Miután a három szabadedzésen és az időmérőn összesen hat piros zászlós fázis volt a holland hétvégén, sokan kaotikus versenyt és több megszakítást vártak, végül azonban a mezőny biztonsági autós és piros zászlós etap nélkül abszolválta a versenyt. Megszakítani ráadásul a júliusi Osztrák Nagydíj óta most először nem kellett a viadalt.
A csapatok, a versenyzők és a szurkolók mellett természetesen a szervezők és az FIA illetékesei is fellélegeztek, amikor leintették a „balhémentes” Holland Nagydíjat – ahogyan ezt a szövetség versenyigazgatója is elismerte.
„Megkönnyebbültem” – jegyezte meg nevetve Michael Masi, amikor a piros zászlós fázisoktól mentes versenyről kérdezték. „Ez a futam most… hát mindenkinek szüksége volt már egy megnyugtató versenyre. Ez most olyan volt, és csodálatos, hogy nemcsak megnyugtató verseny volt, hanem remek esemény is. Fantasztikusan bemutatta az F1-et.”
„Azt hiszem, ha magát az eseményt vesszük, abban mindenki egyetért, hogy a közönség lelkesedése, és minden egyéb nagyszerű volt, és mint sportágnak, nekünk büszkének kell lennünk arra, hogy van egy ilyen eseményünk” – folytatta elégedetten.
A hétvége egyik fő beszédtémáját a versenyzők körében a klasszikus, kavicsos bukóterek jelentették, melyeknek sok pilóta kifejezetten örült, hiszen így a pálya jóval nagyobb kihívás elé állítja őket és jobban bünteti a hibákat. Masi ezzel kapcsolatban megjegyezte, álláspontja az újabb kedvező fogadtatás ellenére sem változott, a bukóterek témáját minden pálya esetében egyedileg fogják megvizsgálni.
„Sokszor elmondtuk már, hogy minden egyes kanyart, minden egyes pályát érdemben meg fogunk vizsgálni. Sokan hajlamosak elfelejteni, hogy Zandvoortban az egész tervezést a 2019-es megújulás előtt végeztük, az itt szükséges változtatásokkal. Csak a járvány miatt eddig nem láttuk a megvalósítást. Továbbra is dolgozunk a megoldásokon külön minden egyes szervezővel, de ezek a dolgok nem egyik napról a másikra történnek” – utalt az esetleges módosításokra, a kavicsos bukóterek visszatérésére néhány kanyarban.