Míg Silverstone-ban 300 km/óra körüli tempónál repült ki a pályáról Max Verstappen, Monzában egy 50 km/óra alatti kanyarban ütköztek össze Lewis Hamiltonnal, a két baleset – ha más módon is, de – mégis egyformán ijesztő volt. A múlt vasárnapit az tette azzá, hogy a Red Bull a Mercedes autójának tetején landolt, jobb hátsó kereke pedig még a glória védelme ellenére is érintette a címvédő sisakját.
Hamilton megúszta egy nyakfájással, az FIA pedig már jelezte, annak különös volta miatt a biztonsággal foglalkozó részlege már vizsgálja a történteket és azt, min lehetne/kellene javítani a jövőben.
Noha fölmerült, a 2-es kanyar belső ívén, a kanyarlevágástól való elrettentés céljából elhelyezett magasított kerékvető nélkül talán komolyabb baleset sem lett volna Verstappen és Hamilton kakaskodásából, Michael Masi versenyigazgató szerint semmi okuk felülvizsgálni, szükség van-e azon a ponton az ennél az esetnél ugratóként szolgáló akadályra.
„Ebben a kanyarban a hurkakerékvető egészen jól végzi a dolgát. A versenyző választása volt: vagy áthajtasz a kerékvetőn, vagy balra mész, és kikerülöd, mint azt sokszor láthattuk a hétvége során.”
„Sokan ebben a helyzetben úgy döntöttek, hogy balra mennek, a kis buckákon, és úgy térnek vissza a pályára” – hárította a felelősséget Verstappenre Masi.
A Mercedesnél ugyanígy érveltek, amikor azt magyarázták, miért Verstappen volt a hibás a balesetben. Miközben Hamilton is hagyhatott volna több helyet maga mellett, a brit és csapata is azt mondta, Verstappent semmi sem kényszerítette arra, hogy ragaszkodjon az eredeti ívéhez és a kanyar bevételéhez, ugyanúgy levágással menekülhetett volna ki a helyzetből, mint azt Hamilton tette kettejük első körös csörtéjénél a 4-es kanyarban, ahol Hamilton előtt fogyott el az út a külső íven.
Verstappen autóját egyébként a kérdéses kerékvető csak megdobta, ami önmagában csak egy koccanást eredményezett a két autó között. A Red Bull a levegőbe azért emelkedett, mert összeértek a hátsó kerekek.