újonc Cunoda Jukit gyakran kritizálják balesetei miatt, Schumacher hibalistáját is érdemes végignézni. A mostani már az ötödik komolyabb bakija volt a németnek az F1-ben. Imolában a versenyen, vizes pályán csapta falnak a Haast a biztonsági autó mögött. A körülményekhez mérten ez még elnézhető volt. Monacóban is megbocsátható egy-egy hiba a korlátok között, ám Schumachernek kettő is becsúszott, egy pénteken, egy szombaton. És a második akkor is az időmérőjébe, na meg sok-sok pénzbe került. Franciaországban a Q1-ben csúszott ki – akkor a jobb pozíciókért küzdött, így elfogadható volt a kockázatvállalása. A mostani viszont ismét fölösleges erőlködés volt a részéről.
Persze csapattársa, Nyikita Mazepin hibalistája sem rövidebb. Annyi különbség azért van, hogy az orosz kisebb károkat okozott csapatának.
„Túl sokat hibázunk, ez a probléma. Bár meg kell mondjam Nyikita védelmében, hogy ő mostanság igen jól viselkedett. Nagyon jól teljesített, semmilyen kárt nem okozott. Micknek viszont volt pár balesete az utóbbi versenyeken, és jobbnak kell lennie ennél” – összegzett Steiner.
Túlságosan azért így sem morgolódhat. Amikor úgy döntött, hogy a Haas két újonccal vág neki 2021-nek, és inkább a jövőre készül, azt mondta, az év a tanulásról és a tapasztalatszerzésről szól. Két újonc alkalmazásakor számolni kell azzal, hogy lesznek hibák, több az átlagnál. A tanulópénzt pedig neki is meg kell fizetnie…