Musorujsag
Élő Eredmények

Mercedes: Utólag látjuk, hiba volt kinn tartani Hamiltont

Mercedes: Utólag látjuk, hiba volt kinn tartani Hamiltont

Mercedes
A Mercedes technikai igazgatója, Mike Elliott elismerte, utólag már ők is úgy látják, hibát követtek el, amikor a Magyar Nagydíj második rajtjakor nem hívták ki kerékcserére Lewis Hamiltont. A szakember azt is elárulta, a futam után szédülésre panaszkodó versenyző már teljesen jól van.

Korábban soha nem látott jeleneteknek lehettek szemtanúi, akik követték a Magyar Nagydíjat, a második startnál ugyanis egyedül Lewis Hamilton állt fel a rajtrácsra; ellenfelei mind úgy döntöttek, száraz abroncsokra cserélik a közteseket, és már az indulás előtt bementek a boxba. A címvédő egy körrel később cserélt, ezzel pedig visszacsúszott a mezőny végére.

A csapatvezető, Toto Wolff a leintés után kijelentette, érzése szerint jó döntést hoztak, később pedig ismét arról beszélt, 100 százalékban helyes volt a lépés és ő teljes mellszélességgel kiáll mellette. Kollégája, Mike Elliot szerdán már másként nyilatkozott.

A szakember elárulta, utólag már ők is úgy érzik, hibáztak Hamilton pályán tartásával. „Ha most tekintünk vissza a versenyre, látható, hogy rossz döntést hoztunk” – mondta egy videóban. „De szem előtt kell tartanunk, hogy ezek a döntések nagyon-nagyon trükkösek. Már a verseny elején gyötrődtünk, milyen gumit tegyünk fel, és mint kiderült a köztes jó döntés volt, mert a rajtrácsra vezető körben elkezdett esni az eső.”

Lewis Hamilton és Carlos Sainz (Fotó: XPB)

„A piros zászló is törtük a fejünket. Akkor minden autóra közteseket tettek. Ennek ellenére a rajtrácsra menet a többiek meggondolták magukat és nekünk is ezt kellett volna tennünk. De valójában nekünk nehezebb dolgunk volt, ha az élen állsz, nem láthatod, mit csinálnak a többiek. Hátrébb látod őket, és ennek megfelelően változtathatsz” – magyarázta.

„A másik probléma számunkra az volt, hogy a mi boxunk az első, szóval, ha beállunk, sokat kell várni, Lewis nehezen jut ki, és ez is hátráltatott volna minket. Ha megpróbáltunk volna erőszakkal kijutni a boxból, ütközhetünk is mással. Láttuk, hogy ez meg is történt a kiállások alatt. A legjobb stratégiát figyeltük. És úgy voltunk vele, hogy konzervatívak leszünk. A fő rivális hátrébb volt, és az volt a lényeg, hogy ne kövessünk el buta hibát, és ne ütközzünk. Ha visszanézünk, jobb lett volna kiállni, még akkor is, ha várni kell a sor miatt” – ismerte el.

A technikai igazgató a futam után szédülésre és fáradtságra panaszkodó (és emiatt a sajtótájékoztató első részét is kihagyó) Hamilton állapotáról is beszélt. „Nagyjából egy órával a történtek után találkoztam vele, és akkor már egy fokkal jobban volt. Tudom, hogy azóta fel is épült. Ha az ember sosem volt még ezek mellett az autók mellett, nehezen tudja megérteni, milyen környezetben vannak a versenyzők. A levegő általában közelebb van a talaj hőmérsékletéhez, szóval ezen a futamon olyan 40-50 fokban lehettek, ráadásul párás volt a levegő. Ráadásul elektromos dobozok vannak körülöttük, ott a hidraulika és a forró levegő. Kemény futam volt” – fogalmazott.

Végül elmondta, az hogy a brit a magyarországi forró hétvégén, egy olyan futam után lett rosszul, melyen végig keményen hajtott, annyira nem lepte meg őt. „Nagyon keményen hajtott, néhány előzése egészen briliáns volt. Ez sok energiát kivesz az emberből az egyébként is forró környezetben. Egy átlagos ember, mint te, vagy én öt percet sem élnénk túl ott, nemhogy egy futamtávot. Nem lepett meg, hogy Lewis fáradt volt a végén. Ahogy elmondta, elgondolkodott rajta, hogy mindez a koronavírus fertőzése miatt van-e. Most tart egy kis szünetet és biztos, hogy erősen tér vissza”  – mondta.

Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA)

 

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak