Musorujsag
Élő Eredmények

McLaren-győzelem 9 év után? Ricciardóék nem tartják lehetetlennek!

McLaren-győzelem 9 év után? Ricciardóék nem tartják lehetetlennek!

F1, Racefans
A 2012-es Brazil Nagydíj óta nem állt annyira elöl a McLaren két versenyzővel, mint most Monzában. Az volt a legutóbbi győzelmük hétvégéje. Nyílhat esélyük megtörni ezt a 9 éves nyeretlenséget?

„Köszönöm, Valtteri” – hálálkodott Daniel Ricciardo Valtteri Bottasnak az Olasz Nagydíj sprintkvalifikációját követő sajtótájékoztatón azért, hogy a motorcserés büntetésével megörökölhette tőle az első rajtsort. Ő legutóbb a 2018-as Mexikói Nagydíjon állt az első sorban, mostani csapata, a McLaren pedig Lando Norris 3. helyének köszönhetően a 2012-es Brazil Nagydíj óta legjobb rajthelyezését ünnepelhette.

Tekintve, hogy mennyire versenyképesek a narancssárga autók, valamint hogy milyen hatékony tud lenni a rajtot követő szélárnyékozás, és mennyire hatástalan később a DRS az előzéseknél, fölmerült, a wokingiak talán még nagyobb meglepetést is okozhatnak vasárnap.

Amikor Ricciardót arról kérdezték, lehetségesnek tartja-e, hogy megszerezze a McLaren első győzelmét azóta a 2012-es interlagosi hétvége óta, az ausztrál egyértelművé tette, minden létező eséllyel élni kíván.

„Én készen állok véget vetni a nyeretlenségnek. A McLaren már elég régen volt ott, én is elég régen. Egyértelműen felüdülés ilyen elöl lenni. Közel vagyunk. Tudom, pár dolognak nekünk kell kedveznie a versenyen, de az biztos, hogy harcban leszünk, vadászni fogunk”

– ígérte.

Daniel Ricciardo (Fotó: McLaren) Daniel Ricciardo (Fotó: McLaren)

„Nagyon várom, hogy kezdődjön, és próbálok jó dolgokat véghez vinni. Tavaly a csapat második lett itt. Most sem vagyunk távol. Éhes vagyok, és szerintem aki látta a tegnapi időmérőmet, nem lepődik meg a mostani eredményen.”

A hétszeres futamgyőztes azt is egyértelművé tette, hogy a rajtnál megpróbálja majd megelőzni Max Verstappent. Szombaton a sprintkvalifikáción a pozíciónyerésben a lágy gumija is segítette. Ez a szabad gumiválasztás miatt akár vasárnap is egy lehetőség lehet előtte. „Most tudtuk, hogy rövid a verseny, ezért megpróbálkoztunk, amivel lehetett. Nem igazán tudod, mit csinálnak a többiek. Nem számítottam arra, hogy mindenki a közepeseken lesz körülöttem. Az ember nem tudhatja, ez az új formátum miatt van, amivel mindenki ismerkedik még” – mondta, majd tréfásan hozzátette: „Holnap szuperlágyon fogok rajtolni!”

 

Ha az élre kerülnek, bárkit feltartanak?

Csapattársa, Lando Norris eközben Lewis Hamilton előtt játszotta a fal szerepét. Bármivel is próbálkozott a címvédő, nem tudott átjutni rajta, pedig a Mercedesnél azt mondák, lényegesen gyorsabbak voltak nála. Erre alapozva a brit is úgy érzi, ha előre kerülnek, bárkit maguk mögött tarthatnak, hála az egyenesbeli tempójuknak.

„Ha a Red Bull elé tudnánk kerülni, az alapján, hogy sikerült magam mögött tartani Hamiltont úgy, hogy az időmérőn még fél másodperccel megelőzték a Red Bullt, szerintem nagyobb esélyünk lenne Max ellen. Szóval van esély”

– jelentette ki.

Hozzátette, Sergio Pérez futamán is látszott, hogy sebezhető a Red Bull. „Pérez nem hámozta át magát az egész mezőnyön, beszorult Giovinazzi mögé. Szóval van esély, ez biztos. Meglátjuk, hogy alakul, és kiderül. De tavaly is sikerült, és a mai versenyem alapján is úgy érzem, van esélyem tartani a mögöttem haladókat, a megfelelő helyeken kell védekeznem, és nem engedem őket el.”

Lando Norris (Fotó: XPB)

Hozzátette, egyenesbeli tempójuk nem csak a Mercedes-motornak köszönhető. „A Mercedesszel egyértelműen egy kis előnyben vagyunk a Red Bull-lal szemben. Ez jó. Egyes csapatok talán nagyobb szárnnyal is mennek, például a Ferrari, az Alpha Tauri, az Aston. Szóval nem gondolnám, hogy csak az erőforráson múlna nálunk. De gyorsak vagyunk az egyenesekben, elég kevés leszorítóerővel megyünk sokakhoz képest.”

 

„Talán első lehetsz az első kanyarban

Ricciardo nem zárta ki a győzelem lehetőségét, ugyanakkor hangsúlyozta, az elsődleges célja a dobogó lesz, amire reális esélye nyílhat. Ezzel párhuzamosan a McLaren reális célja az, hogy ezen az erős hétvégén minél több ponttal verje a konstruktőri bajnoki ellenfelét, a Ferrarit. Andreas Seidl csapatfőnök ennek kapcsán elmondta, e célt szem előtt tartják, de várják a nagy lehetőségeket is. „Nagyon boldog lennék, ha sok pontot szereznénk, mindkét autónkkal. De természetesen ott is akarunk lenni, ha adódik egy lehetőség, mert az egy további nagy jutalom lenne az egész csapat munkájáért.”

Hozzátette, a rajtban és az egyenesbeli tempójukban ő is nagy lehetőséget lát.

„A második és harmadik helyről rajtolunk, versenyképes az autónk, és talán lesznek lehetőségek. Így megyünk neki a versenynek. Természetesen nem fogunk semmi hülyeséggel próbálkozni, de amikor a második és harmadik helyről rajtolsz Monzában, ahol hosszú az út az első kanyarig, mindig lehet esély a szélárnyékra, és talán első lehetsz az első kanyarban.”

„Persze realistának kell maradni, és meg kell várni, hogy alakul a futam. Igen, van esélyünk tartani a gyorsabb autókat, de közben hosszú is ez a verseny. Láthattuk: minél hosszabb volt az etap, a Mercedes és a Red Bull annál inkább előnyben volt a gumikopás miatt. Szóval fontos lesz kidolgozni a megfelelő taktikát, és meg kell nézni, hogyan tudnánk legalább megtartani a helyezéseinket a rajtnál” – összegzett a csapatfőnök.

Valtteri Bottas és Max Verstappen szombaton 18 kör alatt 14 másodpercet vert Ricciardóra, ám e különbség kialakulásában a gumik közötti eltérés is szerepet játszott. Ám még ha gyorsabbak is a bajnoki címért küzdő csapatok, a McLarennek a pályán elfoglalt pozíció így is esélyt kínálhat. Persze csak akkor, ha megszerzik.

Borítókép: Daniel Ricciardo és Lando Norris (Fotó: McLaren)

További tartalmak