Musorujsag
Élő Eredmények

Megkezdte az F1-ben egyedülálló új gyára építését az Aston Martin

Megkezdte az F1-ben egyedülálló új gyára építését az Aston Martin

Aston Martin, Racefans, Autosport
Lefektették az Aston Martin F1-es csapata által épített új gyárkomplexum alapkövét. A 200 millió fontos beruházással megépülő létesítmény 2023-ban nyitja meg kapuit.

Amikor Lawrence Stroll három évvel ezelőtt a csődtől megmentve felvásárolta a Force Indiát, komoly befektetéseket és nagy fejlődést ígért. Amikor tavaly télen bejelentette, hogy a szintén általa irányított Aston Martin a nevére veszi az istállót, már bajnoki címeket és győzelmeket emlegetett. A silverstone-iak azóta megindultak a bővítés és hosszú távú alapozás útján, melynek keretében 2023 elején egy teljesen új, a korábbinál nagyobb és jobban felszerelt gyárépületben folytatják a munkát – immáron olyan feltételek mellett, mint a legnagyobb csapatok.

Az istálló vezetői ünnepélyesen lefektették az új gyár alapkövét, és kezdetét vette a munka a jelenlegi bázistól nem messze, a silverstone-i versenypálya közelében elterülő 37 ezer négyzetméteres területen. Az új gyárat 150-200 millió angol fontból fogják felhúzni, és annak része lesz egy új szimulátor és szélcsatorna is. A legnagyobb előrelépést az eszközök fejlesztése mellett az hozza majd, hogy a lényegesen megnövelt létszámú alakulat minden részlege egy fedél alatt dolgozhat majd.

A most ünnepélyes keretek között elkezdett projekt 18 hónapos munkát vetít előre, azaz a csapat várakozása szerint a teljes költözésre 2022 végén, 2023 elején kerülhet sor.

Az új komplexum három fő részből fog állni: az egyik a tervezőrészleg és a marketingesek otthona lesz, a másik maga a szélcsatorna, a harmadik pedig a régi gyár “újrahasznosításával” a személyzet számára nyújt szolgáltatásokat, valamint logisztikai központként fog funkcionálni.

Fotó: Aston Martin

 

Az első új gyár a McLaren központja óta

Az Aston Martin kiemelte, az övék az első teljesen új F1-es gyár azóta, hogy a McLaren 2004-ben használatba vette a wokingi Technológiai Központját. Lawrence Stroll tulajdonos rámutatott, a jelenlegi mezőnyből az övék lesz az egyetlen olyan főhadiszállás, amit már célzottan az idén életbe lépett költségvetési plafonhoz igazodva alkottak meg. De lesz egy további újdonság is: az Aston Martiné lesz az első okosgyár az F1-ben. Annak fejlesztésében partnereik, a főtámogató Cognizant, a NetApp és a Sentinel One fog segítséget és szakértelmet biztosítani. Emellett a fenntarthatóság és hatékonyság is fő vezérelv volt a tervezésnél.

„Az új épületeink nemcsak az az iránti elhivatottságunkat tükrözik, hogy világbajnokságot nyerő erővé akarunk válni, de a növekedésünket, a szervezeti fejlődésünket is. Határozottan hiszem, hogy minden épület reprezentálja az embereket, akik benne dolgoznak, és alig várom, hogy megalkossuk az új otthonunkat, amiben az emberek dolgozhatnak, együttműködhetnek, alkothatnak és együtt nyerhetnek” – mondta Stroll.

„Ez egy új, célnak megfelelően megalkotott gyár lesz. A legújabb, legmodernebb. Ez lesz az első 5G-s gyár, teljesen fenntartható lesz. Egy okos gyár, a szó minden értelmében.”

„Ami az építészeti oldalt illeti, ezt egy Aston Martin által inspirált épületnek tervezzük. Mi ma az Aston Martin vagyunk, és az érzés, a színvilág, a szagok, a világítás mind az Aston Martin vállalati kultúráját hirdeti majd.”

Lawrence Stroll (Fotó: Aston Martin) Lawrence Stroll (Fotó: Aston Martin)

Az új szélcsatornájukról elmondta, habár az F1-ben vita folyik arról, a jövőben nem kéne-e betiltani az eszköz használatát, szerinte még úgy is megéri a beruházás, ha csak korlátozott időre szól. „Senki sem tudja, hogy mit tartogat a jövő, hogy 2030 után lesznek-e még szélcsatornák, de hiszem, hogy megéri befektetni ebbe. Hét-nyolc évünk lesz használni, mielőtt megszületik a döntés erről. Személy szerint nem hiszem, hogy a szélcsatornák el fognak tűnni, de nem gondolnám, hogy az F1-ben biztonságos lenne kizárólag a CFD-vel tervezni. A racionálisan gondolkodók szerintem erre a következtetésre fognak jutni. Mindenesetre ha ez hét év lesz, akkor hét év lesz.”

 

Helyzeti előnyök az élcsapatokkal szemben

Stroll arról is beszélt, milyen előnyei vannak a ténynek, hogy míg az F1-es riválisaik a meglévő gyáraikat alakítják az idők változásának megfelelően, ők most tiszta lappal indítanak. Példaként a McLaren központját említette, ami jelenleg a legfiatalabb F1-es gyárnak számít. „Az MTC-t egy olyan időszakban tervezték, amelyben ez tűnt a célnak megfelelőnek. De azok az idők már elmúltak, és ez nehézségeket hozott magával. A mostani az ellentéte annak, amit Ron Dennis Norman Fosterrel (a McLaren-gyár tervezője) csinált. Ez a gyár a mi DNS-ünk és kultúránk szerint, a célnak megfelelően készül. Hatékony, letisztult, mindenki egy fedél alatt, egymás mellett lesz, és figyelembe vettük az új pénzügyi szabályozást, valamint azt, merre tart majd a sportág a jövőben.”

„Építhetünk ennél többet is, ha akarnánk, és zsugorodhatnánk is, hogy az emberek közelebb kerüljenek egymáshoz. Ez az épület a mi imázsunkat hirdeti, a kultúránkat, a DNS-ünket.”

Az Aston Martin a következő években a jelenlegi 600 körüliről 800 fősre növelné a csapat létszámát. A közelmúltban már több neves szakembert átcsábítottak rivális istállóktól, többek között a Red Bulltól. Ígéretük szerint további rutinos emberek érkezése várható, de emellett helyi tehetségeket is alkalmaznának.

Fotó: Aston Martin

Ennek kapcsán Stroll ugyancsak előnyben érzi csapatát. „Őszintén hiszem, hogy jobb helyzetben vagyunk, mint a nagy csapatok, amelyeknek most zsugorodniuk kell. Az nem tesz jót a motivációnak, mert nem tudod, ki lesz a következő, aki elveszíti az állását. Mi ezzel szemben százával fogjuk hozni az embereket a főhadiszállásunkra. Szóval igen, szerintem a helyzetünk ideális.”

Stroll összegzésként kijelentette: „Az autóiparban még sosem történt hasonló, mint itt, legyen szó akár az F1-ről, akár másról, de a versenyzés világában biztosan nem. Ez megmutatja, mennyire hiszünk a csapatban, és megerősíti a céljainkat, a hitünket az F1-ben is, hiszen ez egy igazán komoly beruházás a Forma–1 számára is.”

Képgaléria:

Borítókép: Lawrence Stroll (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak