Musorujsag
Élő Eredmények

Hivatalos: megbüntették Verstappent a Hamiltonnal történt balesetért

Hivatalos: megbüntették Verstappent a Hamiltonnal történt balesetért

FIA
Meghozta ítéletét az FIA monzai versenybírósága Max Verstappen és Lewis Hamilton büntetése ügyében: a Red Bull versenyzője három rajthelyes büntetést kapott!

Idén másodszor ütközött össze a pályán Lewis Hamilton és Max Verstappen, és Silverstone után Monzában sem maradt el a büntetés. Az FIA a verseny leintése után mindkét versenyzőt és csapatot meghallgatta, és arra jutott, hogy a Red Bull versenyzőjét terheli a nagyobb felelősség

Verstappen 3 rajthelyes büntetést kapott, amit a két hét múlva következő Orosz Nagydíjon kell letöltenie, emellett 2 büntetőpont került a szuperlicencére.

Az Olasz Nagydíj 26. körében Hamilton a kerékcseréjéről tért vissza a versenybe, éppen Verstappen elé. Belső íven haladt az első sikán felé, miközben Verstappen kívülről mellé ért. A két versenyző ütközéséhez az vezetett, hogy a holland ráhajtott a belül lévő magasított kerékvetőkre, amik a Mercedesnek dobták autóját, majd a gumik összeérése után a Red Bull Hamilton gépének tetején landolt.

Fotó: XPB

Az FIA indoklásában részletezte, hogyan jutottak arra, hogy Verstappent terhelte a döntő mértékű felelősség.

„A 44-es autó (Hamilton) kihajtott a boxutcából. A 33-as autó (Verstappen) a célegyenesben haladt. Az első kanyar előtt lévő 50 méteres táblánál a 44-es autó jelentősen előrébb volt, a 33-as autó későn fékezett, és elkezdett a 44-es autó mellé érni, noha sosem volt pillanat, amikor a 33-as autó előrébb lett volna, mint a a 44-es autó első kereke.”

„A meghallgatás során a 33-as autó versenyzője azt mondta, hogy a baleset oka az volt, hogy a 44-es autó vezetője nyitott a kormányán az első kanyar után, és leszorította őt a 2-es kanyar csúcspontjánál. A 44-es autó vezetője azt állította, hogy a 33-as autó vezetője nagyon későn próbálta megelőzni őt, és fel kellett volna adnia a kanyart, vagy azzal, hogy korábban visszavesz, vagy azzal, hogy balra fordul, a kerékvetőn túlra.”

„A bírák tanulmányozták az ipari kamera felvételeit, amin látható volt, hogy a 44-es autó egy elkerülő íven haladt, noha a helyzete arra kényszerítette a 33-as autót, hogy a kerékvetőre menjen. De a bírák továbbá azt is megállapították, hogy a 33-as autó nem volt teljesen a 44-es autó mellett az 1-es kanyar bejáratáig. A bírák véleménye szerint ez a manőver túl késői próbálkozás volt a 33-as autó vezetője részéről ahhoz, hogy jogot szerezzen a ‘versenyzéshez szükséges helyre’.”

„Miközben a 44-es autó távolabb kormányozhatott volna a kerékvetőtől, hogy elkerülje a balesetet, a bírák úgy ítélték meg, hogy a helyzete indokolt volt, és ezért megállapították, hogy döntő mértékben a 33-as autó vezetője tehető felelőssé a balesetért.”

„A büntetés meghatározásánál a bírák csak a balesetet vették figyelembe, annak következményeit nem.”

Max Verstappen és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Az FIA szerint a balesetnél tehát a döntő szempont az volt, hogy Verstappen a kanyar első részének bejáratánál nem volt elég közel ahhoz, hogy számon kérhesse Hamiltonon, nem hagyott neki elegendő helyet maga mellett a 2-es kanyar belső ívén.

Miután a balesetben mindkét bajnokesélyes kiesett, nullázásuk után Verstappen továbbra is 5 ponttal vezeti a tabellát. Az Orosz Nagydíjon legalább 3 rajthely biztosan lesz közöttük  a rajtnál. A Red Bullnak most azt kell eldöntenie, hogy mindez elég indok-e arra, hogy sort kerítsenek a motorcserés büntetésükre, amit előbb-utóbb mindenképpen vállalniuk kell.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak