Attól eltekintve, hogy Daniel Ricciardo lerajtolta őt, és megelőzni esélye sem volt az első etapon, a bajnokság szempontjából a kerékcseréig minden Max Verstappen szája íze szerint alakult a vasárnapi Olasz Nagydíjon. A holland a második, Lewis Hamilton csak a 4. helyen haladt, vagyis a fő riválissal szemben őrizni tudta a kedvezőbb pozíciót.
Aztán Ricciardo kerékcseréje után egy körrel Verstappent is a boxba hívták, mivel elhasznált gumiján nem tudott jó tempót menni. A Red Bull évek óta a kerékcserék bajnokának számít, ám ezúttal hiba csúszott a gépezetbe: 11 másodpercig állt a bajnoki éllovas, mire újra kiengedték.
A hibának kulcsszerepe volt abban, hogy pár körrel később a holland összeütközött Hamiltonnal. Egyfelől Verstappen igencsak ideges lett a kerékcsere miatt, másfelől az idővesztesége adott lehetőséget a Mercedesnek a kiállás azonnali meglépésére és a fordított elévágásra.
Christian Horner csapatfőnök rámutatott:
„A fiúk általában fergetegesen dolgoznak a boxutcában, de ezúttal nem ment jól nekik. Sajnos ez hozott bennünket ebbe a helyzetbe, miközben Maxnak Lewis közelében sem kellett volna lennie.”
Ahhoz, hogy mégis szinte egymás mellé kerüljenek Hamilton kiállása után, az ellenfél hibájára is szükség volt. A Mercedes kerékcseréje bő 4 másodpercig tartott, vagyis ha nincs ez a hiba, a baleset akkor is elkerülhető lett volna, hiszen a címvédő jó eséllyel Daniel Ricciardo elé tért volna vissza. „Természetesen a Mercedes is elszúrta Lewisnál, pedig elég egyértelmű helyzetben lettek volna. Volt ez a hibájuk, és így került egymás mellé a két versenyző.”
Horner a saját hibájuk okát is feltárta. Mint kiderült, nem a kerék rögzítésével adódott probléma, hanem az egyik emberük egyszerűen elfelejtette megnyomni a gombot a kerékpisztolyon, ami nélkül nem válthatott zöldre a lámpájuk.
„Emberi hiba volt. Még ki kell vizsgálnunk, de úgy tűnt, hogy a jobb elsővel volt gond. Emberi hibának tűnt. A kerék fent volt, készen állt az indulásra, de sajnos az autót nem engedték ki” – magyarázta Horner.