36 év után visszatér, mégis új helyszínként ismerkedik a Forma–1 a hétvégén Zandvoorttal. A korábban már a helyszín korábban már volt a versenynaptár része, ám a régi verziójához képest jelentősen átépítették az idei (valójában már a tavalyi) Holland Nagydíjra.
A holland pálya legnagyobb különlegességét a döntött kanyarok jelentik, azok közül is az újonnan létrehozott utolsó kanyar, mely a korábbi holland autóversenyző, a kétszeres Indy 500-győztes Arie Kuyendijk nevét viseli. E kanyar teljesen újnak számít, és 18 fokos a dőlésszöge, vagyis meredekebb az indianapolisi ovál kanyarjaiénál. A kialakítással az előzési lehetőségeket kívánják javítani: a több íven vehető kanyarban már azt megelőzően padlógázzal lehet menni, hogy az egyenesbe érnének, és ezzel lényegében több időt adnak a versenyzőknek a támadások előkészítésére.
Eredetileg azt tervezték, hogy e hatás növelése érdekében már a döntött kanyarban nyitni lehet majd a DRS-t, ám az FIA hétvégi versenyre közzétett grafikájából kiderül, e bátor lépéstől végül visszatáncoltak. Az első DRS-zóna így csak a döntött kanyar után kezdődik majd. Mivel a Forma–1-ben sehol máshol nincsenek ilyen mértékben megdöntött kanyarok, a tapasztalat- és adathiány miatt az FIA egyszerűen nem akarta vállalni a kockázatot, hogy nyitott szárnnyal, kevesebb leszorítóerővel küldje át az autókat e kanyaron már az első ottani fellépés alkalmával.
Jan Lammers, a pálya igazgatója szerdán elmondta: „Ezt a döntést az FIA hozta meg. Látni akarják, hogy alakul idén, és valós adatokat akarnak gyűjteni. Nem vállalnak kockázatot, és ez érthető úgy, hogy a mostani harminchat év után az első verseny itt.”
A pályán egyébként egy második DRS-zónát jelöltek ki a 10-es kanyar kijáratától a 11-es kanyarig. A célegyenesben lévő zóna érzékelési pontja pedig a 13.as kanyar bejáratánál található.